Pogled iz zraka
117

Kako izgleda završeni dio Zeničke obilaznice na autoputu A1

I. P.
Poddionica Drivuša - Klopče na autoputu A1 predstavlja završeni dio Zeničke obilaznice u dužini od 2,23 kilometra.

Također, Drivuša - Klopče je prvi dio obilaznice ukoliko se Zenici prilazi sa juga, a trasa je projektovana za brzinu od 120 km/h. Preostale dionice i poddionice su Donja Gračanica (Zenica sjever) – tunel Zenica i Klopče – tunel Pečuj.

Po završetku radova na preostalim dionicama, što neće biti prije 2021. godine, Zenička obilaznica će se moći koristiti kao cjelina.

Kako kažu iz Autoceste FBiH, najzahtjevnije građevine na toj dionici su bile most Drivuša dužine 650 m i vijadukt Perin Han dužine 400 m. Njihova je širina 13,6 m. Trasa autoceste poddionice nakon odvajanja rampe nastavlja prema mostu Drivuša, koji premošćuje rijeku Bosnu.

Prvi put na ovim prostorima jedan most se gradio po sistemu "polje po polje" korištenjem pokretne skele ili MSS skele (Movable Scaffolding System). Skela je naručena u Norveškoj te brodom dopremljena u luku Ploče, odakle je u dijelovima, pomoću 45 tegljača, dovezena na gradilište, gdje su je radnici sastavljali čak tri mjeseca.

"Ono što je obilježio izgradnju ove dionice jesu geološki vrlo složeni terenski uvjeti koji nisu detaljno obrađeni u glavnome projektu pa je trebalo mijenjati projektnu dokumentaciju, kao i klizišta što je uzrokovalo neželjene zastoje na izgradnji otvorene trase autoceste", saopćeno je iz Autocesta.

Broj radnika koji je direktno radio na izgradnji poddionice je 150, a indirektno više od 300 radnika, a izvođač radova bio je je Hering d.d. Široki Brijeg.

Vrijednost ugovora je 33.527.849,36 eura sa PDV-om, a sredstva su osigurana od Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj (KFAER).