Sedam godina partnerstva
16

Milena Đorić Gudurić: Podrška je neprocjenjiva

U sedmoj godini partnerstva kompanije Mastercard i Sarajevo Film Festivala, razgovaramo sa Milenom Đorić Gudurić, direktoricom marketinga u kompaniji Mastercard za Srbiju, Crnu Goru i BiH, o značaju koji ovaj Festival ima i šta dalje očekuje tržište i korisnike iz BiH.

Mastercard je i ove godine pokrovitelj Sarajevo Film Festivala i čini se da ova saradnja pomjera granice običnog poslovnog partnerstva. Kakva iznenađenja je Mastercard pripremio za korisnike?

Da, ovo je saradnja koja prevazilazi uobičajene poslovne forme jer Mastercard i Sarajevo Film Festival povezuju ne samo izuzetnost u poslovanju i globalna prepoznatljivost, već i posvećenost promovisanju opštih društvenih vrijednosti kao što su jednakost i inkluzija, i podsticanje razvoja lokalne zajednice.

Milena Đorić Gudurić, direktorica marketinga u kompaniji Mastercard za Srbiju, Crnu Goru i BiH
Milena Đorić Gudurić, direktorica marketinga u kompaniji Mastercard za Srbiju, Crnu Goru i BiH

Kada smo prije sedam godina otpočeli partnerstvo i prijateljstvo sa SFF-om, naš fokus je bio na tome da našim korisnicima koji su ujedno ljubitelji sedme umjetnosti omogućimo jedinstvena i neprocjenjiva iskustva u okviru festivala kao jedinstvene kulturne manifestacije. Od tada, tu ideju smo nadograđivali tako da se danas pozicija kompanije Mastercard u sklopu SFF-a povezuje sa podsticajima mladih talenata jer mi vjerujemo da je podrška neprocjenjiva.

Što se tiče konkretnih aktivnosti za ovogodišnje izdanje Festivala, pomenula bih prvo to da korisnici Mastercard kartica mogu očekivati sjajna iznenađenja, od poklon ulaznica koje očekuju korisnike mobilnih novčanika do ekskluzivnog glam iskustva i fotografisanja na filmskom paviljonu kao benefita koji mogu ostvariti svi korisnici Mastercard kartica uz rezervisanje termina prilikom kupovine ulaznica. Ono što nas posebno veseli je da je Mastercard sponzor Specijalne nagrade za promovisanje rodne ravnopravnosti koja se ove godine po prvi put dodjeljuje debitantkinjama rediteljkama. Ova nagrada, za koju smo uvjereni da će postati tradicionalni i prepoznatljiv simbol SFF-a, na odličan način otjelotvoruje ideju o rodnoj ravnopravnosti i širokoj inkluziji uvijek i svuda za koju se mi u kompaniji Mastercard zalažemo. Istu temu ćemo istraživati i na panelu What Women Want: Quotes and Reality o tome kako gledati svijet iz druge perspektive i podsticati rodnu ravnopravnost. Ponosni smo da smo dio ovog značajnog filmskog događaja kao mjesta koje spaja region i slavi sedmu umjetnost, te pozivam sve naše korisnike da posjete Festival i započnu nešto neprocjenjivo.

U čemu je značaj Sarajevo Film Festivala?

O SFF-u treba razmišljati kao o zaista jedinstvenom kulturnom događaju u ovom dijelu svijeta. Počeo je kao festival filma, a sada tu imamo i element međunarodnog povezivanja i razmjene iskustava, stalnu težnju za inovacijom, kapacitet za pokretanje značajnih društvenih tema i konstantne pomake unaprijed. Sve su to faktori koji su inhrenentni i nama u kompaniji Mastercard jer iako smo mi tehnološka kompanija koja posluje u finansijskom sektoru, suština našeg biznisa su funkcionalne inovacije koje pomažu pojedincima, firmama i vladama da idu dalje, dok je neotuđivi dio našeg korporativnog identiteta briga o održivosti poslovanja, društva i planete. Dok sa jedne strane, već godinama ljubitelji filma imaju mogućnost da osjete dio filmske magije iz prve ruke, sa druge strane, vidimo da se konstantno radi i doprinosi duhu zajedništva i inkluzije i taj nematerijalni aspekt Festivala je ono što ga čini neprocjenjivim. Upravo zato vjerujem da će i u godinama koje su pred nama značaj Sarajevo Film Festivala rasti, baš kao i naše neprocjenjivo partnerstvo.

Kako Vi vidite tržište BiH? Čime to mi privlačimo turiste, a na čemu tek treba raditi?

Pođimo na primjer od toga da je Sarajevo tokom SFF-a prethodnih godina kada nismo imali ograničenja u putovanjima odisalo šarmom svjetskih metropola i filmskih centara i to je sigurno pokazatelj da je potencijala za privlačenje turista mnogo. Mogu to i lično da potvrdim – cijela BiH je izuzetno lijepa zemlja prepuna prirodnih ljepota i sa bogatom multikulturalnom istorijom, uz koju dolaze specifični folklor, hrana i muzičko naslijeđe zbog kojih se uvijek rado vraćam ovdje. Sve su to stvari koje stranci vole da otkrivaju i zbog kojih BiH ima potencijal da postane popularnija destinacija prije svega za zimovanja i za kratke takozvane city-break odmore. Međutim, da bi se taj potencijal zaista i dostigao, potrebno je turistima pružiti mogućnosti na koje su već navikli jer savremeni turista očekuje prije svega komfor i sigurnost.

