Ministar saobraćaja KS
1.1k

Adnan Šteta: Za 2,5 godine ćemo imati nova vozila, trolejbus do Vogošće i prugu do Hrasnice

A. Z.
Adnan Šteta (Foto: D. S./Klix.ba)
Adnan Šteta (Foto: D. S./Klix.ba)
Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta prošle je sedmice ponovo preuzeo poziciju koju je napustio u februaru 2020. Upravo to je bio povod za razgovor za Klix.ba, u kojem je govorio o stanju koje je zatekao u ministarstvu te planovima za naredne dvije i po godine.

Ističe da je Prva transverzala prema Vogošći najveći izazov pred kojim se nalazi ministarstvo na čijem je čelu, ali da stoji iza projekata kao što su nova pruga od Marijin-Dvora do Ilidže, novi trolejbusi i tramvaji, trolejbuski saobraćaj do Vogošće i pruga do Hrasnice, što će, tvrdi, biti završeno u naredne dvije i po godine.

Kaže da će u narednom periodu fokus biti na osnaživanju javnog prijevoza, kao jedne od osnovnih karika razvoja Kantona Sarajevo.

"U januaru ćemo potpisati ugovor za kupovinu novih trolejbusa. U decembru ove ili januaru naredne godine očekujemo prvi novi trolejbus, a do ljeta 2022. imat ćemo 26 novih trojelbusa koji će moći voziti do 10 kilometara bez kontaktne mreže, tako da ćemo određene autobuske linije zamijeniti trolejbuskim. U završnoj fazi je izbor izvođača radova za prugu Marijin Dvor - Ilidža, očekujem da bismo do maja trebali imati izvođača, što znači da bismo već u junu mogli početi radove", kazao je Šteta.

No prije početka radova je potrebno osigurati zamjenski saobraćaj u tom periodu, a to bi i u ovom slučaju, kao i prilikom radova na "S" krivini, trebali biti autobusi.

"Nećemo zatvoriti kompletnu prugu, nego ćemo raditi u šest sekcija. U naredna 3-4 mjeseca moramo osigurati dovoljan broj autobusa. Rekonstrukcija će trajati 2021. i 2022. godinu. Uporedo s tim se radi na nabavci 15 novih tramvaja u vrijednosti od 30 miliona eura. U junu ili julu ćemo imati odabranog proizvođača, a isporuka je od 16 do 24 mjeseca. Dakle, kad završimo prugu, dolaze i novi tramvaji", rekao je ministar.

Ministar saobraćaja ima velike planove (Foto: D. S./Klix.ba)
Ministar saobraćaja ima velike planove (Foto: D. S./Klix.ba)

Očekuje da će KS na ljeto iduće godine imati potpuno nov trolejbuski saobraćaj, a na proljeće 2023. nove tramvaje. U međuvremenu će se baviti trolejbuskom mrežom do Vogošće, za koju će ove godine biti raspisani tenderi, kao i produženjem pruge do Hrasnice, gdje bi radovi trebali početi na proljeće naredne godine.

"Pruga do Hrasnice se povlači od 80-ih godina. To je jedno od pitanja koje je ova vlada i u prvom mandatu stavila među prioritete, a tako je i sada. Ne odustajemo od toga da ona u narednom periodu nastavi ići i u Lukavicu. Gledamo na to da jedan građanin ili turista može sjesti u tramvaj na Baščaršiji i izaći u Hrasnicu, a u drugoj fazi o kojoj razmišljamo sjesti na žičaru i otići na Igman ili Bjelašnicu. Ta cjelina je veoma bitna u razvoju KS", smatra Šteta.

Teška situacija u GRAS-u

Jedan od većih izazova Ministarstva saobraćaja KS, bez obzira na to ko je na čelu, jeste i situacija u GRAS-u. Šteta je po preuzimanju funkcije zatekao sporazum koji je ovo preduzeće u oktobru potpisalo s bivšom vladom i planira raditi u skladu s tim.

"U budžetu za 2021. Vlada mora osigurati 44 miliona KM da bismo imali GRAS kakav imamo danas, nimalo bolji. Vlada je preuzela da isplati tužbe radnika u visini od 15 miliona KM, s tim da je već 5 miliona isplaćeno, ostalo je 10 u narednih pet godina. Vlada je uzela za obavezu da isplati 33 miliona KM duga za PDV, 3 miliona su isplaćena, ostalo je 30 miliona na tri godine. Vlada je preuzela i da izmiri dug prema Poreznoj upravi FBiH od 92 miliona KM i taj dogovor je na 10 godina. Također, uzela je u obavezu da će uložiti minimalno 200 miliona KM u modernizaciju", navodi naš sagovornik.

A, obaveze je preuzeo i GRAS koji se odrekao tužbe prema Kantonu Sarajevo, a dužan je napraviti i sistematizaciju, odnosno smanjiti broj radnika kako bi se na troškovima za plate uštedjelo 15 posto u odnosu na godinu ranije.

"U srijedu smo dogovorili da GRAS ima sedam dana da pripremi prijedlog sistematizacije i da u četvrtak ili petak sjednemo i vidimo o kakvom se prijedlogu radi. Situacija je nerealna kada se uzme u obzir broj ljudi u nekim sektorima, nedostaje mehaničara, higijeničara i vozača, a previše je ljudi u administraciji. Sistematizacija treba ići odozgo prema dole, a ne obrnuto. Očekujem da će spojiti određene službe i smanjiti broj šefova jer je ključ da svaki radnik ima zaduženje i zaradi svoju platu", ističe ministar.

Saga o Prvoj transverzali

Osim GRAS-a, jedna od glavnih tema u Sarajevu, kada je riječ o saobraćaju, svakako je i Prva transverzala, gdje su otvorena dva gradilišta, ali gdje još uvijek postoje neriješena pitanja.

"Dio od Kranjčevićeve do ulice Braće Begić dug je 850 metara, a trenutno je građevinska dozvola data za samo 140 metara i na tom dijelu se izvode radovi. Situacija je veoma kompleksna zbog neriješenih imovinskopravnih odnosa za koje su zaduženi Općina Centar i Zavod za izgradnju KS. Kako se oni budu rješavali i Općina davala građevinske dozvole, tako će se taj dio i ubrzavati. Radi se i na pronalasku rješenja za alternativne pravce, nećemo ništa početi raditi dok se oni ne osiguraju. Nakon toga nas čeka nastavak od ulice Braće Begić do spajanja sa Šipom, tu će biti puno više izazova zbog mnogo poslovnih i stambenih objekata", kaže Šteta.

Na ljeto bi trebalo biti otvoreno i treće gradilište, a to je tunel Kobilja Glava.

"Tu smo u završnoj fazi, glavni tender će biti raspisan krajem ovog mjeseca i očekujemo da ćemo imati izvođača početkom ljeta, a radovi bi trebali trajati dvije godine. Na prvom dijelu od Šipa do budućeg tunela, u dužini od 1.200 metara, osnovni radovi su završeni, ostalo je da se odrade završni nasip i odvodnja, a asfaltiranje će se raditi tek kada tunel bude gotov, jer nema svrhe do tada. Također, dok se bude radio tunel, moramo riješiti dio do Vogošće, gdje čak ni trasa nije do kraja definisana", zaključuje naš sagovornik.