devet trendova
48

Kompanija Mastercard objavila novi izvještaj "Budućnost plaćanja"

Kompanija Mastercard objavila je novi izvještaj "Budućnost plaćanja" koji pokazuje da ćemo do kraja ove decenije vidjeti značajne inovacije koje će preoblikovati trgovinu i ekonomiju uvesti u narednu fazu razvoja.

Transformativne promjene koje predstoje, uključuju redefinisanje pojma novca, nove načine za razmjenu vrijednosti, pametna iskustva koja obuhvataju kako fizičko, tako i digitalno okruženje, kao i više standarde u pogledu inkluzije i održivosti, što će mijenjati način na koji kreiramo, izrađujemo i isporučujemo proizvode.

Redefinisanje pojma novca

Definicija novca se proširuje i uključivat će netradicionalna sredstva kao što su podaci, kriptovalute i digitalna dobra, a samim tim će se mijenjati način na koji razmjenjujemo vrijednost.

  • Tokenizovani svijet – Tokenizacija omogućava pristup širom rasponu sredstava, istovremeno promovišući povjerenje i sigurnost u samoj razmjeni. Kako se krećemo ka tokenizovanom svijetu, potrošači i kompanije će moći da koriste, kombinuju i razmjenjuju nove oblike vrijednosti, a takav pristup kreira i nove poslovne modele.
  • Plaćanja koja se mogu programirati – Aplikacioni programski interface (API), smart contract programi i vještačka inteligencija će se kombinovati kako bi se omogućilo da se poslovni tokovi koji se obično izvršavaju prije ili poslije plaćanja, uključe u samo plaćanje. Plaćanja koja je moguće programirati će stvoriti novu vrstu efikasnosti i pružiti unaprijeđeno korisničko iskustvo.
  • Sveprisutni novčanici – Digitalni novčanici sljedeće generacije biće od vitalnog značaja kada je u pitanju naše upravljanje ličnim identitetom i sredstvima, uključujući široku paletu tokenizovanih vrijednosti. Oni će biti sve važniji dio naše svakodnevice i omogućit će pristup uslugama i plaćanjima u bilo kom okruženju.

Pametna iskustva

Iskustvo potrošača će se transformisati jer će se fizičko i digitalno okruženje sve više preplitati i biti povezaniji i pametniji, a sve sa idejom da korisnicima pružaju hiperpersonalizovana iskustva.

  • Povezane finansije – Baš kao što je omnichannel trgovina (prodaja putem više trgovačkih kanala) transformisala način na koji kupujemo, tako će nove tehnologije proširiti načine i mjesta na kojima plaćamo u prodavnicama, sportskim i kulturnim lokacijama, željezničkim stanicama, online igrama, super-aplikacijama, pametnim gradovima, metaverzumima itd. Mastercard API program omogućio je kompanijama kao što su Allstate, Adyen i Accelya da isporuče nova rješenja svojim klijentima.
  • Neograničeni kanali za plaćanje – Kanali za plaćanje i mreže povezivanja koje omogućavaju kretanje novca će probiti postojeće barijere koje ograničavaju razmjenu dobara, usluga i podataka preko geografskih granica i digitalnih tržišta.
  • Neograničeni prihvat – Nove tehnologije i šire mogućnosti izbora drastično mijenjaju i iskustvo plaćanja na prodajnom mjestu. Trgovci će biti fleksibilniji kod prihvata, a potrošači će imati koristi od znatno unaprijeđenog iskustva i šireg obima usluga. Shodno tome, Mastercard je radio s Payfaceom i brazilskim maloprodajnim centrom St. Marche na pilot projektu biometrijske potvrde plaćaja na pet lokacija u okolini Sao Paula u 2022.

Održiva budućnost

Promjene u društvu i životnoj okolini će imati značajan uticaj na to kako interesne strane vrednuju kompanije, kao i prema tome kako su ESG strategije primjenjene u kreiranju, izgradi i isporuci proizvoda.

  • Inkluzivne finansije – Globalno će se pojaviti nova tržišta i usluge kako bi se obezbijedilo finansiranje, odnosno osnažili ljudi i zajednice koji trenutno nemaju pristup zvaničnim tokovima novca da postanu finansijski uključeni.
  • Osviješteni konzumerizam – Potrošači će sve više nagrađivati kompanije koje u praksi podržavaju njihove lične društvene, etičke i ekološke ciljeve. S tim u vezi, Mastercard je sarađivao sa kompanijom Doconomy na razvoju Kalkulatora ugljičnog otiska, koji omogućava finansijskim institucijama i trgovcima da ugrade metriku za praćenje ugljičnog otiska u svoje aplikacije kako bi potrošači mogli u realnom vremenu imati uvid u procijenjeni CO2 otisak svih svojih kupovina.
  • Izgrađeno povjerenje – Razvoj novih tehnologija i pojava sve više tačaka interakcije ljudi sa tehnologijama, znači i da se povećava rizik od prevara i krađe identiteta, što znači da će sigurnost i povjerenje postati ključni faktori za diferencijaciju kompanija. Oni koji osvoje i zadrže povjerenje potrošača, preuzeće značajniji dio tokova plaćanja.