Hoće li se kroz Trebević probijati tunel? Ideja vrijedna 200 miliona KM
Kako je za Klix.ba kazao gradonačelnik Istočnog Sarajeva Ljubiša Ćosić, Vlada RS-a dala je podršku ovoj ideji, te su im rekli da je razviju sa nekim konkretnim rješenjima.
"U međuvremenu smo ostvarili saradnju sa predstavnicima jedne kineske kompanije, koja je sastavni dio kompanije Power China, a koja u BiH već radi na nekim velikim projektima. Oni su iskazali interes i u nekim početnim razgovorima smo pokušali da definišemo potencijalnu rutu, kuda i kako bi ona išla. Prije desetak dana smo imali sastanak sa predstavnicima ove kompanije i sa stručnim ljudima iz Instituta za saobraćaj Građevinskog fakulteta u Sarajevu i dogovorili smo da Institutu dostavimo neke polazne informacije kojima raspolažemo, prije svega o gustini saobraćaja na ovoj relaciji, kako bi se moglo krenuti u izradu predstudije izvodivosti, koja bi pokazala mogućnosti izgradnje ovog tunela", kazao nam je Ćosić.
Nakon izrade predstudije izvodivosti, išlo bi se sa definisanjem konačne studije koja bi predstavljala jedan širi dokument, a nakon toga bi se, kaže Ćosić, išlo u potpisivanje sporazuma o projektovanju i izgradnji tunela onako kako bi to studija preporučila. Dakle, pojasnio je, imali bi model gdje bi glavni projekt i izvođenje radila jedna kompanija.
"Mi trenutno imamo dijelove Istočnog Sarajeva koji su povezani preko Trebevića i Jahorine sa Palama i taj put je dug 21 – 22 kilometra, a imamo i dio koji ide preko Sarajeva, tačnije preko Bistrika. Izgradnjom ovog tunela bismo povezali Istočno Sarajevo i Pale kroz Trebević, skratili bismo put sa sadašnjih 40-ak na svega deset minuta vožnje. Procjena je da bi se tu radilo o tunelu od oko osam kilometara, koji bi ulazio u Trebević u Istočnom Novom Sarajevu, a izlazio bi na Pale", istakao je Ćosić.
S obzirom na to da je još uvijek samo riječ o ideji, Ćosić je oprezan sa izjavama, ali kaže kako se radi o višegodišnjem projektu, te da zbog toga idu korak po korak. Međutim, ako bi se krenulo u izvođenje radova, njegova procjena je da bi trebalo tri do pet godina da tunel bude izgrađen.
"Prema nekim procjenama, ovaj projekt bi mogao koštati između 150 i 200 miliona KM, a Vlada RS-a je spremna da na odgovarajući način to finansira. Studija će nam reći da li bi najbolje bilo da idemo na koncesiju ili javno – privatno partnerstvo, koje bi možda podrazumijevalo i naplatu prolaza kroz tunel. To još ostaje da se vidi, ali o tome ćemo kada dođemo do tog dijela", kaže Ćosić.
Osvrnuo se gradonačelnik Istočnog Sarajeva i na ranije najave gradnje gondole od Istočnog Sarajeva do Jahorine, te kazao kako je ta priča i dalje aktuelna, ali kako je to u nekom dugoročnijem planu.
"To bi bio neki nastavak gondolskog povezivanja sa Jahorinom, ali prvo je plan da se izgradi gondola Pale – Jahorina, čija je vrijednost oko 95 miliona KM i koja je u planovima Olimpijskog centra već u sljedećoj fazi investiranja, možda čak i sljedeće godine. Dok se ova priča ne realizuje, smatramo da je preuranjeno pričati o gradnji gondole iz Istočnog Sarajeva za Jahorinu", smatra Ćosić.