Pia Heidenmark Cook: Dva megatrenda će utjecati na svaku zemlju i svaki sektor
![Pia Heidenmark Cook](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/b_250213040.jpg?v=1)
Tim povodom, Cook se u svom intervjuu osvrnula na buduće trendove u održivosti, finansijske i druge rizike povezane sa klimatskim promjenama, te na značaj edukacije tržišta i podizanja svijesti o ovoj temi kroz različite alate poput edukativne platforme www.esgkorisno.ba.
Konferencija UN-a o klimatskim promjenama (COP29) naglasila je hitnost transformativne akcije, te uz pomjeranje političke plime, nagovijestila potencijalne promjene u globalnom klimatskom vodstvu. Da li će aktivnosti održivosti biti intenzivirane ili usporene na globalnom nivou?
Kao što znamo, efekti klimatskih promjena će nastaviti da se pogoršavaju sve dok ne smanjimo emisije stakleničkih plinova. Što se više približavamo temperaturi 1.5 – 2.0 stepeni Celzijusa u kontekstu globalnog zagrijavanja, to ćemo svjedočiti ekstremnijim vremenskim pojavama koje će utjecati na sve nas.
Uprkos trenutnim otporima prema ovoj temi, mnoge kompanije i investitori prepoznaju važnost održivosti, te nastavljaju raditi na njenoj integraciji jer je vide kao dio upravljanja rizicima i pripremu za budućnost. Kratkoročno gledajući, neke kompanije i države će najvjerovatnije napraviti korak unazad. Ovo potencijalno znači da oni koji su kontinuirano prisutni u segmentu održivosti će biti tiši, ali će nastaviti sa aktivnostima sprovođenja održivog poslovanja.
Prema vašem mišljenju, šta očekuje kompanije u pogledu ugradnje ESG-a u njihove strategije? Obzirom na pooštravanje propisa u EU i promjenu politika u drugim dijelovima svijeta, mislite li da će ovi trendovi dodatno ubrzati hitnost poslovne transformacije u dijelu održivosti?
Moramo da se fokusiramo na realnost koja se zasniva na nauci, odnosno za dobrobit opstanka života na zemlji globalno zagrijavanje trebamo ograničiti na ispod 1,5 stepeni Celzijusa. Istovremeno, svjesni smo da se mi kao ljudi sporo prilagođavamo i nosimo sa tim. Potrebno je nastaviti sa kombinacijom podrške koju pružaju vlade i politike uz osiguravanje ravnopravnih uslova na svim tržištima, u obzir uzeti zahtjeve kupaca i investitora kao komercijalnih pokretača tržišta, te aspekt upravljanja rizikom.
Sljedećih nekoliko godina će biti izazovno za upravljanje na globalnom nivou. S jedne strane nastavljamo napredovati, što potvrđuje sve veći broj kompanija koje potpisuju Ciljeve zasnovane na nauci/ Science Based Targets, te primjeri poput Ujedinjenog Kraljevstva koje ima plan tranzicije ka neto nuli usklađen sa Pariškim sporazumom. S druge strane, imamo SAD koje su započele proces povlačenja iz Pariškog sporazuma kao i neke druge zemlje koje razmišljaju da slijede ovaj model.
Kompanije širom EU prelaze sa procjene finansijskih rizika povezanih sa klimatskim promjenama na procjenu drugih međusobno povezanih rizika. Osim ekoloških rizika, na koje dodatne rizike, kao što su društveni, geopolitički ili tehnološki, kompanije trebaju da se fokusiraju u buduće?
Uprave kompanija trebaju da se nose sa promjenjivim globalnim okolnostima u vezi sa društvenom polarizacijom, rizikom od sukoba, umjetnom inteligencijom, i drugim faktorima, a što se može vidjeti iz Svjetskog izvještaja o globalnom riziku. Također trebaju uskladiti kartokoročne i dugoročne prioritete. Postoje dva mega trenda koja će utjecati na svaku zemlju i svaki sektor, a to su klimatske promjene i umjetna inteligencija. Razumjeti kako će ovi megatrendovi utjecati na vaš sektor i vaše poslovanje, ključno je za svaku organizaciju.
Kako investitori reaguju na potencijalne promjene u ESG regulativi?
Zavisi gdje se nalaze. Generalno, kompanije i investitori preferiraju jasnoću i konzistentnost između tržišta i godina izvještavanja na temu održivosti. Trenutna situacija u kojoj idemo naprijed-nazad i uz izmjene svake četiri godine nije usklađena s velikim promjenama i predviđanjima za budućnost. Stoga, investitori reaguju na različite načine, a često opreznije i konzervativnije pri donošenju svojih odluka.
Da li primjećujete promjene u ponašanju potrošača kada je održivost u pitanju? Da li brendovi sada moraju više ulagati u edukaciju kupaca?
Sve u svemu, potrošači u većini geografskih područja svjesni su i zabrinuti zbog efekata klimatskih promjena na njihov svakodnevni život. Način na koji bismo to trebali rješavati razlikuje se među geografskim područjima i političkim uvjerenjima. Ljudima je stalo i žele da doprinesu, ali se često pitaju kako da doprinesu.
Stoga su relevantne edukativne platforme, poput www.esgkorisno.ba, korisni alati za osvještavanje ljudi na temu održivosti te podsticanje na konkretne aktivnosti u ovom segmentu.
Više informacija o predstojećoj konferenciji u Sarajevu možete naći na linku.