Osamnaest godina postojanja firme Ećo Company bit će krunisano kapitalnim projektom
Upravo je to bio jedan od povoda za intervju sa osnivačem i generalnim direktorom ove firme Suadom Ećom. Sa ovim uspješnim poduzetnikom razgovarali smo o razvojnom putu kompanije i njihovog brenda Inside, od male trgovinske radnje do proizvođača evropskog renomea. Također, razgovarali smo o poslovnim poduhvatima u proteklih 18 godina, kao i ambicioznim planovima za budućnost.
Kako je zapravo osnovana firma Ećo Company i sa kojim izazovima ste se susreli u početku polovanja?
Firma je osnovana 2002. godine prevashodno kao trgovina namještajem. Sarađivali smo sa domaćim i stranim brendovima i to je bio period u kojem smo se detaljno upoznali sa tržištem. Vidjeli smo kako u ovoj industriji rade profesionalci. Obilazili smo fabrike i sajmove te smo stekli značajna iskustva. Imali smo mlad i perspektivan tim koji je u periodu od četiri godine zabilježio značajne prodajne rezultate. Uvidjeli smo tada da postoji prilika za kreiranje domaćeg brenda u industriji dizajniranog namještaja i klijentima smo željeli ponuditi nešto novo i drugačije.
Već 2006. godine smo pokrenuli vlastitu proizvodnju. Okupili smo mlade arhitekte i tehnologe. Također, pronašli smo najbolje majstore na tržištu. U početku je to bila mala proizvodnja ali vrlo specijalizovana. Jako brzo smo postigli izvanredne rezultate na tržištu, tim prije što smo uspjeli ostvariti dugoročnu saradnju sa vodećim evropskim proizvođačima repromaterijala.
Kako je tekao razvoj samog brenda Inside koji je danas prepoznatljiv u BiH, ali i šire?
Tokom 2009. godine lansirali smo vlastiti brend Inside koji je ubrzo postao sinonim za unikatne proizvode i specifičan dizajn, kako u BiH, tako i u inostranstvu. Od početka postojanja firme našim klijentima smo željeli obezbijediti unikatne proizvode koji su u trendu. Posebno smo se fokusirali na kvalitet i dizajn te smo tako stekli povjerenje klijenata. Značajno smo investirali u savremene tehnologije i osposobili smo dizajnere i arhitekte u vlastitom dizajn studiju.
Uporedo sa razvojem proizvodnje, razvijali smo i tržište. To je u konačnici bio recept za uspjeh našeg brenda i naše kompanije. U samom početku smo prepoznali važnost brendinga i marketinga. Vodili smo računa o svakom detalju kako bismo se na tržištu pozicionirali kao ozbiljan proizvođač namještaja. Brend Inside je danas prepoznatljiv na bosanskohercegovačkom i regionalnom tržištu, te smo sada u velikoj mjeri prisutni i u zemljama Evropske unije.
Nakon niza godina ubrzanog razvoja šta je ono po čemu je firma danas najviše prepoznatljiva?
Zasigurno smo najviše prepoznatljivi po dizajnu enterijera i proizvodima vrhunske kvalitete. Zaokružili smo proizvodni proces u smislu da smo u mogućnosti u vlastitim pogonima kreirati specifične proizvode po mjeri. Osim što smo možemo opremiti kompletne enterijere unikatnim proizvodima, imamo i našu standardnu kolekciju komadnog namještaja.
Klijenti u saradnji sa našim dizajnerima mogu kreirati vlastiti prostor, uz širok izbor stilova, materijala, boja itd. Hoću reći da će enterijerska rješenja kao i svi proizvodi iz našeg asortimana uvijek biti specijalizirani upravo za tog klijenta. Osim u segmentu opremanja privatnih enterijera, naša firma je u proteklim godinama postala prepoznatljiva i po opremanju poslovnih objekata. Opremali smo urede i poslovne prostore lidera u bh. ekonomiji kao što su Addiko banka, Mistral, Petrol, Marriott hoteli i brojni drugi.
Posebno smo ponosni na takve reference. Želio bih istaći i da smo u proteklim godinama uspjeli ostvariti saradnju sa nakim od najvećih investitora gradnje u Bosni i Hercegovini.
