Intervju za Klix.ba
199

Jasmin Alić je copywriter i LinkedIn kreator: Unosan posao u kojem je psihologija najvažnija

B. R.
Jasmin Alić, copywriter i biznis strateg
Jasmin Alić, copywriter i biznis strateg
Jasmin Alić je copywriter i biznis strateg koji je krunisan kao svjetski broj 1 na društvenoj mreži LinkedIn. O onome što radi govorio je za Klix.ba.

Copywriter je osoba koja piše tekst namijenjen za promociju nečega ili nekoga na tržištu. To podrazumijeva osmišljavanje teksta za različite oblike promocije, pa i na internetskim stranicama.

Alić je radio za svjetske brendove te je profesor copywritinga na Međunarodnom univerzitetu Burch (IBU) u Sarajevu.

Za naš portal je govorio o tome koliko je djelatnost copywritera razvijena u Bosni i Hercegovini, koliko je to unosan posao, šta smatra najvažnijim u ovom poslu, za koji svjetski brend mu je bilo najinteresantnije raditi te šta znači biti LinkedIn kreator.

Koliko je u Bosni i Hercegovini razvijena djelatnost copywritera?

U našoj zemlji, izuzev u marketinškim agencijama, nećete mnogo čuti za pojam copywriting. To je i dalje nepoznanica u našem društvu.

Alić: Copywriting je i dalje nepoznanica u našem društvu
Alić: Copywriting je i dalje nepoznanica u našem društvu

Mladi se mnogo više fokusiraju na programiranje i IT struku koja je mnogo pristupačnija zbog raznih studijskih programa i razvijene IT industrije. Copywriting je i dalje na nivou nekog kursa, što je pomalo smiješno, jer je copy, blago rečeno, jedna od osnova marketinga.

Možete li na konkretnim primjerima opisati koliko je unosan taj posao?

Dobri copywriteri, na svjetskom tržištu, za jednu web stranicu mogu da naplate i do 10.000 dolara. Dakle, samo za pisanje sadržaja za kompletnu web stranicu.

Što se tiče reklama i sadržaja za društvene mreže, možete zaraditi i više, jer to onda ide po broju tekstova ili na mjesečnom nivou. S druge strane, prosječan copywriter, početnik, može se nadati nekoj zaradi od 1.500 do 2.500 dolara u punom radnom vremenu.

Šta smatrate najvažnijim u poslu copywritera?

Psihologija je najvažnija. Razumijevanje kupaca, tržišnih navika i slično su mnogo veće stvari u copywritingu od samog pisanja. Tek nakon što razumijemo na koji način naše riječi djeluju na čitaoce, tek onda možemo da ih sročimo na najučinkovitiji način.

Alić je profesor copywritinga na IBU-u
Alić je profesor copywritinga na IBU-u

Bez toga, to je puko pisanje s nadom da će nešto lijepo da se desi, a nije baš tako jednostavno. Ovo je i prva i glavna lekcija mojim studentima na IBU-u, gdje radim kao profesor copywritinga.

Za koji svjetski brend vam je bilo najinteresantnije raditi?

Radio sam sa mnogo svjetski poznatih brendova. Lično mi je najdraži Digicel, najveći telekom operator na Karibima. Već četvrtu godinu im pišem sav copy u više od 30 država u kojima imaju podružnice - od web stranica do bilborda i printanih reklama.

Uvijek je izazovno kada znate da će vaše riječi čitati milioni ljudi u isto vrijeme, a glavni pokazatelj vašeg uspjeha je da li će onda ti ljudi postati i kupci. Uživam u tom procesu.

Šta znači biti LinkedIn kreator i kako ste uopće došli to toga?

LinkedIn je najveća biznis platforma na svijetu. Besplatna je. Dijeljenje sadržaja na LinkedInu je nešto što svi možemo započeti. To je idealna platforma za građenje vlastitog biznisa.

Najiskrenije, ja sam počeo da dijelim svoja iskustva iz svog dugogodišnjeg rada sa svjetskim brendovima. Kratke priče, kratke lekcije te moji lični stavovi. Ljudima se svidjelo i od prošle godine se više od 120.000 ljudi pretplatilo na moje objave.

Nedavno sam rangiran i kao broj 1 LinkedIn kreator u cijelom svijetu, na listi koja je bazirana strogo na kvaliteti objava i interakcijama vaših pratilaca. Dakle, nije poenta biti najpraćeniji, poenta je imati najvrednije objave za druge ljude koji grade svoje biznise.

Osim svih svojih uspjeha, ova "broj 1" titula mi je izuzetno draga, jer sa svakom objavom, reklamiram i bosansku zastavu.