Bh. prijevoznici u problemu zbog tahografskih kartica, nadležni prebacuju odgovornost
Kako su pojasnili iz kompanije Krajina-šped radi se o dokumentu sa čipom kojeg posjeduje svaki prijevoznik, a služi za transfer podataka sa kartice vozača i sa tahografa. Prebacivanje podataka je zakonski obvezno sa kartice vozača svakih 28 dana, a sa tahografa 90 dana.
"Zahtjevi se predaju u entitetska ministarstva prometa i komunikacija, međutim od 30.03.2022. nisu u mogućnosti izdati kartice zbog tehničkih problema IDDEEA-e. Mi prijevoznici trpimo zbog loše organizacije nadležnih institucija, a kazne za propust u prebacivanju podataka su od 1.600 do 3.000 eura u državama EU", naveli su iz ove kompanije.
Također, iz ove kompanije tvrde da su zahtjev za izradu date kartice predali prije četvrtog mjeseca i da im da kartica nije izrađena.
Iz Agencije za identifikacione dokumente (IDDEEA) su za Klix.ba izjavili da od jula tekuće godine personalizuje testne kartice kao tahografske kartice prijevoznika i iste isporučuje nadležnim organima za izdavanje tahografskih kartica, te da to rade uz saglasnost Ministarstva komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine i nadležnih organa za izdavanje tahografskih kartica.
"Ministarstvo komunikacija i transporta BiH je također trebalo dostaviti instrukciju nadležnim organima za izdavanje tahografskih kartica, da ovlaštene radionice mogu obavljati pohranu podataka sa tahografa, do uspostave i početka funkcionisanja sistema tahografa druge generacije (smart tahografa), a što se očekuje najdalje do kraja septembra tekuće godine. Agenciji nije poznato da li je Ministarstvo komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine dostavilo navedenu instrukciju nadležnim organima za izdavanje tahografskih kartica", naveli su iz IDDEEA.
Ministarstvo komunikacija i prometa BiH kaže kako se Zakonom o radnom vremenu, obaveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za evidentiranje u drumskom prevozu uređuju se, između ostalih, međusobni odnosi institucija u Bosni i Hercegovini u pogledu izdavanja kartica.
Kažu kako su upoznati da postoji problem sa jednom od četiri vrste kartica, karticom prijevoznika, te je izdat određeni broj testnih kartica koje su izrađene kao kartice prijevoznika i dostavljene kompanijama.
"Ovlašćene radionice ne mogu obavljati pohranu podataka sa tahografa na način da se zamijeni funkcija kartice prijevoznika jer se digitalni tahograf mora aktivirati na određenog prijevoznika karticom prijevoznika", tvrde iz ovog Ministarstva.
Tvrde da je Ministarstvo komunikacija i transporta BiH je stvorilo sve neophodne pretpostavke za izdavanje kartica druge generacije. Takođe, Politika digitalnih tahografa za novu generaciju tahografa odobrena je za Bosnu i Hercegovinu 16. marta 2022. godine.
"Ministarstvo ne učestvuje u postupcima javnih nabavki koje provodi Agencija niti je upoznato sa navedenim postupcima. Očekujemo da će Agencija blagovremeno okončati nabavku i početi sa izdavanjem kartica prevoznika", zakjučili su iz nadležnog Ministarstva.
Tahografske kartice su uređaji koji osiguravaju upis vremena vožnje članovima posade vozila, vremena provedenog u obavljanju profesionalne aktivnosti koja ne spada u upravljanje vozilom, vremena odmora, brzine kretanja vozila i prijeđene udaljenosti vozila.