U Kini traje borba protiv "rasipanja" i raskošnog života kineskih činovnika, koja je, u okviru antikorupcione kampanje, "udarila" i na luksuznu robu.
Na gubitke se žale proizvođači skupih satova, brendirane odjeće, skupih automobila. I lokalni proizvođači alkohola morali su da "zategnu kaiševe".
Nakon zabrane skupih napitaka na zvaničnim banketima i prijemima, prodaja popularnog i skupog Maotaja (sto dolara po flaši!) pala je za deset post.
Tokom kineske borbe protiv raskoši postradali su i svjetski proizvođači elitnog alkohola.
Francuski proizvođač konjaka "Remy Martin" i ruma "Mount Gay" objavio je pad prodaje u Kini za 30 miliona dolara u roku od šest mjeseci!
Sve to, ipak, ne znači da su Kinezi počeli manje da piju. Jednostavno mijenja se struktura potrošnje alkoholnih napitaka.
Ova situacija otvara dobre mogućnosti za rusku votku na kineskom tržištu, smatraju eksperti i napominju da je kinesko tržište jedno od najperspektivnijih za prodaju jakog alkohola.
To je jedan od malobrojnih regiona gdje se nastavlja rast broja stanovnika.
Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, više od 50 posto potrošača u Kini daje prednost jakom alkoholu.
Od 2008. godine, kada je izbila svjetska finansijska kriza, potrošnja alkohola "premijum klase" smanjena je u svim zemljama, osim u Kini. Kinezi su se bogatili, i prateći zapadnu modu, birali svjetske čuvene napitke.
Kriza je počela uvođenjem antikorupcione kampanje, pa je povećana potrošnja lokalnog i jeftinog alkohola.
Čak i ako ruska votka zauzme svega jedan posto kineskog tržišta - to će predstavljati veliku zaradu, uzimajući u obzir njegovu veličinu, zaključuju ruski eksperti.