Odličan primjer za to su bezgotovinska plaćanja. Širom Evrope, pa i Balkana, bezgotovinska, a posebno beskontaktna plaćanja, postaju standard trgovine jer ljudi ne moraju da razmišljaju o tome da li su podigli gotovinu sa bankomata, da li su razmijenili devize, šta sa sitnim novčićima od kusura, već jednostavno prislone platnu karticu ili mobilni telefon na terminal, dobiju SMS kao potvrdu plaćanja i idu dalje. Vratiću se ponovo na lično iskustvo – meni je bilo iznenađujuće da na Baščaršiji nisam mogla da platim kafu ili da kupim neki suvenir karticom, već sam morala da nađem bankomat da bih došla do keša kako bih obavila svoje plaćanje.

Na nivou jednog korisnika, to nije toliki problem, ali kada posmatramo širu sliku i hiljade i hiljade korisnika koji se nalaze u istoj situaciji, sigurno je da dolazi do velikog broja odustajanja od kupovine jer turista koji je odredio par sati za obilazak jedne lokacije sigurno neće trošiti dodatno vrijeme na potragu za bankomatom. Tako dolazi ne samo do toga da kapaciteti za zaradu nisu iskorišteni, već se stvara i frikcija u korisničkom iskustvu. Dakle, definitivno je da treba još raditi na modernizaciji platne infrastrukture širom zemlje, ne samo zbog turista, već prije svega zbog svih građana BiH, kako bi mogli da slobodno biraju i koriste prednosti savremenih tehnologija.

Mastercard uvijek za svoje korisnike ima nova iznenađenja u vidu benefita i pogodnosti, a kako je ljeto u toku, a turizam i putovanja su ponovo aktuelni, da li je Mastercard za svoje korisnike obezbijedio neke ljetne aktivacije i pogodnosti?

Ono na šta naši korisnici uvijek računaju je da sa Mastercard platnom karticom, sva njihova plaćanja u zemlji ili inostranstvu, u fizičkim radnjama ili na internetu, u bilo koje doba dana – su sigurna, bezbijedna i zaštićena najsavremenijim tehnologijama. To znači da onda kada se odluče putovati, Mastercard je uz njih na svakom koraku, od online rezervacije smeštaja, avio karata ili možda rent-a-car opcije na željenoj destinaciji, do plaćanja za najrazličitije proizvode i usluge jer je Mastercard prihvaćen na preko 80 miliona lokacija širom svijeta.

Na našem sajtu mastercard.ba korisnici mogu pratiti aktuelne ponude dostupne korisnicima iz BiH, a posebno bih istakla Premium ponude, odnosno mogućnost besplatnog pristupa Biznis klubovima na Aerodromima u Beogradu, Sarajevu i Beču i korištenje besplatnog parkinga i brze trake za pasošku kontrolu na Aerodromu u Beogradu, kao i brojne popuste i posebne ponude na hrvatskom primorju koji su dostupni korisnicima Mastercard Premium kartica.

Koliko su se potrošačke navike promijenile u posljednjih godinu dana usljed izazova koje nam je donijela epidemiološka situacija?

Prilagođavanje novoj normalnosti pokazalo je da trenuci kriza itekako mogu podstaći napredak i promjene. Mjere fizičke distance, te ograničenja kretanja i putovanja učinile su da na kreativniji i inovativniji način prevaziđemo izazovni, krizni period uzrokovan Kovidom. Potrebe i navike potrošača nisu nestale usljed pandemije već su se jednostavno prevele na druge, digitalne kanale, a to je potaknulo i korištenje savremenih elektronskih platnih rješenja, uključujući i online kartična plaćanja i beskontaktna plaćanja u radnjama i korištenje mobilnih plaćanja.

Milena Đorić Gudurić, direktorica marketinga u kompaniji Mastercard za Srbiju, Crnu Goru i BiH
Milena Đorić Gudurić, direktorica marketinga u kompaniji Mastercard za Srbiju, Crnu Goru i BiH

Rast bezgotovinskih plaćanja je očigledan i nepovratan proces, i to je dobar znak za cijelo tržište jer otvaramo vrata novim tehnologijama i mogućnostima koje savremeni svijet donosi. Najnovije MasterIndex BiH istraživanje pokazalo je da svaki peti korisnik karticama plaća svaki dan, a imajući u vidu da je zbog kulturoloških odlika, keš jako dugo gospodario našim tržištima, ovo je značajna promjena koja govori u prilog tome da korisnici prepoznaju jednostavnost, sigurnost i brzinu kartičnih plaćanja kao najboljeg saveznika u svakodnevnim okolnostima. Iskustva su pokazala da jednom kada steknu naviku korištenja elektronskih plaćanja, korisnici se ne vraćaju na gotovinu i očekivanja su da će to biti slučaj i ovog puta pa sedam od 10 potrošača širom svijeta smatra da će njihov prelazak na digitalna plaćanja koji se desio tokom pandemije biti trajan, a dalja edukacija potrošača u pogledu prednosti i razbijanja mitova o savremenim tehnologijama dodatno će doprinijeti da se takav trend održi.