Obišli smo novi Palomin pogon od 138 miliona eura: Zašto higijenski papir nikad neće izaći iz mode
Bez obzira u kojem obliku dolazio, higijenski papir nezaobilazan je proizvod u našoj svakodnevnici i nešto bez čega nam je u ovom trenutku nemoguće zamisliti život. Dovoljno o tome govori nam ne tako davni period pandemije koronavirusa, kada je ovaj proizvod bio jedan od najtraženijih, a što su pokazale i brojne statistike.
U mnogim zemljama širom svijeta, ljudi su masovno kupovali toaletni papir. Gotovo da nije postojala trgovina ili market u kojima rafe sa toaletnim papirom nisu bile ispražnjenje. Jer, samo oni koji su kući imali zalihe ovog proizvoda - mogli su "lakše disati". To je dovodilo i do nekih neobičnih i humorističnih situacija, koje su se širile na društvenim mrežama. Rijetki će ih zaboraviti.
@jamiezhu Why Are You Buying So Much Toilet Paper? 😝🧻 #interview #melbourne #australia #coronavirus ♬ original sound - jamiezhu
Upravo i iz ovih razloga, bilo je još zanimljivije odazvati se pozivu fabrike Paloma u Sloveniji na predstavljanje njihovog novog pogona. Kao najstariji i vodeći regionalni proizvođač higijenskog papira u jugoistočnoj Evropi, pružili su nam jedinstvenu priliku da zavirimo u svijet njihove proizvodnje.
Fabrika Paloma smještena je nedaleko od Maribora, uz samu granicu Slovenije sa Austrijom. Mirni predio Sladki Vrh, gdje se ona nalazi, karakteriše priroda, svjež zrak i žamor rijeke Mure.
Osnovana je prije više od 150 godina i danas je jedna od vodećih regionalnih kompanija ove djelatnosti. Njeni proizvodi sinonim su za kvalitet i pouzdanost, a kroz godine, uspjela je sačuvati tradicionalne vrijednosti te istovremeno, kada je riječ o inovacijama, uvijek biti korak ispred.
Novi pogon, jedan od najmodernijih u Evropi - obećanje je ispunjeno
Nakon što smo se prisjetili historije Palome i nekih od njenih prvih proizvoda, uslijedilo je upoznavanje sa najnovijim tehnološkim dostignućima.
Naime, kompanija je jučer svečano obilježila završetak investicija u najsavremenije tehnologije, vrijedne 138 miliona eura. Početak velikih ulaganja započeo je 2016. godine kada je Palomu preuzeo češki investicijski holding Eco-Investment te je od 2017. kompanija postala dio međunarodne SHP grupe.
Obnovljena tvornica danas se može pohvaliti novim strojem za proizvodnju papira, dvije nove konvertne linije, ubrzanom i naprednom paletizacijom te novim automatiziranim skladištem. Skladište se sada prostire na deset etaža i 24.760 paletnih mjesta. Time se omogućava efikasan transport bez uskih grla, stopostotno praćenje paleta i niži operativni troškovi skladištenja i interne logistike.
Kapaciteti proizvodnje povećani su za 20 hiljada tona, a predsjednik Nadzornog odbora Eco-Investmenta Milan Fil’o najavio je da to nije kraj, jer sljedeće godine planiraju novo ulaganje od 11 miliona eura u novu proizvodnu liniju.
"U 2021. godini, kada je nova papirna mašina puštena u rad, najavili smo nastavak ulaganja u fabriku u Sladkom Vrhu. Današnji događaj je dokaz da smo to obećanje održali i uprkos ozbiljnim izazovima u privrednom okruženju. S punom odgovornošću mogu reći da cijenimo tradiciju papira i znanje, te da ćemo nastaviti njegovati te dvije važne vrijednosti", rekao je Fil’o.
Ova važna investicija, u kojoj je učestvovala i Vlada Slovenije, ističu, podsjeća koliko znači uložiti u digitalnu transformaciju i zeleni iskorak.
