PROMO
73

Mladen Mamić: Radom u međunarodnoj kompaniji mladi bolje razumiju poslovne tokove na svim nivoima

Rad u međunarodnim kompanijama kao što je Molson Coors BH pruža mladim zaposlenicima brojne mogućnosti za profesionalni rast i razvoj, a nedavno istraživanje o pitanjima idealnog poslodavca mladih u BiH otkriva kako oni upravo to traže.

Kako privući mlade zaposlenike i zadržati postojeće, otkriva Mladen Mamić, direktor društva Molson Coors BH d.o.o. (MCBH) koji obavlja poslove menadžera za pravne i korporativne poslove.

Šta sve podrazumijeva vođenje pravnih i korporativnih poslova unutar MCBH?

Pravni poslovi generalno podrazumijevaju usklađenost poslovanja s važećim zakonskim propisima. U jednoj međunarodnoj kompaniji kao što je MCBH to je od posebnog značaja jer naše interne politike i kodeksi zahtijevaju potpunu usklađenost svih aspekata biznisa (komercijalnih, financijskih, pravnih, HR) sa lokalnim zakonodavstvom, uz istovremeno osiguravanje nesmetanog odvijanja poslovnih aktivnosti društva. Zato se od korporativnih pravnika očekuje dodatna inicijativa u obavljanju njihovih poslova.

Korporativni poslovi naglasak stavljaju na održavanje komunikacije i dobrih odnosa s institucijama vlasti, transparentno informisanje javnosti o poslovanju kompanije, društveno odgovorno poslovanje i promovisanje kompanije kao privlačnog poslodavca.

Ukupnost ovih aktivnosti kreira pozitivnu sliku kompanije u društvenoj zajednici u kojoj posluje.

Nedavno je MCBH u suradnji s agencijom Hendal proveo veliko istraživanje među mladima u BIH o pitanjima percepcije radnih mjesta i potencijalnih poslodavaca. Koji je bio motiv? Zašto je kompanija odlučila provesti takvo istraživanje? Kakve su reakcije?

Istraživanje smo proveli kako bismo dobili jasniji uvid u to šta mladi u BiH traže i očekuju od svojih poslodavaca. Zaposlenici imaju očekivanja i, ako ih poslodavac ne ispuni, tražit će bolje uslove na drugom mjestu. Nama je cilj znati šta mladi žele kako bismo im to mogli ponuditi, a time privukli i najsposobniji radni kadar. Također, ovakvo istraživanje može pomoći pri sprječavanju velikog problema iseljavanja mladih, radno sposobnih ljudi u inostranstvo. Reakcije su pozitivne, istraživanje su prenijeli svi veći BiH mediji i poslužit će nam u prilagođavanju onoga što nudimo našim budućim zaposlenicima.

Koji su najvažniji zaključci istraživanja? Je li vas nešto posebno iznenadilo?

Istraživanje pokazuje kako većina mladih tokom odabira poslodavaca najviše cijene ulaganje u edukaciju i razvoj zaposlenika. Više od pola ispitanika željelo bi se zaposliti u međunarodnim kompanijama, a velikoj većini je zanimljiva ideja zapošljavanja u firmi koja je vodeća u svom području te proizvodi ili distribuira svjetski poznate brendove. Pojam idealnog posla mladi ljudi u Bosni i Hercegovini vežu uz dobru platu i finansijske uslove, ali jednako su im važni dobri međuljudski odnosi i atmosfera, mogućnost napredovanja i ulaganje u razvoj i edukaciju zaposlenika. Ništa od ovoga ne iznenađuje posebno kada znamo da je riječ o generaciji milenijalaca koja razmišlja drugačije, ima jedinstvene vrijednosti i prioritete te od svojih poslodavaca traže nešto više od prethodnih generacija.

Svi smo svjesni da određeni broj mladih razmišlja o odlasku u inostranstvo u potrazi za poslom. Smatrate li vi da oni svoje karijerne ciljeve zaista mogu ostvariti i u BiH, uz sigurnost radnog mjesta, optimalna primanja i dovoljno prilika za usavršavanje?

BiH je zemlja koja ima mnogo potencijala, a koji nažalost nisu dovoljno iskorišteni. Vjerujem da veliki broj mladih ljudi želi ostati u BiH i ovdje graditi karijeru, međutim da bi se to postiglo potrebno je unaprijediti okruženje i stvoriti benefite u svrhu privlačenja stranih investitora i zadržavanja postojećih. Sigurni smo da bi u jednoj takvoj situaciji mladi ljudi bili mnogo spremniji da ostanu u BiH.

MCBH je dobar primjer kompanije u kojoj mladi žele raditi….Šta mislite, zašto je vaša kompanija na tako dobrom glasu?

