Privreda
63

Hoće li Željeznice FBiH iznajmiti talgo vozove Srbiji?

Piše: J. H.
Talgo vozovi stoje u garaži Željeznica FBiH
Talgo vozovi stoje u garaži Željeznica FBiH
Već tri godine nepoznata je sudbina devet garnitura talgo vozova koje su Željeznice Federacije BiH skupo platile. Međutim, to bi se već sutra moglo promijeniti ukoliko Željeznice Srbije budu zainteresirane za iznajmljivanje ili eventualnu kupnju.

Prije nešto više od pet mjeseci, predstavnici Uprave Željeznica FBiH i Državnih željeznica Republike Turske pregovarali su o iznajmljivanju svih devet talgo garnitura koje su u vlasništvu ŽFBiH.

Međutim, pregovori nikad nisu dobili svoj konačan epilog, tako da talgo vozovi još uvijek čekaju svoju krajnju namjenu u garaži Željeznica BiH.

Sutra u Sarajevo stižu delegacije Željeznica Srbije i Željeznica RS-a i, kako saznajemo, razgovarat će se i o eventualnom iznajmljivanju talgo vozova Srbiji.

"Sve su mogućnosti otvorene. Ako oni budu tražili, mi smo spremni da ponudimo jer imamo robu", kazao je za Klix.ba Enver Bijedić, ministar prometa i komunikacija u Vladi FBiH.

Devet garnitura talgo vozova isporučene su Željeznicama FBiH prije tri godine. Vrijednost ugovora potpisanog 2005. iznosio je 67 miliona eura.

Ukidanje međunarodnih linija u regionu, stanje pruga i carinske barijere, nepostojanje finansijskih sredstva za pokretanje i održavanje garnitura, nedostatak i nezainteresovanost putnika za putovanje, izostanak sufinansiranja putničkog saobraćaja od kantonalnih vlada samo su neki od problema zbog kojih talgo vozovi nikada nisu pušteni u promet.

Prije tri godine iz Željeznica FBiH su najavljivali uvođenje pet dnevnih i četiri noćne garniture za saobraćaj prema Zagrebu, Beogradu, Ljubljani, Pločama, Budimpešti i dalje ka evropskim metropolama. Nažalost, ni od toga nije bilo ništa.