Promo
19

Najvažnije što firme trebaju znati prije nego angažuju agenciju za digitalni marketing

Foto: Lilium
Foto: Lilium
Kada spomenemo digitalni marketing mnogi odmah pomisle na reklamiranje ili oglašavanje, ali digitalni marketing je puno više od toga, navode iz marketing agencije Lilium.

Razgovarali smo sa agencijom za digitalni marketing Lilium iz Sarajeva i otkrili su nam gdje firme koje se oglašavaju u BiH najviše griješe.

Iz ove agencije poručuju da oglašavanje jeste dio digitalnog marketinga, ali to nije sve. Izbor proizvoda i određivanje cijene su dva jednako bitna parametra kao i samo oglašavanje, ako ne i bitnija.

"Ako imate proizvod koji kupci žele, a koji ne nudi vaša konkurencija, ili ako imate proizvod isti kao kod konkurencije, ali po nižoj cijeni, ili ako nudite dodatne benefite, stekli ste osnovne preduslove za oglašavanje", kažu iz Liliuma.

Oglašavanje na društvenim mrežama

Kod nas se kompanije najviše oglašavaju na društvenim mrežama Google, Facebook, Instagram, Youtube, ali i Linkedin kada su u pitanju poslovni korisnici. Također, velika prilika leži i u Tiktoku, ali oglašavanje još uvijek nije dostupno u BiH, tako da u tom periodu treba iskoristiti organski doseg koji nudi ta platforma koja je trenutno najbržerastuća.

"Često dobijemo pitanje od naših klijenata koja društvena mreža je najbolja za oglašavanje. Ne postoji univerzalan odgovor na to pitanje. Za svaki biznis je drugačije. Npr. ako imate proizvod koji ljudi pretražuju na Googleu, to je onda siguran pokazatelj da je Google Search mreža prava za oglašavanje vašeg biznisa. Postoji besplatni alat koji se zove Keyword Planner i pomoći kojeg možete saznati koliko puta mjesečno se pretražuju ključne riječi koje su važne za vaš biznis", poručuju iz Liliuma.

Postoji mnogo biznisa za koje ima malo pretraga na Googleu. Za takve proizvode ili usluge se koriste mreže za oglašavanje kao što su Google Display, to su baneri koji se u pojavljuju na portalima, zatim Facebook i Instagram oglašavanje kao i Linkedin. Taj vid oglašavanja se zove i PPC ili Pay Per Click, jer se način plaćanja vrši na osnovu broja klikova.

Konverzije u digitalnom marketingu

"Tu često leži i zamka jer se mnogi biznisi fokusiraju na klikove i lajkove, a fokus bi im trebao biti na prodajama ili konverzijama. Konverzija predstavlja akciju koju unaprijed odredimo, a koju posjetilac vaše web stranice treba da ispuni i koja je relevantna za vaš biznis. Kod nekog biznisa će to biti prodaja, negdje će biti zakazivanje konsultacija, popunjavanje prijave pa čak i vrijeme provedeno na web stranici možemo smatrati konverzijom", ističu iz Liliuma.

Analitike i mjerenja

Iz Liliuma poručuju da bi bili u mogućnosti raditi ovu vrstu kampanja, prvo moramo imati pravilno postavljena metrike ili mjerenja. Najpoznatiji za to je besplatni alat Google Analytics pomoću kojeg možemo znati koliko posjetilaca je došlo na našu web stranicu, šta su gledali, koliko vremena su proveli, odakle su došli, koliko ih je poduzelo neku akciju i kada su izašli sa stranice. Iako je ovo jedna od osnovnih postavki koja je potrebna da bi oglašavanje bilo uspješno, svjedoci smo da oko 30% malih biznisa u BiH uopšte nema postavljene analitike, a da preko 70% biznisa nema pravilno postavljene analitike sa svim potrebnim mjerenjima.

Web stranice i optimizacija

Iako je u krugovima ljudi koji se bave digitalnim marketingom ovo već stara tema, činjenica je da mnoge web stranice nisu optimizirane za mobilne uređaje, iako pouzdano znamo da više od 80% posjetilaca dolazi s mobilnih uređaja. Jedan od razloga mogao bi biti taj što developeri stranice prave na desktop uređajima i zato daju prioritet kako će na njima izgledati.

"Pored toga, mnogi biznisi zaboravljaju činjenicu da je cilj web stranice da informiše posjetioce i da ih pretvori u kupce, a ne da ih zasipaju nebitnim informacijama kao što su misija, vizija, i sl. Zapamtite, cilj web stranice da je da proda vaše proizvode ili usluge kao što to rade vaši prodajni predstavnici", navodi se.

UGC je budućnost digitalnog marketinga

Sadržaj koji kreiraju korisnici naziva se UGC (eng. User Generated Content).

Ovo su prepoznali mnogi brendovi koji angažuju firme da za njih kreiraju sadržaj koji ne izgleda kao reklama, već kao da su ga stvorili korisnici. Snima se amaterski, bez posebne opreme, najčešće uz pomoć mobilnog telefona.

"Iz našeg iskustva možemo reći da ovaj pristup daje znatno bolje rezultate u poređenju sa profesionalnim reklamama. Razlog tome je što su korisnici zasićeni od takvog sadržaja, oni žele biti informisani, ali na način koji je prirodan", navode iz Liliuma.

Ulaganje u digitalu

Mnoge firme se dvoume koliko je potrebno budžeta odvojiti za digitalni marketing. Neke se vode procentom od ukupnog marketing budžeta, dok on najiskusniji nemaju ograničene budžete za digitalni marketing, već se vode povratom na uloženo ili ROI.

Praksa najuspješnijih svjetskih kompanija je da se u marketing ulaže sve dok postoji zadovoljavajući povrat na uloženo.

"Postoje biznisi i kod kojih to nije moguće precizno izmjeriti zbog prirode posla, ali kod biznisa gdje se cijeli proces može završiti online i gdje se konverzije mogu tačno izmjeriti, ovo je najbolji način da procijenite koliko je vaša strategija digitalnog marketing uspješna", zaključuju iz Liliuma.