Porast broja korisnika
8

Koliko građani BiH koriste elektronske račune i koje su pogodnosti

R. D.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Usluga elektronskog računa tzv. eRačun nalazi se u paketu usluga vjerovatno svih kompanija koje nude komunalne usluge. Sve veći broj građana već ih koristi, a postoje i značajne privilegije koje ovim vidom fakturisanja građani dobivaju.

JP Elektroprivreda BiH, kako su nam kazali, je omogućilo elektronsku dostavu računa već 2015. godine.

"S obzirom na mnogobrojne pogodnosti koje pruža usluga e-račun, sve više korisnika se odlučuje za elektronsku dostavu računa. Trenutno se više od 30 hiljada računa za električnu energiju isporučuje putem maila. E-račun je potpuno identičan papirnom, dostava je brža i sigurnija, elektronska arhiva osigurava trajnu dostupnost, a minimizira se i rizik gubljenja računa. Također, korisnici e-računa imaju duži rok plaćanja, odnosno 30 umjesto 15 dana, koliko je na raspolaganju korisnicima čiji račun stiže na kućnu adresu", navode iz Elektroprivrede BiH.

Kako bi dodatno motivisali kupce na elektronsku dostavu, ali i plaćanje računa, Elektroprivreda BiH je omogućila korisnicima e-računa plaćanje bez provizije putem usluga e-plaćanja u bankama. Trenutno je usluga omogućena u mobilnom/internet bankarstvu BBI banke (e-režije), Raiffeisen bank (Režije na klik), Sberbank BH (ClickPay), Sparkasse bank (PLATI RAČUNe), UniCredit Bank (e-uplatnica) te Ziraat bank (e-Računi).

"Za korisnike koji preferiraju plaćanje putem šaltera omogućeno je plaćanje na naplatnim mjestima bez štampanog računa i bez popunjavanja uplatnica. Naime, korisnici e-računa ne moraju štampati svoj račun. Dovoljno je u bilo kojoj poslovnici Elektrodistribucije reći svoju e-mail adresu na koju je registrirana usluga e-račun, a nakon izvršene uplate, dobija se potvrda o plaćenom računu. Registracija je moguća popunjavanjem Izjave na šalterima Elektrodistribucije, kao i registracijom korisničkog naloga na www.epbih.ba", kazali su.

BH Telecom je isto tako omogućio korisnicima usluga dostavu računa elektronskim putem, a aktivaciju "bht e-računa" korisnici mogu izvršiti podnošenjem online obrasca, pozivom na brojeve 1444 ili 1332 te na prodajnim mjestima ove kompanije.

"S obzirom na brži, jednostavniji, besplatan i pristupačniji način dostave računa, sve više korisnika naših usluga se odlučuje na korištenje iste", kazali su nam iz BH Telecoma.

Iz kompanije Telemach odgovorili su nam da imaju uslugu e-računa, a sve što je potrebno jeste dostaviti e-mail kojim se korisnik želi registrovati te broj ugovora.

Uslugu eRačuna imaju i Toplane Sarajevo, kao i u KJKP Vodovod i kanalizacija gdje su nam kazali da od jula 2019. godine svojim korisnicima omogućavaju uslugu elektronske dostave računa tzv. e-račun.

"Trenutno ovu uslugu preduzeća koristi oko 840 korisnika", kazali su iz ViK-a.