Nakon pandemije, neke od ovih navika će nestati, ali neke će nastaviti da se praktikuju ili se čak i pojačati kako bi pomogle ljudima da se snađu u novim prilikama. Nova studija Agencija Polaris, koja posluje u okviru I&F Grupe, a koja je specijalizovana za data analytics, business consulting i tržišne predikcije, otkriva koja će ponašanja nastaviti da žive i nakon COVID-19 i na koji način brendovi mogu da se približe potrošačima imajući u vidu te promjene. Ovdje su samo neka od njih:
E-gaming
Broj ljudi koji igraju online igrice nastavio je da raste tokom karantina, naročito u kategoriji e-sporta. Nakon vanrednog stanja, opašće vreme koje se provodi uz igrice jer se ljudi vraćaju svojim redovnim obavezama, ali će broj korisnika rasti, što je velika mogućnost za brendove. Ključno je razumevanje motiva i šta je to u čemu učesnici naročito uživaju u igri kako bi brend svojim prisustvom celokupno iskustvo učinio još kvalitetnijim i boljim.
Virtuelni život
Razonodu za vreme karantina mnogi su pronašli u online svetu. Virtualne ture i livestreams postali su naročito popularni, a nakon izolacije, digitalna iskustva će biti rešenje da se izbegnu velika okupljanja. Brendovi mogu da iskoriste trenutke opuštanja kod kuće nudeći online sadržaj u partnerstvu sa institucijama iz oblasti umetnosti, filma, muzike. Uz pomoć tehnologije, moguće je potrošačima pružiti osećaj da im brendovi koje vole, mnogo toga čine dostupnim.
Uradi sam
Mnogi mali biznisi nisu bili dostupni tokom vanrednog stanja. Ljudi su se oslonili na alternativna rešenja, vrlo često oslobađajući svoju kreativnost, a karantin nam je pokazao koliko snalažljivi možemo biti. Iako ćemo se za neke stvari vratiti starim rutinama, u nekim novim vještinama koje smo stekli, nastavićemo da uživamo i nakon karantina. Brendovi svojim aktivnostima mogu dodatno da podstaknu kreativnost potrošača i podignu je na viši nivo. Ponuda pakovanja i poklona koji će olakšati i pospiješiti hobije, kao i korisnog sadržaja kroz tutorijale, su neki od dobrih pravaca.
Online kupovina
Transakcije putem interneta su se povećale u toku marta, u razvijenim zemljama Evrope čak se utrostručio nivo rasta u odnosu na period prije krize. Skoro 40% online kupovina kućnih potrepština je bila prva ikada kupovina online. Nakon krize, online transakcije će nastaviti rasti, naročito u kategorijama kozmetike, šminke i proizvoda za higijenu, ali će tradicionalna kupovina ipak imati primat u nabavci hrane i pića. Kategorije kod kojih e-commerce raste ne bi smjele propustiti ovu priliku, a sada je pravi trenutak za inovacije kako bi brendovi bili ispred trenda i ponudili novo iskustvo potrošačima.
Povratak prirodi i održivost
Tokom krize, mnogi su počeli da preispituju svoj odnos prema okruženju i prirodi. Očekuje se da će potrošačima ovaj aspekt biti još važniji kao i da će više gravitirati lokalnoj proizvodnji kako bi se minimizirala potencijalna izloženost COVID-19. Primjena prakse koja podstiče održivost biće cijenjena još više od strane potrošača te je na brendovima da na autentičan način podrže inicijative koje se tiču održivosti, zdravih odluka i vraćanja na stare, bazične vrednosti, kako bi se dodatno povezali sa njima.
Online press
Online press je bio jedan od vodećih medija u vrijeme karantina. Svjetska zdravstvena kriza je podstakla potrebu za informisanjem i uvidom u stalne promjene i dešavanja. Korištenje ovih digitalnih platformi nastaviće se i nakon pandemije, a brendovi treba da budu prisutni u ovom mediju pružajući relevantan sadržaj i ne zaobilazeći teme koje su sada važne potrošačima.
Cijeli Polarisov report Recovery Plan dostupan je na linku.