Gradnja, analiza i održivost: Ovo su planovi Autocesta FBiH za 2015. godinu
Bilo je govora o tome šta je urađeno u protekloj godini, koji su finansijski pokazatelji i šta čini novi investicioni ciklus Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine.
Direktor Autocesta FBiH Ensar Karić odmah je na početku konferencije istakao da smatra kako su Autoceste FBiH najveći investitor u Bosni i Hercegovini.
"Prošle godine je uloženo 560 miliona KM investicija, imali smo 63 miliona čiste dobiti i 45 kilometara nove autoceste. Uspjeli smo se dogovoriti sa međunarodnim kreditorima oko 240 miliona eura za novi investicioni ciklus i u toku su tenderi za izgradnju novih kilometara", rekao je Karić dodavši da su otvorena i tri centra za upravljanje autocestom A1.
Također, nedavno je objavljen podatak o 5,8 miliona automobila koji su koristili autocestu u 2014. godini, te je naglašena činjenica da se na autocesti A1 nije desila nijedna teža saobraćajna nesreća.
"Sada imamo 102 kilometra autoceste, što je 35 posto od ukupne dužine autoceste na koridoru 5c. Realizovano je 11 projekata u 3,5 godine poslovanja, a na njih 7 učestvovale su domaće kompanije. Na izgradnji je u jednom momentu bilo 5.000 radnika i 200 kompanija, a ukupne investicije u 3,5 godine iznosile su 1,25 milijardi KM, što opet pokazuje da su Autoceste FBiH pokretač bh. privrede", rekao je Karić objasnivši da su do 2009. ulaganja bila u visini tek oko 20 miliona KM, dok je u prošloj godini investirano 570 miliona KM.
"Autoceste FBiH sa Autoputevima RS značajno učestvuju u rastu državnog GDP-a, a možemo se pohvaliti i time da je BiH jedina država u regiji koja ima pozitivan GDP. Prošla godina je okončana sa 87 miliona KM prihoda Autocesta FBiH, od čega je 24 miliona KM došlo samo od naplate cestarine. Ostvareni rashodi su 24 miliona KM i time imamo finansijski rezultat od 63 miliona KM čiste dobiti, što pokazuje da su Autoceste FBiH dugoročno samodrživo preduzeće", kazao je Karić koji je potom usporedio Federaciju BiH sa Hrvatskom.
"Njihove autoceste duguju onoliko novca koliko je nama potrebno da u potpunosti završimo autocestu na Koridoru 5c. Također, Hrvatska je uložila 10 milijardi eura dok smo mi uložili jedva 10 posto tog iznosa. Mi ne možemo da izvedemo to što je uradila Hrvatska, a i trudimo se da ne uđemo u slične probleme kao oni, praveći samoodrživo preduzeće koje je ovih godina funkcionisalo bez problema", rekao je Karić.
Planirane aktivnosti za 2015. godinu
U 2015. godini planirana je gradnja dionice Zenica jug – Zenica sjever, Počitelj – Zvirovići i spoj Sarajevske zaobilaznice sa Mostarskim raskršćem.
"Ovu posljednju dionicu nismo mogli završiti prošle godine zbog problema sa lokalnom zajednicom, odnosno Općinom ilidža", objasnio je Karić, dodavši da Autoceste FBiH rade na analizi modela i finansiranja izgradnje dviju dionica.
"Riječ je o dionicama Tarčin – Mostar i Počitelj – Buna. Bitno je istaći i aktivnosti u dodjeli koncesije u izgradnji dionice Žepče – Doboj. Mi smo pripremili dokumentaciju, predali Komisiji za koncesije FBiH i Vlada je donijela odluku da se ta dionica pokuša graditi tim modelom finansiranja", zaključio je Karić.