Jedriličari kažu da je Salona 46 savršena za jedrenje, a elektromotori joj daju neviđenu autonomiju.
"Implementirali smo jednu potpuno novu elektro propulziju koja u svom sistemu ima dva elektromotora koji nam praktički pomažu da tokom jedrenja puno većom brzinom hidroregeneriramo kapacitete baterija. Brod kad jedri ponovno stvara električnu energiju i njemu od potpuno prazne baterije do potpuno pune treba nekakvih 20 sati jedrenja pri brzini od pet i pol, šest čvorova", govori nam Marin Donadini, direktor brodogradilišta, ali i vrstan jedriličar dok upravlja jedrilicom i nadzire podizanje jedara.
Salonu 46 će na svom YouTube kanalu predstaviti i mladi Kanađanin Dan Deckert, koji sa zaručnicom već pet godina plovi na električnoj jedrilici i promovira ekološki osviještenu plovidbu.
Dan se na našem jedrenju brine za jedra i dok Salona čeka neki dašak na mirnom Jadranu govori nam kako misli da je svjetsko tržište spremno za električne brodove.
"Posljednjih šest godina borimo se da dokažemo vrijednost ovakvih motora na jedrilicama, ne trebate motor za prijeći 1000 milja, imate jedra", kaže Deckert.
Osim što su čisti i tihi električni motori zauzimaju mnogo manji prostor što na plovilima gdje je borba s nedostatkom prostora stalna, veliko unapređenje. Unutrašnjost je lijepa i ugodna te može imati čak tri kabine za spavanje.
Od dodatne opreme zavisi i cijena broda, a nove Salone prodaju se po cijenama višim od 250 hiljada eura, a ova prva s kojom smo mi jedrli oko Splita već je u Sjedinjenim Dražavama našla svog kupca.
Salona 46 novi je brod iz Brodogradilišta Salona nastalog iz legendarne Jugoplastike. Solinski graditelji su s ranijom Salonom 38 osvajali prestižne nagrade na svjetskim sajmovima te imali i titulu jedrilice godine u svijetu, a a na novom proizvodu radili su godinu i po.
Nama je posebno zanimljivo da je Brodogradilište Salona u vlasništvu bh. giganta Preventa.