Američko tržište
52

Coca-Cola se sve više oslanja na proizvodnju mlijeka kako ne bi ovisila samo o gaziranim napicima

Piše: B. R.
Fairlife je od 2020. u potpunosti u Coca-Colinom vlasništvu (Foto: Coca-Cola)
Fairlife je od 2020. u potpunosti u Coca-Colinom vlasništvu (Foto: Coca-Cola)
Kada je James Quincey postao izvršni direktor Coca-Cole 2017. godine, smanjivala se potražnja za gaziranim napicima zbog njihovog učinka na zdravlje. Shodno tome, Coca-Cola je uložila napore da proširi svoju ponudu izvan gaziranih i drugih zaslađenih napitaka.

Ključni korak u tim naporima je bila proizvodnja mlijeka. Naime, Coca-Cola je s američkim proizvođačem mliječnih proizvoda Select Milk Producersom još 2012. osnovala kompaniju Fairlife.

Ova kompanija je tada počela proizvoditi mlijeko s bademima, proteinima, pa i s pistacijama, a sve to u dopadljivim minimalističkim pakovanjima. Time je postala vrlo konkurentna u odnosu na druge etablirane proizvođače mlijeka.

Coca-Cola je 2020. u potpunosti kupila Fairlife za 980 miliona dolara. Riječ je o akviziciji koja je daleko premašila očekivanja giganta u proizvodnji gaziranih pića. Razlog za to jeste popularnost na društvenim mrežama, i to u kontekstu zdravlja i wellnessa. Amerikanci jesu suočeni s višim cijenama hrane i smanjuju potrošnju, ali i dalje su im privlačni Fairlifeovi proizvodi bez laktoze i s udvostručenim proteinima.

Coca-Cola je 2022. objavila da je Fairlife premašio prodaju od milijardu dolara. Ovaj uspjeh je posebno potaknut Fairlifeovim proizvodom Core Power, tj. proteinskim šejkom koji nema mnogo snažnih konkurenata. Coca-Cola očekuje da će Fairlife ove godine imati umjeren rast dok gradi proizvodni pogon u New Yorku. Međutim, gazirana pića i dalje čine ogromnu većinu Coca-Coline prodaje. Ipak, Fairlife je daleko nadmašio Costa Coffe koji je Coca-Cola kupila 2018.

"Nikada se nije očekivalo da Fairlife bude ovoliko uspješan, pa mislim čak ni za Coca-Colu", izjavio je Kaumil Gajrawala, analitičar finansijske kompanije Jeffries.

Međutim, 980 miliona dolara nije konačni iznos akvizicije. Naime, prema kupoprodajnom ugovoru, Coca-Cola se obavezala da će znatno više izdvojiti za akviziciju ako bude rasla prodaja Fairlifeovih proizvoda, što se i dogodilo. S obzirom na to da je prodaja porasla, ta akvizicija će u konačnici iznositi 6,2 milijarde dolara, što je jedna od Coca-Colinih najskupljih akvizicija do sada, piše CNN.