SCM konferencija
14

Kako da industrija ne pati zbog snabdijevanja robama ili uslugama

R. D.
SCM konferencija
SCM konferencija
O značaju upravljanja lancima snabdijevanja (Supply Chain Managementa - SCM) u industriji i trgovini govorilo se na konferenciji koja se u održala ovog petka u Neumu.

Miljenko Stipić iz širokobrješkog Galilea govoreći o modernim trendovima upravljanja lancima snabdjevanja kazao je da je s vremenom cijena postala ravnopravna s ostalim dimenzijama u snabdijevanju.

"Posebno je to u okolnostima pandemije postalo bitno kad je dostupnost resursa postala ključna. Ti su procesi naglasak su stavili na transparentnost lanaca nabave jer nije transparentnost da samo proizvodnja vidi naš lanac snabdijevanja, nego i da naš lanac snabdijevanja vidi svoju proizvodnju", naglasio je Stipić.

Jedan od vodećih eksperata iz ove oblasti Zoran Đurđević govorio je o Industriji 4.0, a Adnan Begoli iz kompanije Info Studio iz Sarajeva o karakteristikama nove generacije smart logističkih rješenja.

"Ono što ne možemo predvidjeti mi, mogu algoritmi. Algoritmi bolje prate kretanje potražnju nego ljudi", izjavio je Begoli.

Antonio Zrilić iz zagrebačke kompanije Logiko govorio je o strategijama za otpornost SCM-a u vrijeme Covid krize. On kaže da je pravio pitanje da li kompanijama treba otpornost ili nju treba izraziti kroz pripremu, odnosno pokušati je predvidjeti kroz moguće scenarije.

"Kao što je govorio guru menadžmenta Peter Drucker, najbolja je budućnost ona koju vi osmislite i ostvarite. Treba misliti i na drugi dio spektra, dobavljače, gledati njihovo 'zdravstveno stanje', kao i stanje njihovih dobavljača. Vidjeli ste u pandemiji, imali smo dobre dobavljače iz Italije, ali nismo razmišljali da oni imaju svoje dobavljače u Kini. Sad znamo da i o tome treba voditi računa", podcrtao je Zrilić.

Damir Uzunović iz Cargo-Partner Sarajevo predstavio je niz opcija u digitalizaciji i automatizaciji logističkih poslovnih procesa.

Na konferenciji u organizaciji konsultatske kuće Targer iz Sarajeva održana su i dvije panel rasprave, a zaključci su da se kompanije trebaju ozbiljnije uhvatiti u koštac s ovim važnim segmentom u funkcionisanju kompanije te posebno izazovima u njenoj digitalizaciji.