Generalni direktor Nestléa: BiH je veliki dobitnik za naše tržište, rast znači i nova zapošljavanja
Novinari iz Bosne i Hercegovine bili su među odabranim gostima koji su dobili jedinstvenu priliku posjetiti najpopularniju tvornicu čokolade Nestlé u Bugarskoj kako bi se upoznali sa inovativnim održivim praksama i procesima proizvodnje.
Upravo je tom prilikom generalni direktor Nestléa za regiju sjevernog Jadrana Laurentiu-Florin Dimitriu, govorio za Klix.ba o različitim temama koje se tiču poslovanja kompanije - počev od rezultata u prvom tromjesečju 2023. godine pa do strategija za budućnost kako globalne tako i lokalnih.
Ukupna prodaja Nestléa u prvom kvartalu porasla je za 5,6 posto na 23,5 milijarde franaka u odnosu na 22,2 milijarde franaka u prvom kvartalu 2022. godine, dok je zabilježen i porast prodaje i u Bosni i Hercegovini u iznosu od 23,3 posto.
Uz inflaciju i usporeni rast ekonomske aktivnosti te rat u Ukrajini, prethodni period bio je ispunjen izazovima, a Dimitriu pojašnjava kako se kompanija s njima nosila.
"Rezultati iz prvog kvartala su dobri globalno i na sjevernom Jadranu (Slovenija, Bosna i Hercegovina i Hrvatska) - porast od 3,4 posto u odnosu na prošlu godinu. Veliki dobitnik je Bosna s rastom od 23 posto. Vrlo dobar rast u prvom tromjesečju. Kako to radimo? Prije svega, gledamo interno jer je inflacija vrlo važna i može utjecati na nas i potrošače. Dakle, jako analiziramo svoje poslovanje. Odakle nabavljamo proizvode, imamo tvornicu u Mađarskoj imamo tvornice u Ukrajini. Tako da vidimo koji je najbolji način nabave proizvoda da bi smanjili rast cijena", pojašnjava prvi čovjek Neslea za regiju sjevernog Jadrana.
Zatim slijedi distributivni lanac, ali i drugi elementi: "Kako radimo u Hrvatskoj, Bosni, koliko isporuka itd. Analiziramo kako radimo promociju, trgovinu - pokušavamo minimizirati troškove promocije na primjer nabavom šalica iz dalekih zemalja. Pokušavamo ga učiniti lokalnim kako bi imali minimalne troškove promocije. I dalje nudimo promociju, ali na bolji način".
Među promjenama u radu Nestléa, ističe se digitalizacija: "Gledamo kako radimo marketing, fokusiramo se na digitalno što je sve popularnije - na mobitelima, tabletima, televizorima. Istražujemo mix proizvoda. Istražujemo kako to učiniti učinkovitim. U zaključku prije nuđenja proizvoda potrošaču nastojimo biti vrlo učinkoviti u svakom aspektu".
Uzevši u obzir da Nestlé ima i nekoliko fabrika u Ukrajini generalni direktor Nestléa za sjeverni Jadran ističe da pored ovih kompanija posjeduje i niz drugih u Srbiji, Mađarskoj, Bugarskoj te da su "vrlo dobro pokriveni ukoliko se situacija bude mijenjeala". Napominje da proizvodnja u Ukrajini nikada nije bila zaustavljena, ali da im ova fleksibilnost uliva dodatnu sigurnost.
Nestlé u Bosni i Hercegovini
"Imamo 14 zaposlenih u Bosni, a najveći dio posla za Nestlé radi kompanija MCI koja ima 400 ljudi, a samo za Nestlé 70. Dakle, to je ukupan broj. Tih 70 ljudi se razvija svaki mjesec", govori Dimitriu. Na pitanje postoji li mogućnost budućih investicija u BiH i regiji te zapošljavanja još ljudi, kaže da prate tržište te da će u zavisnosti od situacije i potreba zapošljavati novu radnu snagu.
Kako je dio strategije kompanije i zapošljavanje mladih, Dimitriu je govorio o projektu Summer's Cool koji nudi priliku mladima da iskuse kako je to raditi za Nestlé.
"Imamo mnogo programa za razvoj mladih, ne samo za rad za našeg distributera. Imamo regionalni projekat Nestlé Summer's Cool, gdje pozivamo studente iz svih jadranskih zemalja kako bi ih podučavali. Donosimo iskustvo kako je to raditi za Nestlé. To je naš doprinos mladima", ispričao je.
Govoreći dalje o budućnosti kompanije kako globalno tako i lokalno naglasio je strategiju: "Dobro za vas, dobro za planetu".
"Dobro za vas, znači bolje za vaše zdravlje - manje šećera, manje natrija, u Bosnu uvodimo hranu na biljnoj bazi. Sve bi to trebalo biti dobro i za planet. Sarađujemo s poljoprivrednicima, tako da imamo ovu veliku strategiju neto nulte emisije do 2050. godine. Moramo biti kao kompanija na nuli u emisiji stakleničkih plinova, što je dobro za planetu. Imamo jasne ciljeve do 2025. Kao kompanija trebamo imati samo recikliranu ambalažu koja se može ponovno upotrijebiti i imati 100 posto električne energije iz obnovljivih izvora", pojasnio je.
Globalna strategija se odražava i na regiju, kao i na poslovanje po državama: "Donosimo proizvode koji su zdraviji za vas, ali i za planetu. Digitalizacija je još jedan od ciljeva, a između ostalog imamo našu e-business akademiju koja je globalna i lokalna".
"Lokalno moramo razviti kategorije u svakoj zemlji koje kaskaju za onima s najvećim rastom. Uz brži rast - potrebno je više ljudi, stoga to povlači i nova zapošljavanja. Međutim, to je nešto vrlo specifično za svaku zemlju", zaključuje.
Laurentiu-Florin Dimitriu prethodno je obnašao poziciju izvršnog direktora Nestléa u Rumuniji, a karijeru unutar kompanije gradio je 19 godina. Započeo je na poziciji nacionalnog menadžera prodaje za sva područja poslovanja kompanije, nakon čega je obnašao više vodećih pozicija u odjelu prodaje, na kojima je bio odgovoran za kategorije Nestlé Professional i Purina.