Prije svega, riječ je o međunarodnoj kompaniji što je relativna rijetkost u BiH. Takve kompanije, omogućavaju zaposlenicima, pogotovo mladim ljudima, sticanje širokog obima znanja i brojnih iskustava koja inače ne bi bili u mogućnosti steći na nekim drugim poslovima. Kroz rad u internacionalnoj kompaniji mladi ljudi stiču širu sliku o tokovima biznisa kako na lokalnom tako i na globalnom nivou te dobijaju uvid u procese rada koji su svojstveni savremenim korporacijama. Mislim da je naša kompanija privlačna za mlade ljude i zato što pruža brojne benefite svojim zaposlenicima i vodi računa o njihovom well being-u.

Kako se uopšte gradi imidž dobre kompanije? Iz vašeg iskustva...

Nekoliko je ključnih elemenata. Unutar same kompanije potrebno je osigurati dobru radnu atmosferu i pozitivne međuljudske odnose kao i benefite za zaposlenike, a sve u cilju da zaposlenici osjećaju zadovoljstvo i ponos što su članovi kolektiva.

Samim time što će stvoriti pozitivne uslove i okruženje za rad svojih zaposlenika, kompanija će steći dobar glas u široj društvenoj zajednici, a dobar glas daleko se čuje. Naravno, neizbježan element izgradnje dobrog imidža je odgovoran odnos prema kupcima, potrošačima, ostalim poslovnim partnerima i zajednici u kojoj poslujemo.

Pivarska industrija, da li je specifična i po čemu?

Jeste, specifična je. Pivarska industrija je vrlo dinamična grana industrije. Da biste uspješno poslovali neophodno je konstantno se prilagođavati potrebama i zahtjevima tržišta, odnosno kupaca i potrošača, i postaviti ih u centar svojih poslovnih aktivnosti. Sve ovo zahtijeva prilagodljivost, brzo reagovanje na nove trendove na tržištu i inovativnost.

Šta sve MCBH omogućuje svojim zaposlenicima da bi se oni osjećali dobro na svojim radnim mjestima?

MCBH, pored toga što u potpunosti posluje u skladu sa svim važećim propisima iz oblasti radnih odnosa i zaštite na radu, također pruža i dodatne benefite zaposlenicima, sa ciljem dodatne stimulacije zaposlenika u obavljanju njihovih poslova, nagrađivanja zaposlenika za ispunjenje postavljenih targeta, kao i dodatnu brigu o well beingu naših zaposlenika, uključujući na primjer dodatno zdravstveno osiguranje. I kao što sam već spomenuo, pozitivni međuljudski odnosi i dobra radna atmosfera su ključni faktori zbog kojih se zaposlenici osjećaju prijatno tokom obavljanja svojih poslova.

Smatrate li da bi rad u internacionalnoj kompaniji mogao biti stimulativan za mlade, i ako da, koji su to setovi znanja i vještina koje oni u takvom okruženju mogu steći?

Svakako da je rad u međunarodnoj kompaniji jako pozitivan i stimulativan za mlade ljude jer će kroz taj rad steći brojna iskustva iz različitih oblasti poslovanja. Bit će u mogućnosti sarađivati sa kolegama iz drugih država u kojima kompanija posluje, da razmjenjuju iskustva i znanja s njima, da učestvuju u cross function projektima i tako stječu znanja ne samo iz svoje branše već i iz drugih segmenata biznisa. Tako će na primjer pravnici biti u mogućnosti da steknu značajno iskustvo i u poslovima vezanim za komercijalne aktivnosti, finansije, marketing, HR itd.

Šta ste vi sve naučili na svom radnom mjestu?

Tokom ovih sedam godina u MCBH stekao sam brojna nova iskustva i znanja. Učestvovao sam u brojnim projektima na nacionalnom i međunarodnom nivou u kojima su bile uključene kolege iz drugih odjela i drugih država u kojima naša kompanija posluje. Time sam bio u mogućnosti da steknem širu sliku o globalnom poslovanju naše kompanije, da razmijenim znanja i iskustva s kolegama, da steknem brojna nova prijateljstva i vjerujem da sam time značajno unaprijedio sebe ne samo kao pravnika već i kao osobu. Rad u MCBH omogućio mi je i da konstantno držim korak sa najnovijim trendovima na tržištu, novim znanjima i tehnologijama što je sve dodatno doprinijelo mom usavršavanju.

Koji je najbolji profesionalni savjet koji ste vi dobili, a sad biste ga poručili novim, mladim kolegama koji tek počinju svoju karijeru?

Rad u dinamičnom okruženju kao što je međunarodna kompanija zahtijeva maksimalan angažman i zalaganje na radu, inovativnost i prilagodljivost. Nemojte se bojati da iznesete svoje ideje i prijedloge koji bi mogli pozitvno uticati na sam biznis jer na taj način izgrađujete sami sebe, a indirektno i samu kompaniju. U internacionaloj kompaniji ni jedan radni dan nije dosadan, uvijek nosi nešto novo i na to morate biti spremni, ali takođe uvijek vodite računa o balansu vašeg privatnog i poslovnog života. To je pravi recept za uspjeh.