Evropa se sprema za zimu: Terminali za ukapljeni plin napunjeni do maksimalnih kapaciteta
Terminali za skladištenje ukapljenog plina su gotovo ispunjeni do maksimalnih kapaciteta, te je to trenutno ograničavajući faktor za broj tankera koje Evropa može da prihvati prije nego se izgrade i pokrenu novi terminali.
Ovo je navelo mnoge trgovce da ponude plin po nižoj cijeni i do 20 posto kako bi osigurali slotove na uvoznim terminalima.
Rekordni uvoz LNG-a je ublažio cijenu plina nakon što je Rusija ranije ove sedmice saopćila da je prestala isporuku za Poljsku i Bugarsku. U srijedu ujutru cijena plina je bila narasla za čak 24 posto, ali je u toku dana došlo do smirivanja rasta, da bi u četvrtak čak i pojeftinio. Do ovoga je došlo zahvaljujući velikom uvoz ukapljenog plina, obećanja Evropske unije da će pomoći pogođenim članicama i znatno povećati kapacitete za skladištenje.
Izvoznici ukapljenog plina se sada fokusiraju na Evropu kao glavno tržište i voljni su čak ponuditi popuste kako bi osigurali sebi pozicije u budućnosti. Plan EU je da do kraja 2022. uvoz ruskog plina smanji za dvije trećine, a da do 2030. u potpunosti bude neovisna od ruskog plina.
Njemačka je najavila da usvajanje zakonski procedura koje bi trebale da ubrzaju izgradnju LNG terminala. Ranije je polovinom aprila Njemačka najavila da planira potrošiti 3 milijarde eura u izgradnju plutajućih terminala za ukapljeni plin. Ipak, stručnjaci očekuju da cijene plina ostanu visoke barem do 2026. godine.
Osim uvoza ukapljenog plina, evropske države razmatraju opcije povećanja uvoza iz zemalja sjeverne Afrike i Azerbejdžana.
Rusija je zaprijetila da će prestati izvoziti plin u sve države koje su označene kao neprijateljske, a koje odbiju da plaćaju po novom mehanizmu koji podrazumijeva pretvaranje eura u rusku rublju. Evropska unija je ovakve zahtjeve nazvala ucjenom i poručila da neće pristati na ruske zahtjeve. Ipak, pojedine evropske države i kompanije u nedostatku alternative čine se spremne prihvatiti ruske zahtjeve.