Apple pripremio za Kineze poseban popust za iPhone, najveće sniženje za vodeće modele
Riječ je o četverodnevnom popustu u iznosu i do 500 juana (130 KM) za neke od iPhoneovih modela, a koji će početi 4. januara. Kineski proizvođač mobitela Huawei je također snizio cijene svojih uređaja za 20 posto. Popusti su uslijedili i zbog toga što Kinezi oklijevaju oko potrošnje usljed ekonomskih izazova u zemlji.
Na popustu su Appleovi vodeći modeli mobitela, pojedini stariji modeli mobitela, kao i neki drugi uređaji. Najveći popust od 500 juana je za iPhone 16 Pro, čija je početna cijena 7.999 juana (2.075 KM), i iPhone 16 Pro Max, čija je cijena trenutno 9.999 juana (2.600 KM).
Apple je sličan popust imao i prošle godine uoči Lunarne Nove godine koja počinje krajem januara.
"Appleova strategija se promijenila kako bi se prilagodili promjeni potrošačkih navika Kineza. Trend popusta je privlačan za kupce. Apple bi mogao zaostati za konkurencijom ako ne usvoji takvu strategiju cijena", izjavio Will Wong, viši menadžer za istraživanje u kompaniji International Data Corporation (IDC).
Popusti koje daju Apple i Huawei odražavaju širi trend u Kini. Naime, popuste nude od internetskih maloprodajnih divova do proizvođača automobila jer se usporava rast druge ekonomije svijeta. Kineska vlada je uložila dodatne napore kako bi povećala potrošnju stanovništva.
Pa je tako prošle godine pokrenut program trgovine kako bi se stanovništvo podstaklo da stare stvari zamijeni novim, među kojima su automobili i kućanski uređaji. Ovaj program je nedavno proširen na mobitele, tablete, pametne satove i fitness narukvice.
Appleov udio na kineskom tržištu je pod sve većim pritiskom upravo kineskih proizvođača, kao što su Vivo i Xiaomi. Američki proizvođač se vratio među pet top pet najprodavanijih proizvođača pametnih mobitela na kineskom tržištu, nakon što je u trećem kvartalu prošle godine bio izvan top pet najprodavanijih.
Prema posljednjem istraživanju IDC-a, Vivo je najprodavaniji proizvođač pametnih mobitela u Kini - njegova prodaja je u navedenom periodu povećana za više od 20 posto. Huaweijeva prodaja je istovremeno povećana za više od 40 posto, a Appleova za 0,3 posto.
Huawei, čije je sjedište u Shenzhenu, predstavio je nekoliko novih uređaja s naprednom tehnologijom, uprkos tome što se suočava s američkim ograničenjima, prenosi BBC.