Direktor Željeznica FBiH: Forto je nekompetentan, Vladu FBiH treba pitati zašto još nije počela sanacija pruge
"Bolje bi mu bilo da rješava probleme koje ima na državnom nivou kada je u pitanju kamionski prevoz na graničnim prijelazima s kojim se susreće privreda u BiH i gdje može doći do napuštanja biznisa i radnika iz BiH jer on ne radi svoj posao kako bi trebao raditi jedan ministar", rekao je Džafić.
Dalje navodi da je on kao generalni direktor postupao po svim odlukama Vlade FBiH i Zakona o željeznicama FBiH i članu 4 zakona koji jasno reguliše da ŽBiH održavaju željezničku infrastrukturu u skladu sa odlukama Vlade FBiH, a da se sredstva za održavanje željezničke infrastrukture osiguravaju iz budžeta Vlade FBiH.
"Vlada FBiH je tražila od ŽFBiH plan aktivnosti za sanaciju željezničke infrastukture u Donjoj Jablanici. Mi smo 10. oktobra poslali taj dokument resornom ministarstvu koje je dostavilo Vladi FBiH. Nakon sjednice 16. oktobra, Vlada FBiH nije donijela odluku da Željeznice FBiH pristupe sanaciji već da Autoceste urade zajedno plan, kako bi se sanirale zajedno i željeznička i cestovna infrastruktura.
Već i danas imamo izjave određenih geologa po pitanju stanovništva u Jablanici gdje je potrebno uraditi kompletnu geologiju i geodeziju prostora na kojem je došlo do odrona. Je li ministar Forto misli da Željeznice BiH trebaju uraditi kompletan taj posao i finansirati iz vlastitih sredstava ili je to adresa Kriznog štaba odnosno civilne zaštite ili Vlade FBiH?", pita se Džafić.
Dalje kaže da ako treba smjeniti direktora ŽBiH, za to je onda nadležna Vlada Federacije BiH, a ne ministar Forto.
"Direktor je 2023. godine napravio 18 miliona KM dobiti nakon 30 godina poslovanja kompanije, gdje se uredno izmiruju sve obaveze, a ove godine su svim radnicima povećane plate za 520 KM. Ako treba smjeniti, onda je to stvar vlade da odluči, a ne državnom ministra koji nema nadležnost."
Džafić kaže da se on kao direktor ne krije ni od javnosti ni od Vlade FBiH već isključivo poštuje odluke Vlade FBiH i Kriznog štaba koji je djelovao nakon poplava, a da za to sve postoje dokazi.
Na pitanje šta su ponudili privrednici, a šta tražili zauzvrat ukoliko bi oni finansirali obnovu pruge, Džafić kaže:
"Nije tačno da su ponudile finansiranje na takav način već da su spremne dati novčana sredstva da se pruga popravi, ali su zauzvrat tražili smanjenje cijena prevoza u 2025. godini što bi bilo suprotno Zakonu o javnim nabavkama jer sredstva koja bilo ko prikupi od javnih preduzeća u novčanom iznosu dužan je ponovo provoditi postupak javne nabavke. Možete pitati firme Alternativna, GIKIL, Mittal... Taj način nije prihvatljiv za Željeznice FBiH jer ne bi poštovali zakon."
Džafić ističe da je apsolutno neutemeljeno što je govorio Forto o sanaciji pruge.
"Ja čak imam i akt federalne ministrice prometa i komunikacija gdje je uprava tražila da se izjasni po pitanju zaključka Autocesta gdje u aktu od 8. novembra ministrica navodi da će se obratiti Vladi FBiH da se osiguraju sredstva Željeznicama na sanaciji problema u Donjoj Jablanici. Sada Vlada FBiH treba donijeti odluku da li će nastaviti Autoceste ili Željeznice FBiH. Ako mi dobijemo nalog da rade Željeznice FBiH, naravno da ćemo odmah pokrenuti procese na sanaciji štete."
Za kraj kaže da je prava adresa za pitanje zašto sve ide sporo Vlada FBiH i resorno ministarstvo i da njih treba pitati zašto je sve u zastoju i nakon mjesec dana od poplava.