Prije nešto više od pet mjeseci, predstavnici Uprave Željeznica FBiH i Državnih željeznica Republike Turske pregovarali su o iznajmljivanju svih devet talgo garnitura koje su u vlasništvu ŽFBiH.
Međutim, pregovori nikad nisu dobili svoj konačan epilog, tako da talgo vozovi još uvijek čekaju svoju krajnju namjenu u garaži Željeznica BiH.
Sutra u Sarajevo stižu delegacije Željeznica Srbije i Željeznica RS-a i, kako saznajemo, razgovarat će se i o eventualnom iznajmljivanju talgo vozova Srbiji.
"Sve su mogućnosti otvorene. Ako oni budu tražili, mi smo spremni da ponudimo jer imamo robu", kazao je za Klix.ba Enver Bijedić, ministar prometa i komunikacija u Vladi FBiH.
Devet garnitura talgo vozova isporučene su Željeznicama FBiH prije tri godine. Vrijednost ugovora potpisanog 2005. iznosio je 67 miliona eura.
Ukidanje međunarodnih linija u regionu, stanje pruga i carinske barijere, nepostojanje finansijskih sredstva za pokretanje i održavanje garnitura, nedostatak i nezainteresovanost putnika za putovanje, izostanak sufinansiranja putničkog saobraćaja od kantonalnih vlada samo su neki od problema zbog kojih talgo vozovi nikada nisu pušteni u promet.
Prije tri godine iz Željeznica FBiH su najavljivali uvođenje pet dnevnih i četiri noćne garniture za saobraćaj prema Zagrebu, Beogradu, Ljubljani, Pločama, Budimpešti i dalje ka evropskim metropolama. Nažalost, ni od toga nije bilo ništa.