U organizacijama u svijetu već duže vremena postoji trend sve veće potrebe za uspostavljanjem jasnih procedura i standarda, kako u kompanijama tako i u javnim institucijama, usklađenim sa regulativama i potrebama poslovanja, te profesionalnim i etičnim postupanjem uposlenika. Edukacija nedostajućeg, ali i postojećeg kadra je neizostavan dio adekvatnog odgovora tom izazovu.
"Ove organizacije štetne posljedice preveniraju uvođenjem seta efektivnih mjera i alata za upravljanje etikom i neusklađenostima donoseći program etike i usklađenosti te uspostavljanjem funkcije Službenika za etiku i usklađenost odgovorne za upravljanje i implementaciju programa”, rekao je Bojan Bajić, direktor Net Consultinga i Akademije poslovne etike i usklađenosti.
"Prva Akademija poslovne etike i usklađenosti je certificirana i međunarodno priznata obuka za menadžere i službenike poslovne etike i usklađenosti u privatnim kompanijama i javnim institucijama”, naglasio je Bajić.
BECA je intenzivna dvomjesečna edukacija koja će biti organizirana u aprilu i maju 2016., a nudi interaktivni pristup u obuci, čime garantira praktično i primjenjivo znanje polaznicima. Predavači su iskusni eksperti u oblasti menadžmenta poslovne etike i usklađenosti, poput Davida E. Freela, predavača na prestižnom Max Fisher College of Business iz SAD-a, ali i eminentni domaći i međunarodni univerzitetski profesori, uspješni privrednici i rukovodioci koji svoje poslovanje štite sistemima poslovne etike i usklađenosti.
Sadržaj edukacijskih programa je odobren i akreditovan od strane SCCE-a (Society of Corporate Compliance and Ethics) iz SAD-a, vodeće asocijacije u oblasti. Za svaki završeni edukacijski program polaznici će dobiti odgovarajući SCCE-ov certifikat o učešću.
"Sistemi poslovne etike i usklađenosti, ukratko, prepoznaju rizik, evidentiraju nepravilnosti, utvrđuju odgovornosti, a potom standardiziraju i automatiziraju rješenja, a u BiH, ovakav sistem otvara i nova radna mjesta u realnom sektoru, koja prije nekoliko godina nisu postojala. Svaki menadžer s kojim smo u pripremnoj fazi BECA razgovarali je mišljenja da su ovi sistemi suštinski sigurna investicija koja garantira rezultate”, rekao je u prezentaciji Akademije Rusmir Pobrić, menadžer poslovnog razvoja BECA-e.
Promociji Akademije je prisustvovao veliki broj zainteresovanih, primarno studenata Ekonomskog fakulteta koji su ovo prepoznali kao mogućnost nadogradnje vlastitog obrazovanja. Njima su se obratili Angel Angelov, ambasador Republike Bugarske u BiH, koja je bila suorganizator promocije BECA, David Freel i dekan Ekonomskog fakulteta Željko Šain, dok su o važnosti poslovne etike i sistema usklađenosti u praksi govorili Salko Kruho, direktor kompanije DB Schenker u BiH, i Rade Bošnjak, direktor Zavoda zdravstvenog osiguranja HNK Mostar. Net Consulting i Ambasada Bugarske su potpisali Sporazum o stipendiranju 10 mladih visokoobrazovanih osoba za učešće na Akademiji, a ranije je potpisan i Sporazum o saradnji i sa Ekonomskim fakultetom u Sarajevu.
Projekat, koji će biti realizovan u saradnji sa visokoškolskim ustanovama i zavodima za zapošljavanje, ima za cilj promociju ove profesije koja je u BiH slabo zastupljena ali vrlo perspektivna, kao i podršku diplomcima da svoje karijere grade kao profesionalci u ovoj oblasti.