Davor Čičić: Sarajevski kiseljak je lider u BiH, u 2019. godini proizvedeno 120 miliona litara
Davor Čičić, direktor ove kompanije, u intervjuu za Klix.ba govorio je o aktuelnostima u Kiseljaku, ostvarenim rezultatima, planovima, ali i brojnim drugim pitanjima.
Kako ocjenjujete prošlu godinu te šta je ona donijela vašoj kompaniji?
Godina je bila obilježena različitim poslovnim izazovima, ali tome je bila izložena cijela industrija, a ne samo mi. Ipak, sumirajući sve okolnosti i rezultate, kako u proizvodnji tako i u prodaji, prethodna godina je za Sarajevski kiseljak jedna od izuzetno uspješnih. U prošloj godini smo u dosadašnjim postrojenjima proizveli više od 120 miliona litara vode i osvježavajućih bezalkoholnih pića, a naši brendovi su među prvim izborom potrošača u ovom segmentu. Maksimalnim angažmanom u prodaji i marketingu, ulaganjem u tržište i partnerske odnose s našim kupcima učvrstili smo lidersku poziciju u Bosni i Hercegovini, dok je istovremeno značajno povećan i izvoz.
Vlastiti asortiman smo proširili u prvom dijelu godine novim Sensation okusom dunja-kruška i predstavili novi proizvod Sky Cola Zero koji prate posljednje tržišne trendove. Godinu smo završili izgradnjom nove tvornice u Kreševu, što je ujedno i prva proizvodna greenfield investicija Fortenova grupe, kojom Sarajevski kiseljak nastavlja svoje uspješno poslovanje. Tehnološki iskorak i povećanje kapaciteta u novoj tvornici omogućit će da naši rezultati budu i znatno bolji. Zaista smo sretni i ponosni da su se naši napori i kontinuirano ulaganje u unapređenje poslovanja višestruko vratili.
Kakvi su planovi Sarajevskog kiseljaka za 2020. godinu, odnosno glavni ciljevi u narednom periodu?
Otvorenjem naše nove tvornice u Kreševu i realizacijom ove strateške investicije Sarajevski kiseljak započinje jedno novo razdoblje u svom poslovanju i pravi veliki iskorak u strateškom pozicioniranju kompanije na tržištu. Svakako, kao i do sada i u predstojećem periodu planiramo kontinuirano ulagati u razvoj, modernizaciju, unapređenje procesa proizvodnje, praćenje tržišnih trendova, edukaciju našeg kadra i širenje vlastite distributivne mreže.
Na tržištu je već sada negazirana prirodna mineralna voda Sara, a u nekom budućem periodu u novootvorenoj tvornici planiramo ulagati u proizvodne linije na kojima će se moći proizvoditi aromatizirane vode i sokovi. Proširenjem kapaciteta radit ćemo i na značajnijem širenju na nova tržišta. U planu je svakako razvoj i lansiranje novih okusa za neke od naših brendova, a istovremeno u pripremi je dosta marketinških aktivnosti.
Iza nas je kriza Agrokora, kako Sarajevski kiseljak iz ove pozicije gleda na sve to? Iza nas su mnogobrojni izazovi koji su rezultirali određenim promjenama, ali i postavili čvrste temelje za daljnji razvoj kompanije. Kao što sam i prethodno naglasio, godinu započinjemo otvorenjem nove punionice u Kreševu, koja je značajna proizvodna greenfield investicija, prva proizvodna investicija Fortenova grupe, kojom Sarajevski kiseljak nastavlja svoje uspješno poslovanje. Uprkos izazovnim godinama iza nas, važno je istaknuti kako je Sarajevski kiseljak izmirio sve svoje obaveze, kako prema radnicima tako i prema trećim stranama. Uz to, zadržali smo zaposlenost na istom nivou te uspješnost poslovanja nije bila upitna. Zaista smo ponosni na sva postignuća koja ostvarujemo u sinergiji s Jamnicom i Fortenova grupom. Pripadnost grupi izvor je naše dodatne snage, prijenosa znanja i najboljih praksi te cijelog niza ostalih prednosti koje nam unapređuju i razvijaju poslovanje te daju strateški smjer.
Kakav tržišni udio ima kompanija u našoj zemlji, a kakav u regiji?
Kiseljak ima i neke nove brendove, šta nam možete posebno istaći?
Da, kao što sam već spomenuo, od prošle godine posljednji novitet među gaziranim osvježavajućim pićima Sarajevskog kiseljaka je Sky Cola Zero. Prateći svjetske trendove, ovo piće donosi originalan okus svima dobro poznate Sky Cole, ali bez šećera i bez kalorija. Od Nove godine na tržištu je i naš novi proizvod, negazirana prirodna mineralna voda Sara. Kreševo ima izuzetno kvalitetnu vodu i izvor iz kojeg dolazi Sara je zaista jedinstven u ovom dijelu Bosne i Hercegovine, a sada će to sve biti dostupno svima, zbog čega smo veoma sretni. Uz Saru, uskoro ćemo predstaviti i još dvije ekstenzije naših postojećih brendova.
Mnogo ulažete u marketing, bilo je tu i slavnih ličnosti i super junaka. Čime se rukovodite u formiranju marketinških rješenja te šta nam možete najaviti za naredni period u ovoj oblasti? Veliko je zadovoljstvo učestvovati u kreiranju zanimljivih kampanja. Veoma nam je važno da naši brendovi nose težinu i komuniciraju s kupcima na zanimljiv i njima blizak način. Kampanje za Sarajevski kiseljak sa zaštitnim licima Amirom Medunjanin i Radetom Šerbedžijom, te za Sky Colu u saradnji s Warner Brosom su posebno dojmljive. Na obostrano zadovoljstvo, s kompanijom Warner Bros ćemo i nastaviti saradnju i u ovoj godini. Fascinacija superjunacima i njihovim moćima je kroz generacije bila prisutna, a danas je to još više izraženo. Sky Cola se potpuno uklapa u cijeli koncept. Raditi s kompanijom koja je globalni lider u filmskoj industriji značajno je iskustvo. A prema reakcijama naših kupaca i prodaji, cijela priča pokazala se kao pun pogodak. U predstojećem periodu pripremamo kampanju za naš novi brend Sara, a radimo i na osvježenju marketinške komunikacije za neke od naših brendova.