Gasna mreža će se širiti prema Pazariću i Tarčinu: "Struja ne može zamijeniti plin"
Istakla je podatke koji govore o tome da je Kanton Sarajevo najveći potrošač plina.
"Kanton Sarajevo je najveći potrošač, a ta potrošnja na državnom nivou iznosi dva posto, što je skoro nezanemarivo. U Federaciji Bosne i Hercegovine je to četiri posto, a u kantonima po 24 posto. U Kantonu Sarajevo preko Sarajevogasa plin koristi 56.000 ljudi, a preko Toplana 55.000. Dakle, 50 posto stanovnika Kantona koristi ovaj energent", navela je Glamoč.
Govoreći o sigurnosti snabdijevanja plinom, napomenula je da se jedini prekid u snabdijevanju dogodio 2009. godine, kada se to dogodilo u cijeloj Evropi. Prema njenim riječima, veća nesigurnost postoji zbog unutrašnjih prilika u Bosni i Hercegovini nego zbog ruskog Gazproma kao isporučitelja.
Obrazložila je zašto misli da električna energija ne može biti konkurentna plina u kontekstu grijanja domaćinstava.
"Možda cjenovno trenutno i jeste prihvatljiva, ali ono što se globalno događa, s uvođenjem taksi na električnu energiju, dovest će do rasta cijena električne energije. Tako da za plin ima prostora", konstatovala je.
Naglasila je da ne postoje nagovještaji poskupljenja plina i smatra da je ovaj energent cjenovno prihvatljiv u Kantonu Sarajevu.
Glamoč je najavila i otvaranje treće punionice vozila komprimiranim prirodnim plinom (CNG) u Kantonu Sarajevo, a osvrnula se na finansijski i ekološki značaj CNG-a.
"U Kantonu Sarajevo je 180 vozila na CNG, što je jako malo u odnosu na 150.000 registrovanih vozila u Kantonu Sarajevo. Cjenovno je u odnosu na benzin povoljniji za 50 posto, odnosno za 20 posto u odnosu na dizel. Sarajevogas je bio pionir u korištenju CNG-a. Mi imamo 30 vozila na CNG, čime ostvarujemo uštedu od 50.000 KM godišnje. Sve transportne kompanije bi mogle biti konkurentnije s vozilima na CNG", zaključila je Glamoč.
Plin i vodik
Zijad Bajramović s Elektrotehničkog fakulteta Univerziteta u Sarajevu (UNSA) uvjerava da za plin postoji budućnost u dijelu koji neće biti dekarboniziran, u tehnološkim procesima i efikasnoj kogeneraciji u eksploataciji obnovljivih izvora energije, što se odnosi i na vodik. Upozorio je da plin neće imati budućnost ako se ne izgrade alternativni procesi i ako se ne izgrade skladišta plina.
Adnan Đugum s Mašinskog fakulteta UNSA je dodatno objasnio zašto plin ima budućnost.
"To je najčišći energent među fosilnim gorivima. Ima najmanju emisiju ugljendioksida (CO2) po jedinici isporučene energije. Da bi ta budućnost bila svjetlija, treba nam nova konekcija. Sjećate se pucanja kompresorske stanice u Bugarskoj - jedva smo preživjeli. Plin ne trpi prekide kao elektroenergetski sektor", rekao je Đugum.
Govoreći detaljnije zašto su potrebne nove plinske konekcije, istakao je da će ovaj energent imati nadogradnju kroz miješanje s vodikom koji je, kako je podsjetio, prepoznat kao energent budućnosti. I on je mišljenja da bi bilo dobro da imamo skladišta plina.
Prema njegovim riječima, plin u Kantonu Sarajevo je zastupljen skoro koliko i električna energija.
"Nestanak plina ne bi bilo moguće nadomjestiti električnom energijom ili bilo kojim drugim energentom u nekom brzom periodu koji je potreban građanima. Oslanjanje na plin u grijanju Sarajeva definitivno može doprinijeti smanjenju zagađenja jer, osim CO2, ne sadrži druge materije štetne po ljudsko zdravlje. Tako da moramo pronaći modus kako se riješiti individualnih ložišta na čvrsta goriva", poručio je Đugum.
Skladištenje plina
Semir Krehić iz Energoinvesta, koji je uvoznik plina za FBiH, izjavio je da u narednih pola godine plin ne bi trebao poskupiti. Kako je kazao, Bosna i Hercegovina ima jednu od najnižih cijena plina u Evropi. Naveo je da bi transportni sistem, koji je star 50 godina, mogao poslužiti još 15-20 godina.
Ministar energetike, rudarstva i industrije FBiH Vedran Lakić (SDP) je ocijenio da je plin trebao biti perspektiva prije 10 godina te da je to bio slučaj, onda bismo bili "u boljem položaju, posebno industrija". Kao fokus svog ministarstva u ovoj i sljedećoj godini istakao je plin i naftu. Potvrdio je da se razmišlja i o skladištenju plina.