Neformalno umrežavanje postoji na svakoj platformi društvenih medija, a opcija povezivanja je "društveni" dio svake društvene mreže.
Sa pojavom i širenjem virusa COVID-19, pokazalo se da je poslovno online umrežavanje tek u petom planu postojećih društvenih mreža, te da je za nastavak poslovanja u novoj eri života, potrebna nova alternativa gdje privrednici na jednom mjestu mogu predstaviti svoju ponudu ili uslugu i iz prve ruke, bez posrednika, ostvariti poslovnu saradnju.
Takva mreža je razvijena upravo u Bosni i Hercegovini kao domaći proizvod, jedan od rijetkih BH tech startupa koji je prerastao u kompaniju. Bizbook.ba omogućava privrednicima naše zemlje poslovno umrežavanje, promociju unutar poslovne zajednice, direktnu komunikaciju, te zaključivanje poslova na osnovu objavljenih ponuda i potražnji. Ova kompanija je u septembru 2020 godine lansirala novu treću verziju platforme, čiji razvoj je finasiran u okviru projekta "MarketMakers", kojeg podržava Vlada Švicarske, a sprovodi Helvetas Swiss Intercooperation i Kolektiv d.o.o. u BiH.
"Koncept Bizbook-a je zapravo spoj aktivnosti koje su privrednici godinama radili 'offline' na sastancima i sajmovima, a što danas nije moguće jer je bilo kakvo okupljanje postalo jednako šetnji minskim poljem. Bez obzira na veliku promjenu koja nas je zadesila, privrednicima je potrebno svakodnevno poslovno umrežavanje kako bi njihove kompanije i dalje funkcionisale, a ekonomsko stanje u Bosni i Hercegovini je takvo da je umrežavanje tokom pandemije postalo prije potreba, nego opcija", kaže Erna Šošević, osnivačica i direktorica kompanije Bizbook d.o.o.
Bizbook.ba je kreiran prema potrebama poduzetnika i njihovom vremenu, te im obezbjeđuje svakodnevni pregled stanja domaćeg tržišta. Svaka registrovana kompanija i obrt mogu kreirati svoj profil, objaviti svoje ponude, potražnje, proizvode i usluge, te svakodnevno komunicirati i pregledavati šta to nude i potražuju preko 750 firmi iz 114 gradova Bosne i Hercegovine obuhvatajući 198 djelatnosti.
Velika promjena načina poslovanja je ono što je nekada bilo neobavezno pretvorio u obavezni dio poslovne strategije, a ove godine je potvrđeno da će se digitalno poslovanje u BiH nastaviti razvijati. "Iskustva naših klijenata govore da se predviđenih pet godina usvajanja digitalnih alata dogodilo u samo pet mjeseci. Ključni dio strategija mnogih kompanija članica Bizbook.ba koje su uspješno prebrodile poslovne izazove izazvane pandemijom, je upravo usvajanje novih alternativa u vidu prisustva na tržištu, bilo to online ili offline. Online varijanta, nema ograničenja, a na našoj platformi su kompanije isključivo u interesu pronalaska novih poslovnih partnera, što pojednostavljuje samu komunikaciju i usmjerava je na konačan rezultat – prodaju, nabavu, saradnju ili partnerstvo", ističe Šošević.
Potencijal ove domaće poslovne platforme leži upravo u dostupnosti mikro, malih, srednjih i velikih kompanija na jednom mjestu, mogućnost odabira najboljih ponuđača i brza reakcija na potražnju. Digitalno umrežavanje je posebna pogodnost ukoliko uzmemo u obzir prebukirane rasporede privrednika, nepostojanje relevantnih kontakt podataka za većinu kompanija, te najčešće nepovjerenje u drugu stranu. Kompanije na Bizbook platformi moraju imati aktivne bankovne račune da bi pristupili članstvu, što kreira jednu zdravu i sigurnu poslovnu zajednicu.
"Tokom ovih smutnih vremena možda neće biti moguće zadugo nastaviti umrežavanje na stari način. Međutim, moguće je stvoriti značajne nacionalne i međunarodne veze putem Bizbook.ba iz sigurnosti svoga doma ili ureda, te stalno biti prisutni na online tržištu koje svakodnevno raste i nudi brojne prilike za razvoj", poručuje Erna.
Besplatan probni period korištenja platforme Bizbook.ba je omogućen u trajanju od 7 dana, gdje privrednici dobiju svu potrebnu podršku i smjernice za što efikasnije iskorištavanje potencijala ovog domaćeg digitalnog alata za poslovno umrežavanje.
"Pandemija je učinila da se umrežavanje sada može proširiti izvan naših tradicionalnih granica. Bizbook.ba je mreža koja je manje fokusirana na povezivanje ljudi, a više na povezivanje poslovnih ideja i prilika. Sigurni smo da će BH privrednici prepoznati važnost naše platforme i na njoj kreirati vlastitu virtuelnu poslovnu zajednicu", zaključuje Šošević.