Obišli smo dio autoputa od Tarčina do Ivan planine kako bismo se uvjerili u dinamiku radova
Inače je poddionica Tarčin - Ivan podijeljena na dva lota. LOT 1 uključuje dio od Tarčina do ulaza u Tunel Ivan, dok je LOT 2 sam Tunel Ivan.
Jedan od zaštitnih znakova prvog lota je most Raštelica 2, s dužinom od 610 metara, most koji sa svojih 19 raspona premoštava magistralnu cestu i širu dolinu.
Na mostu Raštelica 2 urađeni su svi šipovi, ukupna dužina šipova je bila nekih 4,3 km, urađeno je 50 posto temeljnih stopa i stubova, na desnom objektu urađene su dvije rasponske konstrukcije i na lijevoj jedna te se vrši priprema za daljnji nastavak radova na ovome mostu.
Na mostu Raštelica 1 urađeno je pola od ukupne količine šipova, započeti su radovi na temeljnim stopama, te su počeli radovi na jednom stubu. Pripremljeni su i obalni stubovi tako da je dinamika u planiranom okviru, na nekim mjestima i ispred. Ovaj ugovor je podijeljen na sedam sektora i na svakome od sektora se odvijaju radovi.
LOT 2 ukupne dužine je dva kilometra, a sam tunel Ivan 1.750 m. Ovo je dvocijevni tunel, gdje svaka cijev služi za jedan smjer saobraćaja. Unutar tunela predviđeno je pet poprečnih veza za pješake i jedna konekcija za interventna vozila u slučaju nekih nezgoda.
Dosad je iskopano 75 posto tunela i on se nastavlja na LOT 1 koji iznosi 4,9 km tako da je ukupna dužina poddionice Tarčin - Ivan 6,9 km.
Na ovu poddionicu nadovezuje se spojna cesta na kojoj će se nalaziti buduće naplatne kućice, a koja će osigurati komunikaciju između magistralne ceste M17 i autoceste A1.
Na ovoj poddionici, trenutno je angažovano 200 radnika, a u jeku sezone biti će angažovano preko 400 radnika koji će raditi aktivno na oba lota. Na tunelu se radi u tri smjene, dok se na trasi radi u jednoj smjeni.
Zvanično je ovaj ugovor krenuo 31. augusta 2020. godine i plan je da se poddionica Tarčin - Ivan pusti u promet na početku ljeta 2022. godine.
Fotoreporter portala Klix.ba je obišao ovu lokaciju i u galeriji pogledajte kako izgledaju radovi.