Posjetili smo inovativno brodogradilište u Splitu koje je u vlasništvu Preventa
U proizvodnim halama u Solinu predivne jedrilice nastaju od ideje do porinuća, a u zlatno doba znalo ih se proizvesti i pedesetak godišnje. Brodogoradilište bh. grupacije uspješno savladava i sve izazove korona-krize, nema otpuštanja radnika, a svjetskim morima zaplovit će i nova Salona 46.
Mladi inžinjer Marin Donadini direktor je brodogradilišta koje ovih dana u Splitu ima svjetsku premijeru plovila na kojem se radilo godinu i po.
"Salona 46 je prva jedrilica na svijetu s dva elektromotora, što je tipično za katamarane. Ovim pristupom koji naša kompanija promovira želim istaknuti tu zelenu filozofiju te je dalje implementirati u našem razvoju", kazao je on.
Salona je na početku petogodišnjeg perioda u kojem žele potpuno preći na plovila s električnim motorima. U Dalmaciji se brodovi grade stoljećima, ali su graditelji za prelazak na električne motore trebali proći posve nove obuke, što je urađeno u saradnji s proizvođačima motora iz Finske.
"Brodovi su opremljeni solarnim kolektorima, ali većina energije se generira iz propelera broda dok brod jedri. To je i motor i generator u jednom. Koristeći samo elektromotore na brzini od 5 čvorova autonomija broda je oko 45 milja, ali iskustva s našim prethodnim plovilima je da imaju još pet ili šest sati", kaže Donadini.
Korona-kriza nije pretjerano utjecala na splitsko brodogradilište s bh. vlasnicima, čak smatraju da im novo plovilo izlazi u pravom času, jer ih konkurencija ne može pratiti. Jedrilice se prodaju po cijenama koje su više od 100 hiljada eura, a orijentisani su prvenstveno na tržište SAD-a, Njemačke, Francuske i Engleske, a nešto manje Malezije i Japana.
U brodogradilištu smo zatekli i čuvene svjetske jedriličare i prave influensre u tom sektoru Dana Dackerta i Kiku Mevs koji su među prvima krenuli jedriti brodom koji poštuje zelenu filozofiju i ima električni motor.
"Jako smo zainteresovani za Salonine brodove s posve električnim motorima, to je budućnost jedrenja. Veoma smo uzbuđeni šta se sve može desiti u daljnjem razvoju", kaže nam Kika, a Dan napominje kako su to spori procesi jer su dizel motori prisutni desetljećima te će skiperima trebati vremena da se naviknu na nove trendove.
Vrijeme koje dolazi obilježit će električni motori, a Preventova Salona je korak ispred drugih brodogradilišta.