Cijena vozila Tesle niža za 20 posto, znak da je Musk pritjeran uz zid
Iako su automobili i dalje relativno skupi, to je veliki pad na premium cijenama. I to je znak da je Tesla u odbrambenom režimu nakon mjeseci postepenog rasta cijena svojih vozila.
Pad cijena dolazi nakon što je kompanija propustila tržišne procjene za isporuke prošle godine usred ekonomske krize koja je izbrisala njenu tržišnu kapitalizaciju sa više od 1 bilion dolara na manje od 400 milijardi dolara.
I iako je Musk ranije govorio o tome da Tesle učini pristupačnijim, vjerovatnije je da su ga natjerale okolnosti.
Otkako je preuzeo Tviter, Musk je sve više koristio platformu da jasno stavi do znanja da nije zadovoljan načinom na koji Fed sprovodi agresivno povećanje kamatnih stopa kako bi inflaciju vratio na cilj od 2 posto.
U novembru je milijarder tvitovao da "Fed mora odmah smanjiti kamatne stope" zbog zabrinutosti da "masovno povećavaju vjerovatnoću ozbiljne recesije".
Rastuće kamatne stope uticale su na Teslu.
Investitori su prodali svoje dionice iz istih razloga zbog kojih su dionice u tehnologiji općenito pale spekulativne kompanije koje se klade na budućnost trenutno su manje privlačne investitorima nego dionice sigurnih utočišta poput robe.
To je pokrenulo preispitivanje da li Tesla treba da bude cijenjena kao normalna automobilska kompanija ili tehnološka kompanija, pri čemu ova potonja tradicionalno uživa značajne dodatke na obećanju inovacije koja potresa industriju.
Povećanje kamatnih stopa takođe je povećalo troškove finansiranja kupovine Tesle, što otežava potrošačima koji su već pogođeni inflacijom.
Kao odgovor na twitter temu o potrošačima koji su uzeli kredite prije nego što su kamatne stope stupile na snagu - i sada se suočavaju sa većim otplatama, Musk je tvitovao da bi to potencijalno moglo izazvati "najveću finansijsku krizu ikada".