Poznato je da vaša kompanija mnogo ulaže u kadrove. Da li planirate nova zapošljavanja?
Naša firma trenutno upošljava oko 100 radnika i veći broj kooperanata koji godinama rade za nas. U narednom periodu cilj nam je da uposlimo 50 radnika koje ćemo educirati i osposobiti da budu vrhunski stručnjaci u ovoj industriji. Podrška države i obrazovnog sistema izostaje, te smo stoga primorani obučavati vlastite kadrove.
Ovo je jedna zdrava radna sredina u kojoj podstičemo mlade ljude da se usavršavaju. Također, podstičemo ih na kreativnost, da u potpunosti pokažu svoj talenat. Kreirali smo jedno pozitivno i motivirajuće radno okruženje i to nam predstavlja posebno zadovoljstvo.
U koje zemlje danas firma Ećo Company najviše izvozi?
U proteklim godinama opremili smo veliki broj poslovnih enterijera u inostranstvu, uključujući i kompletne hotele. Ipak, najveći broj realiziranih projekata odnosio se na privatne rezidencije. Ono što nas posebno raduje jeste činjenice da su nas inostrane firme i klijenti prepoznali kao pouzdanog partnera koji može zadovoljiti sve njihove potrebe i želje u segmentu opremanja enterijera. Dominantno izvozimo u zemlje regije kao što su Hrvatska, Crna Gora i Slovenija, a značajan dio izvoza odnosi se evropske zemlje kao što su Njemačka, Austrija, Švicarska, Luksemburg, Norveška itd.
Nakon 18 godina uspješnog poslovanja, kakvi su planovi vaše kompanije?
Možemo sa sigurnošću reći da ćemo svojevrsno punoljetstvo naše firme krunisati višemilionskim kapitalnim projektom. Već smo počeli izgradnju najvećeg i najreprezentativnijeg salona namještaja u regionu. Naime, naša nova poslovna zgrada nalazit će se nedaleko od postojećeg salona namještaja, u sarajevskom naselju Stup. Završetak izgradnje planiran je krajem ove godine. U novoj poslovnoj zgradi našim klijentima ćemo prezentirati proizvode na jednom svjetskom nivou. Paralelno sa izgradnjom novog salona investirat ćemo u proširenje fabrike, dakle u nove tehnologije kako bismo mogli odgovoriti na sve veći broj zahtjeva u segmentu opremanja enterijera.
Ono što nam je cilj jeste da budemo lideri u domenu našeg poslovanja i da budemo prepoznatljivi u Evropi. Želimo da budemo svijetli primjer Bosne i Hercegovine. Nadamo se da ćemo u tome i uspjeti.
Koliko je vaša kompanija posvećena društvenoj odgovornosti?
U proteklim godinama uspostavili smo saradnju sa brojnim fakultetima i školama, te smo primali na praksu učenike i studente. Također, za njih smo obezbijedili i stipendije. U velikoj mjeri podržavamo projekte iz oblasti kulture. Pomažemo društvenu zajednicu u kojoj poslujemo i dugoročno ćemo nastaviti podršku u tom pravcu.
Šta je po vama ključ poslovnog uspjeha?
Definitivno morate biti potpuno posvećeni onome što radite. Dan jednog uspješnog poduzetnika započinje u sedam sati a završava naveče u 20 sati. Također, veoma je važno konstantno ulagati u vlastite uposlenike, istraživati, raditi na inovacijama u poslovanju i iskoristiti poslovne prilike. Morate se posvetiti cjeloživotnom učenju i educiranju, pratiti one najbolje i slijediti njihove savjete i primjere. Naravno da ne trebate kopirati druge, već trebate tražiti vlastiti put i biti originalni u onome što radite.
Šta je ono na što ste najviše ponosni kada je riječ o kompaniji i samom brendu Inside?
Najviše smo ponosni na povjerenje koje smo dobili od naših klijenata i poslovnih partnera, tj. na našu referentnu listu. Također, ponosni smo i na brojne nagrade za dizajn, kvalitet proizvoda i samo poslovanje naše kompanije. Ovdje zaista moram spomenuti i fantastičnu mladu generaciju uposlenika koji su se educirali u našoj kompaniji i koji su izrasli u vrhunske stručnjake.