BiH uzela još dva kredita od 35 miliona eura: Potrošit će ih na tramvajsku prugu i trolejbuse

Ugovore su potpisali zamjenik predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH i ministar finansija i trezora Vjekoslav Bevanda te Sharlote Ruhe, direktorica Evropske banke za obnovu i razvoj za srednju i jugoistočnu Evropu.
Ministar Bevanda kazao je ovom prilikom da danas završava jedan posao od kojeg će najviše koristi imati građani Sarajeva.

"Mnogo je problema sa zagađenjem zraka u Sarajevu i mnogo je nedostataka u javnom prijevozu. Vlasti na tome godinama rade, a ovo je prilika da se dio tih problema i riješi. Nadam se da će nam ovim Sarajevo biti još ljepše", izjavio je Bevanda te dodao kako su oba kredita supsidijarno alocirana na Federaciju BiH i Kanton Sarajevo.
Uvjeti ovog pozajmljivanja sredstava su vrlo povoljni, kaže ministar, a uključuju i grace period dvije i tri godine za otplatu glavnice.

Charlotte Ruhe je nakon potpisa ugovora kazala kako je na prvom mjestu ekoloških izazova u Sarajevu kvalitet zraka, a čišći i ekološki prihvatljiviji prijevoz smatra se jednim od ključnih načina da se ovo pitanje riješi.
"Ova dva nova projekta EBRD-ovih Zelenih gradova osigurat će stanovnicima efikasan i ekološki prihvatljiv javni prijevoz. Ne samo da će investicija poboljšati kvalitet zraka kroz smanjenje emisije iz vozila, nego će modernizacija imati i indirektan utjecaj kroz podršku napuštanja vozila na dizelski pogon koja zagađuju zrak", izjavila je Ruhe.

Kreditom u iznosu od 20 miliona eura će se finansirati remont 19,5 km dugačke dvokolosječne tramvajske pruge kojom upravlja GRAS. Sadašnja tramvajska mreža stara je gotovo 50 godina, a bez većih popravki u proteklim desetljećima znatno se pogoršala. Nove pruge će poboljšati mrežu i omogućiti kupovinu novih, ekološki prihvatljivijih tramvaja.
Drugi zajam EBRD-a, u iznosu do 15 miliona eura, omogućit će GRAS-u da kupi do 25 novih električnih trolejbusa. Zajedno s novim tramvajskim prugama, trolejbusi će poboljšati opći kvalitet i udobnost javnog prijevoza, kao i kapacitet i efikasnost usluge.

Unaprijeđen vozni park trolejbusa će također trošiti i oko 50 posto manje električne energije, što će rezultirati značajnim uštedama troškova i ekološkim prednostima.