Nafta, namještaj, čaj...
26

Na brodovima blokiranim u Sueskom kanalu nalazi se roba vrijednosti do 9,6 milijardi dolara

B. R.
Različite vrste robe blokirane u Sueskom kanalu (Foto: EPA-EFE)
Različite vrste robe blokirane u Sueskom kanalu (Foto: EPA-EFE)
Različita je roba na brodovima čije posade čekaju da prođu Sueskim kanalom. Njihova procijenjena vrijednosti iznosi između tri i 9,6 milijardi dolara. Problem je što je neznatna količina robe neosigurana od kašnjenja.

Skoro sedam dana u kanalu stoji popriječen brod "Ever Given" u vlasništvu kompanije Evergreen. To se desilo usljed snažnih udara vjetra, a danas je u ranim jutarnjim satima tek djelomično pomaknut. Nadležni obećavaju da će ovaj problem riješiti do kraja dana.

Zbog toga je blokirano 360 plovila i zajedno s njima roba vrijedna i do 9,6 milijardi dolara.

Svakim danom ovim kanalom je prevoženo 1,74 miliona barela nafte. Sa Suesom je spojen i naftovod kojim se isporučuje 80 posto zaljevske nafte za Evropu.

Prema podacima MarineTraffica, koji nadzire pomorski saobraćaj, skoro stotinu tankera je blokirano i zbog toga je već porasla cijena nafte. Blokirano je i 11 brodova iz Rumunije, na kojima je 130.000 grla stoke. Egipatska vlast je poslala stočnu hranu i tri tima veterinara da pregledaju životinje.

Iz švedske tvornice namještaja Ikea su saopćili da se u 110 kontejnera na zaglavljenom brodu "Ever Given" nalazi njihova roba. Ukazali su na to da je ovo stvorilo dodatne probleme u opskrbi koji su već postojali zbog pandemije koronavirusa.

Iz nizozemske kompanije Van Ress Group su objavili da se u 80 kontejnera na 15 plovila nalazi njihov čaj. Upozorili su da bi to moglo izazvati haos u njihovom lancu isporuke.

Britanac Dave Hinton, koji je vlasnik kompanije iz drvne industrije, je izjavio da čeka na isporuku francuskog hrasta. Među plovilima koja čekaju na prolaz su i ona u vlasništvu firme Maersk, koja je najveća u pomorskom prijevozu kontejnera na svijetu. Već je preusmjerila nekoliko brodova na Rt dobre nade.

Ranije su iz ove kompanije upozorili da bi ovaj problem mogao izazvati kašnjenja u isporuci robe u narednih nekoliko mjeseci.

U Maersku su procijenili da bi trebalo od tri do šest dana da svi brodovi, koji trenutno čekaju, prođu kanalom. Prema pisanju lista Lloyd, 90 posto robe nije osigurano od kašnjenja, prenosi list Guardian.