Privreda
488

Dio Agrokomerca i danas uspješno radi: Pogledajte kako se pravi "Tops" koji se izvozi i u Vijetnam

Piše: M. Ć.
U februaru 2013. godine firma Gadžo Comerc d.o.o. započela je proizvodnju čuvenog brenda "Tops" u pogonima nekadašnjeg prehrambenog giganta "Agrokomerc" u Velikoj Kladuši. Poznati biskvit sa želeom veoma se brzo izborio za svoje mjesto na tržištu, a ekipa portala Klix.ba posjetila je pogone u kojima nastaje svima poznati "Tops".

Među brojnim tvornicama i halama Agrokomerca koje već godinama čekaju na konkretan potez nadležnih vlasti kako bi počele služiti svojoj svrsi, nalazi se i pogon u kojem se nekada proizvodio program iz reda biskvita. Upravo se u ovim halama nazire trag onog što je Agrokomerc nekad bio i predstavljao za cijelu Krajinu, pa i čitavu Jugoslaviju.

Zasluge za to pripadaju firmi Gadžo Comerc d.o.o. Sarajevo, koja je odlučila uložiti značajna financijska sredstva u revitalizaciju pojedinih postrojenja, sa akcentom na proizvodnju čuvenog brenda „Tops“.

Osam grupa proizvoda, "Tops" najznačajniji

"Naša firma u ovom trenutku proizvodi osam grupa proizvoda, i to: biskvit sa želeom tj. tops, petit keks, čajne kolutiće, supe, dodatke jelima, kiseli program – krastavci, paprike, miješana salata, itd., zatim čokolade i proizvode od kakao zrna, te kakao krem proizvode. Sveukupno imamo 96 različitih pakovanja", kaže u razgovoru za Klix.ba Asim Veladžić, koordinator proizvodnje u podružnici firme u Velikoj Kladuši.

Veladžić nam je i pokazao proces proizvodnje najpopularnijeg proizvoda koji imaju, a radi se, dakako, o biskvitu sa želeom.

"Na početku se napravi voćni žele i čokoladni preljev, a zatim i tijesto. Nakon toga proces je sljedeći: transportna traka sa doziranim tijestom ulazi u tunelsku peć, gdje se vrši pečenje u tri zone. Pečeno tijesto se nakon toga prirodno hladi i pužnom pumpom gura na dozirku, gdje se vrši doziranje voćnog želea na pečeni biskvit. Želirani biskvit zatim putuje trakom do prostorije za čokoladiranje, gdje sa želirane strane dobija dodatni čokoladni preljev. Čokoladirani biskvit zatim trakom putuje kroz tunelski hladnjak tokom čega se čokoladni preljev učvrsne", pojašnjava Veladžić, dodajući da se u jednoj minuti proizvede 705 komada biskvita.

Na samom kraju, gotovi biskviti sa želeom i čokoladnim preljevom se sa trake ručno pune u stroj, u kojem se vrši automatsko celofaniranje i kartonsko pakovanje.

Stručni kadar, većinom bivši radnici Agrokomerca

U cijelom tom procesu radi stručni kadar, kojeg čine tehnolozi prehrambenog smjera, nadzirući pritom sve proizvodne procese: razvoj proizvoda, recepture, tehnološke postupke, praćenje proizvodnje, kontrolu kvaliteta sirovina i gotovih proizvoda.

"U ovom momentu upošljavamo 96 uposlenika. Od toga, preko 90 posto uposlenih su bivši radnici Agrokomerca, budući da imaju dugogodišnje iskustvo i znanje u proizvodnji. Od 1. jula, kada počinje sezona prerade i proizvodnje pasterizovanog povrća, odnosno tzv. kiseli program, angažujemo i dodatnih 70-80 sezonskih radnika", kaže Zlatko Sejmenović, direktor podružnice Gadžo Comerc d.o.o. Velika Kladuša.

On napominje da firma posjeduje certifikate za HACCP i HALAL standard u proizvodnji, a trenutno je u fazi uvođenja IFS standarda.

50 posto proizvodnje orijentisano na izvoz

"Trenutno izvozimo u Hrvatsku, Srbiju, Sloveniju, Crnu Goru, Makedoniju, Švedsku, Englesku, SAD i Vijetnam. Dakle, izvozimo direktno našim kupcima u svim navedenim državama. Sa plasmanom proizvoda smo zadovoljni jer svake godine imamo značajan porast proizvodnje i prodaje. U 2015. godini zabilježen je rast proizvodnje i prodaje za čak 25 posto u odnosu na 2014. godinu. Naš liderski proizvod je Tops, kako na domaćem tržištu, gdje je najprodavaniji biskvit, tako i na ino tržištu“, napominje Sejmenović, dodajući da 50 posto od ukupne proizvodnje čini domaće, a 50 posto strano tržište.

Direktor ističe i da kompanija konstantno ulaže u opremu, infrastrukturu i uposlenike, kako bi se zadržao i unaprijedio standard i kvalitet proizvoda, ali i proširio asortiman, optimizirala iskorištenost instaliranih kapaciteta, automatizovalo što više procesa, te u konačnici, poboljšali uslovi rada.

"U ovoj godini planiramo proširiti asortiman proizvoda na liniji petita i čajnih kolutića, supa i čokolada. Naravno da uz to ide i zapošljavanje 30-40 novih uposlenika", kaže Sejmenović.

Iz kompanije Gadžo kazali su nam i da su ponosni na svoja ulaganja i doprinos u razvoj bh. tržišta, kroz otvaranje novih radnih mjesta i razvijanjem domaće ekonomije. Smatraju da svojim doprinosom i pokretanjem domaćih proizvodnih kapaciteta daju dobar primjer i drugim kompanijama da ulažu novac, jer kako kažu, investicije ovog tipa doprinose boljoj i stabilnijoj budućnosti.