Kroz Tuzlu putnički vozovi više ne prolaze, prekinuta je stogodišnja tradicija
Svakodnevno na Željezničku stanicu u Tuzli dolazila su tri para međuentitetskih lokalnih putničkih vozova Željeznica Republike Srpske koji su saobraćali na relaciji Petrovo-Tuzla-Petrovo.
Međutim, kako su za Klix.ba kazali iz Željeznica Republike Srpske, ova linija od 15. decembra zvanično je ukinuta zbog nedostatka voznih sredstava. Svi putnici koji su iz Tuzle putovali prema Doboju vozom više neće moći ići najmanje do 12. decembra iduće godine do kada važi novi red vožnje Željeznica Republike Srpske.
Osim nedostatka voznih sredstava razlog za ukidanje ove linije je i zanemariv broj putnika s područja Federacije BiH, a koji se u prosjeku kretao njih 12 po vozu. Za prevoz do Doboja u jednom smjeru plaćali su 6,90 KM, dok je povratna karta iznosila 11,10 maraka.
Nakon ukidanja ove linije željeznički putnički saobraćaj u Tuzlanskom kantonu zvanično više ne funkcioniše, a iz neformalne grupe "Prijatelji željeznice" navode da je prekinuta tradicija duga 133 godine koliko su putnički vozovi saobraćali tuzlanskom prugom.
Kažu da je posljednji putnički voz Željeznica Federacije BiH na relaciji Tuzla-Brčko-Tuzla ukinut 1. decembra 2012. godine, a ova linija do danas ponovo nije uspostavljena.
"Iako su svi veći gradovi u Tuzlanskom kantonu povezani željezničkom mrežom, željezničkom putničkom saobraćaju na ovom području u 21. stoljeću nije data šansa da uspije. Na nekim relacijama nije ni obnovljen, na onima gdje je ponovo uspostavljen postavljen je tako da ne uspije. Putnici postojećim vozovima nisu mogli stići na posao, niti u školu. U isto vrijeme jačao je autobusni saobraćaj, tako da trenutno između Lukavca i Tuzle dnevno imamo 106 polazaka autobusa i imali smo svega šest polazaka voza", kazao je za Klix.ba Semir Hadžimusić, historičar i osnivač neformalne grupe "Prijatelji željeznice".
Putovanje putničkim vozovima je udobnije, sigurnije, jeftinije, brže, ali i ekološki prihvatljivije. Tuzlanske pruge trenutno u BiH jedine nisu elektrifikovane, a "Prijatelji željeznice" navode da je Tuzlanski kanton zaslužio kvalitetan putnički željeznički saobraćaj, jer on kroz intenzivan teretni saobraćaj donosi najveći prihod Željeznicama Federacije BiH.
"Željeznice Republike Srpske su ukinule ove vozove i to samo na federalnom dijelu pruge. Međutim, Željeznice Federacije BiH, čija je nadležnost odvijanje teretnog i putničkog saobraćaja na ovom području su sve ovo praktično nijemo posmatrale i evo za sada nisu pružile nikakvu alternativu. Što je još gore, zadnjih 20 godina nisu uvele nijedan putnički voz na Tuzlanskom kantonu koji bi mogao masovno privući putnike koji bi vozom išli u Tuzlu, na posao, u školu i na fakultet", ističe Hadžimusić.
Za razliku od zemalja okruženja u kojima se uvode nove putničke linije u željezničkom saobraćaju u Bosni i Hercegovini dolazi do ukidanja, a predsjednik Privredne komore Tuzlanskog kantona Nedret Kikanović za Klix.ba kaže da je razlog za to neulaganje u infrastrukturu željeznica. Nastavlja da je samim tim došlo do posljedice po najmnogoljudniji kanton u Federaciji BiH.
"Željeznički teretni transport žila kucavica je za Tuzlanski kanton, jer 80 posto ukupnog tereta kojeg prevezu Željeznice Federacije BiH natovari se, odveze ili doveze sa našeg kantona. To je veoma značajna komunikacija koju trebamo i možemo, a uz ukidanje linije na pruzi od Doboja do Tuzle sva mjesta koja su koristila željeznički putnički prijevoz i tradicionalno bili vezani za njega sada ostaju uskraćeni za ovakav način komunikacije", ističe Kikanović.
Prvi voz u Tuzlu stigao je 26. aprila 1886. godine, a posljednji je otišao 13. decembra 2019. godine. Željeznički putnički saobraćaj u tuzlanskoj regiji ponovo bi mogao biti uspostavljen nakon što Željeznice Republike Srpske nabave bolje vozove.
Na koji način će Željeznička stanica u Tuzli od danas funkcionisati još uvijek nije poznato, s obzirom na to da odgovor na ovo pitanje od Željeznica Federacije BiH u čijoj se ona nadležnosti nalazi, do objave članka nismo dobili.