Festival turizma
14

Crna Gora: Turisti iz BiH su važni gosti koji rado biraju naše ponude

Klix.ba
U okviru Sarajevskog festivala turizma ove godine predstavljeno je 70 izlagača iz šest zemalja. Pored Hrvatske, Makedonije, Turske, Indije i Bosne i Hercegovine, tu je i Crna Gora koja će ovom prilikom posebno predstaviti bogatu novogodišnju i zimsku ponudu.

U Crnoj Gori zemlji nemilosrdne ljepote, kako su pisali o njoj, koja nudi različite mogućnosti teško se opredijeliti za turistički sadržaj, ali specijalizirane agencije su tu da pomognu. Nacionalna turistička organizacija (NTO) Crne Gore zajedno s lokalnim turističkim organizacijama na sajmu u Sarajevu predstavit će posjetiocima ponudu za predstojeću zimsku sezonu i novogodišnje praznike.

Od izlagača na sajmu u Sarajevu posjetioci će moći vidjeti sve primorske općine, TO Ulcinj kao organizator sajma, NTO CG, TO Bar, TO Budva, TO Tivat, TO Kotor, TO Herceg Novi i TO Cetinje te nekoliko privrednika svih gradova.

Iz turističke organizacije poručuju da je Crna Gora pripremila bogat program kulturno zabavnih manifestacija za naredni period. Tako će se u Kotoru u decembru održati tradicionalna manifestacija "Od Božića do Božića", u Baru u novembru planirane su manifestacije: "Koštanijada" i "Maslinijada", a u decembru "Dani (Festival) vina i ukljeve".

Decembarski dani u Tivtu rezervisani su za početak novogodišnjeg programa. Tako će 15. decembra biti postavljene praznične-novogodišnje kućice, koje će gradsku rivu Pine krasiti do 10. januara. U tim danima, biće održan raznovrstan program, sajmovi, tematski dani i večeri te brojna druga muzička dešavanja. I ostale lokalne turističke organizacije pripremile su bogat program a svakako posjetioci crnogorskog štanda imaće priliku da dobiju više informacija tokom trajanja sajma. Za sve one koji žele da posjete Crnu Goru tokom ovog perioda hoteli su pripremili povoljne paket aranžmane s bogatom wellness&spa ponudom o čemu se zainteresirani mogu informisati tokom Sarajevskog festivala turizma.

Za novogodišnje praznike lokalne turističke organizacije pripremile višednevne zabavne programe i koncerte poznatih izvođača iz regiona na trgovima, u lokalima, restoranima, hotelima.

Iz turističke organizacije poručuju da je posebno unaprijeđena ponuda kada je riječ o hotelskim kapacitetima. Novost koja je obilježila ovu godinu jeste otvaranje hotela Chedi, prvi od sedam hotela čija je izgradnja predviđena u okviru Luštice Bay, turističkog grada vrijednog 1,1 milijardu eura.

Ove godine biće otvorena i Luštica Bay marina sa 176 vezova, tj. marina naselje sa nekoliko stambenih kvartova koji podrazumijevaju različite vrste stambenih jedinica od stanova do najluksuznijih objekata porodičnih kuća i vila. Novina je da je od ove godine prisutna i renomirana međunarodna hotelska grupacija “Karisma Hotels & Risorts” koja je preuzela upravljanje hotelskim kompleksom “Ruža Vjetrova” u Baru, a otvorila je hotel Holiday Village Montenegro u Ulcinju, renovirani nekadašnji hotel Belvi koji je sada kategorisan za 4 zvjezdice.

Osim toga, nedavno je otvoreno je i luksuzno turističko naselje s 5* Allure Palazzi u Dobroti, gdje je menadžment također povjeren Karismi. Renovirani su i kapaciteti hotela Riviera u Njivicama sada koji sada posluje pod brendom renomiranog španskog Brenda Iberostar, a otvoren je i hotel Vila Jadran u Perastu s 5* pod istim ovim brendom, mali, ekskluzivni hotel Lazure s 5 zvjezdica u Meljinama tako da možemo ocijeniti da je ove godine napravljen važan iskorak u obogaćivanju turističke ponude Bokokotorskog zaliva.

Od izlagača na sajmu u Sarajevu posjetioci će moći vidjeti sve primorske općine, TO Ulcinj kao organizator sajma, NTO CG, TO Bar, TO Budva, TO Tivat, TO Kotor, TO Herceg Novi i TO Cetinje te nekoliko privrednika svih gradova.

Građani iz BiH važni gosti

Građani BiH rado biraju Crnu Goru kao destinaciju za svoj odmor o čemu najbolje govore i zabilježeni podaci. Naime, zaključno s junom u hotelima i privatnom smještaju zabilježen je rast broja dolazaka s ovog tržišta od 15 posto (32519 turista) i rast noćenja od oko 5 posto (181 659 noćenja).

Nastavak pozitivnih trendova iz BiH zabilježen je i tokom glavne turističke špice posebno imajući u vidu podatke koji se tiču hotelskog smještaja, u hotelima je od početka godine zaključno sa avgustom boravilo oko 15 posto više turista iz BiH, koji su ostvarili oko 10 posto više noćenja.

Turisti iz BiH vole naše plaže, dobru zabavu tokom ljetnih mjeseci, ali sve je više onih koji žele da upoznaju i drugačiju Crnu Goru te da istraže njene neotkrivene predjele koji pružaju jedan potpuno drugačiji doživljaj od onog koji su iskusili do sada, poručuju turističke organizacije Crne Gore.

Turističke organizacije Crne Gore ističu da se većina turista opredjeljuje za morske sadržaje, pa su naporno radili da plaže budu kao one na Azurnoj obali. Za ljubitelje aktivnog odmora neizostavno je i splavarenje kanjonom rijeke Tare, najdubljim u Evropi, te posjeta Biogradskoj gori.