Nagli prekid okončat će pilot projekat koji su Nike i Amazon pokrenuli zajedno 2017. godine. Tada je nike pristao prodati ograničeni asortiman proizvoda Amazonu u zamjenu za strožu kontrolu krivotvorenih proizvoda i ograničenja na neselektivnu prodaju svojih proizvoda. To je uključivalo Nikeovu sportsku obuću, odjeći i pribor.
Do 2017. godine Nike se odupirao Amazonu fokusirajući se na svoje online prodavnice. Strah mnogih brendova je uvijek bio, da će nakon sklapanja partnerstva s Amazonom kompanija izgubiti kontrolu nad tim kako će njihovi proizvodi biti predstavljeni na stranici.
"Kao dio Nikeovog fokusa na podizanje iskustva sa potrošačima kroz više direktne i lične odnose, donijeli smo odluku da završimo naš trenutni projekat s Amazon Retailom. I dalje ćemo ulagati u snažna, prepoznatljiva partnerstva za Nike s drugim trgovcima i platformama kako bismo neometano opsluživali naše klijente na globalnom nivou", rekao je glasnogovornik Nikea za CNBC.
Dodao je kako će Nike nastaviti koristiti web servis Amazona za upravljanje svojom web stranicom i mobilnim aplikacijama kao što je SNKRS.
Nike zaradi 30 posto godišnje prodaje od direktnog posla s kupcima. U fiskalnoj godini koja je završena 31. maja 2019. godine od direktne prodaje s kupcima zaradili su 11,8 milijardi dolara. Ukupni prihod od svih vidova prodaje iznosio je 39,1 milijardu dolara. Neki od njihovih najvećih partnera su Foot Locker, Dick's Sporting Goods i Nordstorm. Iako još uvijek ulažu u te odnose, sada više pažnje i novca ulažu u izgradnju Nikeovih prodavnica i nadogradnju aplikacije i web stranice.
Odluka je donesena nakon što je nedavno saopćeno da zapošljavaju Johna Donahoea za novog direktora firme. On je ranije bio direktor eBaya i predsjednik Uprave PayPala, što je znak da se Nike fokusira na online trgovinu. Trenutni direktor Mark Parker najavio da će odstupiti s funkcije 2020. godine. Parker je rekao kako će Donahoe omogućiti sljedeći nivo rasta s naglaskom na digitalni.
Amazon je u međuvremenu pokušavao postati veće ime u svijetu mode. Pokrenuli su vlastiti brend odjeće, sklopio je partnerstva se s influenserima da reklamiraju brendove i pokušali su se udružiti s drugim velikim brendovima da prodaju na njihovoj stranici. Neki od njih su Calvin Klein, J. Crew i Chico's.
Analitičara sada postavljaju pitanje da li će Nikeova odluka da napusti Amazon izazvati domino efekat i s drugim brendovima.