Forto: Ukinut ćemo taksu za odlazeće putnike, zauzvrat tražimo evropsku certifikaciju aerodroma
Forto je tom prilikom poručio da su na sastanku govorili o tome da je interes BiH promet na aerodromima te da su se s tim složili svi učesnici sastanka.
"Sve drugo je stvar vlasnika aerodroma, a svaki aerodrom ima svoju vlasničku strukturu. Prepoznali smo svjetski trend koji se prelio i na BiH, a to je novi pristup aviokompanija tome gdje će svoje aviolinije dodjeljivati. Avioprijevoznici su počeli agresivno nametati kao konkurentni. Zato su pojedine kompanije otišle i zato smo odlučili reagovati", rekao je.
On je poručio da će u narednom periodu organizovati redovne sastanke sa direkcijom civilne avijacije radi praćenja daljeg procesa. Također je saopćio da su danas došli od određenog rješenja.
"Odlučili smo predložiti da ukinemo taksu za odlazeće putnike u 2024. godinI. To su naknade kojih će se direkcija odreći. To će biti neka vrsta subvencije u iznosu od oko 3,6 miliona KM. Od svih aerodroma zauzvrat čekamo da završe certifikaciju i usklađivanje sa evropskim standardima. Ukoliko Vijeće ministara BiH odobri prijedlog, aerodromi to mogu odmah navesti u pregovorima sa aviokompanijama. Zauzvrat očekujemo evrospku certifikaciju što je svakako dužnost aerodroma, ali koju do sada nisu uspjeli ispuniti. To je i poruka vlasnicima aerodroma da se uključe u rad aerodroma i ubrzaju proces certifikacije", rekao je.
On je podsjetio da je aerodromska taksa uvedena 2017. godine te da se današnji prijedlog odnosi na jednu godinu. U narednoj godini će se pregovarati da se ista odluka donese i za 2025. godinu.
Edin Forto se osvrnuo i na pitanje koncesija aerodroma.
"To je regionalni trend. Danas nije bilo riječi o tome. Ja sam lično stava da treba staviti na upravljanje aerodromi zbog povećanja broja putnika. To je stvar za vlasnike. Vlasnici dobro trebaju da razmisle kako da prežive u novom okruženju kada skoro svi aerodromi su pod koncesijom", rekao je.
O pitanju koncesije govorio je i Alan Bajić, direktor Međunarodnog aerodroma u Sarajevu.
"Mi smo napravili hibridni model. Cilj je povećanje broja putnika i operacija i nameće se potkapacitiranost. Moramo naći način da povećamo kapacitete. Zadnje tri godine smo to izuzetno dobro uradili. U završnoj je fazi projekt proširenje i dogradnja terminala B, povečali smo kapacitete, radimo na tome i dalje. Način na koji se to rješava je sljedeći. Ako vlasnik to sam ne može uraditi, dolaze koncesije. Imamo i loše primjere poput Beograda i Zagreba i dobar primjer državnog upravljanja kao što su Split i Dubrovnik. Mi smo našli taj hibridni koncept", rekao je Bajić.