U obilasku tvornice mogli smo se bolje upoznati sa procesom proizvodnje higijenskog papira, proizvoda koji digitalizacija, pak, ne može zamijeniti. Iako ga svakodnevno kupujemo i koristimo, sigurno se mnogi od nas nikada ne zapitaju koliko vremena i posla treba prije nego što jedno pakovanje dospije u naše ruke.
Pa tako, tamo su nas dočekale ogromne mašine koje neprekidno rade, transformišući sirovine u fin i mekan higijenski papir. Sa savremenim mašinama koje precizno kontrolišu svaku fazu proizvodnje, proces je impresivan. A, iako je tehnologija izuzetno važna, ključ uspjeha Palome leži i u detaljima - od pažljivog odabira sirovina do završne kontrole kvaliteta.
Mekoća je njihova misao vodilja u stvaranju toaletnog papira, zato su baš sve linije Palominih proizvoda iznimno nježne, a u šta smo se uvjerili i na mjestu događaja.
Naravno, na sve to nadodaje se i posvećenost Palome ekološkoj održivosti. Korištenje recikliranog papira kao sirovine, smanjenje potrošnje energije i vode, te implementacija ekološki prihvatljivih postupaka, samo su neki od koraka koje preduzimaju kako bi smanjili svoj ekološki pečat.
Pitali smo ih i kakvi su planovi po pitanju investiranja u fabriku u BiH
Osim fabrike u Sloveniji, SHP Grupa također proizvodi u Banjoj Luci, a najviše izvoza odlazi upravo u zemlje bivše Jugoslavije.
"Kada je riječ o Bosni i Hercegovini, imamo dosta planova po pitanju investiranja. Za sada, mogu reći da planiramo napraviti nešto slično kao u Sladkom Vrhu, odnosno izgraditi novi pogon uz ovaj prethodni. Riječ je o ogromnom projektu, vrijednom više od 100 miliona eura, koji zahtjeva niz faza i potrebnih koraka. Već ove godine planiramo postaviti temelje i nadam se da ćemo sljedeće godine pokrenuti ovu priču", rekao nam je Richard Zigmund, predsjednik Uprave slovačke SHP Grupe.
Zigmund je dodao kako, unatoč konkurenciji, SHP Grupa u BiH istražuje i uvodi inovacije sa različitim targetom, a kada je riječ o proizvodnji papirnatih maramica, u interesu im je ostaviti što dublji trag u jugoistočnoj, ali i centralnoj Evropi.
Predstavljanju novog pogona prisustvovale su brojne zvanice, kao i slovenski zvaničnici. Bili su tu premijer Republike Slovenije Robert Golob, ministar privrede, turizma i sporta Matjaž Han te predsjednik Uprave Palome Stevan Lomić.
"Kao i većina industrija, i industrija higijenskog papira u Evropi morala se suočiti s teškim tržišnim uslovima. Nezamislivo visoka povećanja ulaznih troškova i fluktuirajuća dostupnost materijala imali su velik uticaj na naše poslovanje. Međutim, Paloma je kompanija koja ide korak dalje, čime dokazujemo da smo i u takvim periodima sposobni za velika ulaganja, koja će biti ključ budućeg dobrog poslovanja naše kompanije", zaključio je Lomić.
Posjeta novom pogonu higijenskog papira Paloma bila je pravo otkriće. Vidjeli smo kako se toaletni papir proizvodi uz pomoć tradicije, ulaganja i posvećenosti, a da iza naizgled uobičajenog i jednostavnog proizvoda koji nikada neće izaći iz mode, stoji zahtjevan i naporan rad.
U svakodnevnici gdje je higijenski papir doista potreba, Paloma se izdvaja kao lider koji to razumije i ispunjava. Dok smo napuštali njihov pogon, ponijeli smo ne samo znanje o procesu proizvodnje papira, već i poštovanje prema svakodnevnim predmetima koje često uzimamo zdravo za gotovo.