Uz primjenu visokih standarda zaštite na radu i poštivanje propisanih vremenskih uslove za montažu koji se posebno odnose ne intenzitet vjetra, vrše se radovi na postavci ostalih vjetroagregata. Nastavljen je i specijalni noćni transport opreme iz Luke Ploče preko graničnih prijelaza Metković i Doljani do gradilišta, kojeg su posjetili Admir Andelija, generalni direktor i Senad Salkić, izvršni direktor za kapitalne investicije, saooćili su.
"Aktivnosti na izgradnji se nastavljaju i u teškima vremenskim uslovima kako za izvođača radova, tako i za sve ostale prateće aktivnosti i stoga čestitam svim onima koji su angažovani na izgradnji, našim partnerima ali i uposlenicima Elektroprivrede BiH koji stiču znanja koja ćemo moći da prenesemo na naše sljedeće projekte. Vrlo brzo očekujemo da projekat VE Vlašić iz faze razvoja pređe u fazu realizacije i VE Podveležje je za nas izuzetno iskustvo", kazao je generalni direktor Andelija nakon obilaska gradilišta.
Izvršni direktor za kapitalne investicije je istakao da je realizacija projekta uprkos svim poteškoćama izazvanih pandemijom i vremenskim uslovima, ispred dinamičkog plana.
"Ukoliko vremenske prilike to budu dozvoljavale do kraja ove godine vjetropark će u najvećoj mjeri niti završen i montirani svi vjetroagregati. Izražavam zahvalnost svima onima koji su učestvovali u realizaciji ovog projekta, i prije nas, a koji će nastaviti realizaciju i kada neki drugi projekti budu u toj fazi", rekao je Salkić.
Kako bi proces instalacije vjetroagregata bio obavljen u što kraćem roku, montaža se vrši sukcesivno dizalicom težine 600 tona sa dužinom glavnog kraka 102 metra uz mogućnost produženja sa pomoćnim krakom dugim 12 metara, i dizalicom težine 500 tona sa teleskoposkom granom od 14,7 do 56 metara. Prilikom montaže koriste se i četiri pomoćne dizalice koje teže od 60 do 220 tona.
Svaki vjetroagregat sastoje se od tornja sa četiri segmenta dužine od 14 do 29 metara, gondole sa glavčinom i tri lopatice. Ukupna težina segmenata tornja viša je od 211 tona, dok gondola i glavčina teže 113 tona. Svaka pojedinačna lopatica duga je 55 metara i teška 11,5 tona.
Izvođač radova na izgradnji VE Podveležje je Konzorcij "Siemens Gamesa Renewable Energy" d.o.o. Hrvatska i "Wind Power A/S" Danska.