Važan projekt
142

Konačno oživljena priča o gradskom autoputu u Sarajevu, traži se idejni projekt

I. P.
Foto: D. Š./Klix.ba
Foto: D. Š./Klix.ba
Prošle sedmice Javno preduzeće Ceste Federacije Bosne i Hercegovine raspisalo je međunarodni tender za projektovanje izgradnje gradskog autoputa u Sarajevu. Ovo je prvi konkretan potez nakon više decenija, koji ide u smjeru nastavka izgradnje najvažnije ceste u glavnom gradu države.

Naime, na domaćim i međunarodnim stranicama za objavu tendera našla se "Nabavka usluga projektovanja: Izgradnja gradskog autoputa u Sarajevu". Naime, u tenderu je naglašeno nekoliko stvari - traži se izrada idejnog projekta od Stupa do Pofalića i izrada glavnog projekta od Stupa do Buća Potoka.

Vrijednost tendera je 1.282.051 konvertibilnih maraka, a rok za dostavu ponuda je 8. septembar 2020. godine. Ponuđaču s najnižom cijenom bit će dodijeljen posao.

Iako se u tenderu navodi termin "autoput", portal Klix.ba je ranije pisao da se od ovog standarda odustalo te da će Sarajevo umjesto gradskog autoputa dobiti gradsku brzu cestu.

Radi se o zahtjevnoj saobraćajnici koja bi imala najveću ulogu u rasterećenju gradskih gužvi u Sarajevu. Na taj način Sarajevo bi dobilo jednu vrstu prave zaobilaznice urbanog dijela grada, čime bi se "obične" ulice, uključujući i glavne gradske ulice, znatno rasteretile.

Bila bi to i prva prava zaobilaznica jednog urbanog dijela velikog grada u našoj zemlji. Zaobilaznice tog tipa osiguravaju da vozilo iz bilo kojeg dijela grada može brzo napustiti grad ili otići u suprotni dio grada, bez potrebe za navigacijom kroz standardnu mrežu ulica.

Podsjetimo, jedan dio buduće brze ceste je već izgrađen i on se nadovezuje na postojeću Sarajevsku zaobilaznicu na autoputu A1. Nažalost, ona trenutno završava na spoju s ulicom Safeta Zajke u Boljakovom Potoku.

Produžetak do Pofalića je komplikovan, što zbog ilegalne gradnje u proteklim decenijama, što zbog pruge koja će morati biti savladana.

Dužina ceste od izgrađenog dijela do Pofalića iznosila bi oko 4,5 kilometara, a njen najveći dio paralelan je ili se poklapa sa željezničkom prugom te je kao rješenje u ranijim nagađanjima predviđena gradnja ceste iznad pruge.

Objava tendera za izgradnju projekta plod je sastanka koji je održan u novembru 2019. godine na inicijativu premijera Federacije BiH Fadila Novalića, a na kojem su učestvovali tadašnji ministri saobraćaja i finansija Kantona Sarajevo Adnan Šteta i Amel Kovačević, načelnik Općine Novi Grad Semir Efendić, predstavnici Grada, Općine Novo Sarajevo te Odbora za promet i komunikacije i za prostorno uređenje, stambenu i komunalnu politiku, ekologiju i turizam Predstavničkog doma Parlamenta Federacije BiH. Na sastanku su bili i direktori JP Željeznice FBiH Enis Džafić, JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić, Direkcije za puteve KS Selmir Kovač i izvršni direktor JP Autoceste FBiH Adem Zolj.

Ipak, idejni projekt je jedan od prvih koraka ka realizaciji te će tek onda biti poznata cijena gradnje jedne dionice do Buća Potoka, te procjena cijene dionice do Pofalića. Također, nije poznato ko će biti glavni realizator - Ceste Federacije ili Vlada Kantona Sarajevo.