
Direktorica tvrtke Mostarski sajam Dalfina Bošnjak istakla je kako se na ovogodišnjem sajmu očekuje isti broj izlagača kao i prošle godine te da će se na njemu predstaviti gospodarstvenici iz gotovo svih grana industrije, preko bankarskih i osiguravajućih kuća do svijeta računala, telekomunikacija, turizma i dr.
Ona je navela kako će opću sajamsku manifestaciju po sedmi put pratiti podsajamska manifestacija "Vino i vinogradarska oprema", po četvrti put Sajam knjige i izdavaštva, a od ove godine i Sajam turizma.
"U nastojanjima da Mostarski sajam učinimo kvalitetnijim i sadržajnijim, odlučili smo pokrenuti i ovu podsajamsku manifestaciju. Nadamo se da će ovaj pilot projekt zaživjeti te da će postati tradicionalnom podsajamskom manifestacijom koja će promovirati turističke potencijale Hercegovine, ali i BiH u cjelini", kazala je Bošnjak.
Govoreći o zemlji partneru, direktorica Mostarskog sajma je istaknula da Hrvatska najznačajniji vanjskotrgovinski partner BiH, te da u ukupnom uvozu u BiH sudjeluje s 22 posto.
"Gospodarski subjekti tradicionalno su među najzastupljenijim izlagačima i ovo partnerstvo predstavlja još jednu krunu dobre gospodarske saradnje između BiH i Hrvatske", kazala je Bošnjak.
Hrvatski veleposlanik u Bosni i Hercegovini Tonči Staničić složio se da je gospodarska saradnja između dvije zemlje dobra, izrazivši nadu da će se nastaviti trend smanjivanja debalansa BiH u vanjskotrgovinskoj razmjeni između dvije zemlje.
"Hrvatska želi da BiH ima razvijeno gospodarstvo i želi biti most BiH ka Europskoj uniji", kazao je veleposlanik Staničić, najavivši da će otvaranju ovogodišnjeg sajma u Mostaru nazočiti i hrvatski premijer Ivo Sanader.
Direktor Turističke zajednice Hercegovačko-neretvanske županije Andrija Krešić na konferenciji za novinare govorio je detaljnije o održavanju nove podsajamske manifestacije "Međunarodni dani turizma – Sajam turizma Mostar 2009". Istaknuo je da je cilj da se tom manifestacijom na jednom mjestu okupe sudionici turističke industrije, kako bi se omogućilo sklapanje novih poslovnih aranžmana i bolje pozicioniranje turizma kao gospodarske grane u ukupnom razvitku BiH.
Za vrijeme održavanja ove manifestacije održat će i niz promotivnih, stručnih i edukativnih aktivnosti koje će ponuditi više informacija o turističkoj ponudi i turističkim proizvodima koji su tipični prvenstveno za turističku ponudu regije Hercegovine, kazao je Krešić.
Inače, tvrtka Mostarki sajam podsajamsku manifestaciju "Međunarodni dani turizma – Sajam turizma Mostar 2009." organizira u saradnji s turističkim zajednicama HNŽ-a i ZHŽ-a, Razvojnom regionalnom agencijom REDAH i Federalnim ministarstvom turizma i zaštite okoliša.