Odgovor građanima
48

Autoceste o problemu kod Mostara: Trasu je usvojio Parlament, a i radi se o javnom interesu

I. P.
Foto: N. G./Klix.ba
Foto: N. G./Klix.ba
Povodom protesta grupe mještana nekoliko mostarskih naselja, a u vezi najavljene izgradnje autoputa kroz mostarski kraj, JP Autoceste FBiH naglašavaju kako to preduzeće nije odlučivalo o trasi autoputa.
Naime, Prostorni plan područja posebnih obilježja od značaja za Federaciju Bosne i Hercegovine autocesta na Koridoru 5C donio je Parlament Federacije Bosne i Hercegovine, a plan je objavljen u Službenim novinama FBiH 100/17, datuma 25.12.2017. godine.

Nakon što su provedene procedure definirane Zakonom o prostornom planiranju i korištenju zemljišta na nivou Federacije Bosne i Hercegovine riješen je položaj trase za nastavak gradnje na jugu, odnosno poddionica Mostar jug – Kvanj.

"Naglašavamo da JP Autoceste FBiH nisu bile nosilac pripreme Prostornog plana niti nosilac izrade Prostornog plana sa posebnim obilježjima, između ostalog, i javnih rasprava. Navedeni poslovi su u nadležnosti Federalnog ministarstva prostornog uređenja. Nadalje, želimo da istaknemo da je prilikom odabira optimalne trase autoceste na području Mostara jug – Buna urađena i multikriterijska analiza varijanti trase sa prijedlogom najpovoljnije opcije", navode iz Autocesta.

Iz preduzeća se ističe da su lokalne zajednice partneri Autocesta tokom izgradnje projekta i zato je svaki njihov mogući zahtjev "uvijek ozbiljno razmatran i realizovan u najboljem interesu".

"Jasno nam je da postoje pojedinačna nezadovoljstva, ali Vlada FBiH je proglasila javni interes donošenjem Odluke o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju dionice Mostar jug – tunel Kvanj na trasi Koridora 5C (Službene novine FBiH 101/19 od 19.12.2018. godine) i svakako će svi koji imaju zemljište ili objekte na trasi autoceste biti adekvatno obeštećeni prema tržišnim uslovima", zaključuju iz Autocesta.