Energetska politika
181

Iran smanjio cijenu svoje nafte kako bi takmičio sa Rusijom na kineskom tržištu

F. H.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Iran je prisiljen sniziti ionako nisku cijenu svoje nafte, jer njegov ključni saveznik Rusija dobija sve jaće u uporište na kineskom tržištu, prenosi Bloomberg.

Kina je postala važno odredište za rusku naftu jer Moskva nastoji održati izvoz nakon uvedenih sankcija zbog invazije na Ukrajinu. To je dovelo do povećane konkurencije s Iranom na jednom od rijetkih preostalih tržišta na koje Iran može da izvozi svoju naftu zbog američkih sankcija.

Ruski izvoz u Kinu postigao je rekordne iznose u maju, pri čemu je Rusija prestigla Saudijsku Arabiju kao najvećeg izvoznika nafte u Kinu.Iran je smanjio svoje cijene nafte kako bi ostao konkurentan na kineskom tržištu i još uvijek izvozi velike količine, djelomično zbog rastuće potražnje jer Kina ublažava stroga ograničenja zbog virusa koja su srušila potrošnju.

"Jedino takmičenje između iranske i ruske nafte odvija se Kini, što bi u potpunosti ide u korist Pekinga. Ovo će također vjerojatno izazvati nelagodu kod proizvođača u Zaljevu, budući da će njihova cijenjena tržišta preuzeti sirova nafta s velikim popustom," rekla je Vandana Hari, osnivačica Vanda Insightsa u Singapuru

Kineski službeni podaci navode samo tri mjeseca uvoza iz Irana od kraja 2020. godine, uključujući januar i maj ove godine, ali podaci trećih strana ukazuju na stabilan protok sirove nafte. Nakon blagog pada u aprilu, uvoz je bio preko 700.000 barela dnevno u maju i ljunu, prema Kpleru. Međutim, konzultant za industriju FGE kaže da je ruska Ural nafta u pojedinim dijelovima istisnula iransku.

Cijena iranske nafte je gotovo 10 dolara po barelu niža od terminskih ugovora za naftu Brent kako bi se izjednačila s cijenom ruske Ural nafte koja bi u toku avgusta trebala stići u Kinu. Prije ruske invazije, iranska nafta u odnosu na Brent je bila jeftinija 4-5 dolara.

Kineske privatne rafinerije glavni su kupci ruske i iranske sirove nafte, a jeftine zalihe su važne jer su ograničene pravilima oko izvoza goriva, za razliku od državnih prerađivača.