Koridor 5C: Probijen tunel Suhodol, najznačajniji objekt na poddionici Suhodol - Tarčin
Radove na ovom dijelu autoputa na Koridoru 5C izvodi turska kompanija Cengiz Insaat. Svečanosti su prisustvovali dopredsjedavajući Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i ministar vanjskih poslova BiH Zlatko Lagumdžija, premijer Federacije BiH Nermin Nikšić, generalni direktor ''Elektroprivrede BiH'' Elmedin Grabovica, direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić i Asim i Ekrem Cengiz, članovi Uprave kompanije Cengiz Insaat.
Tom prilikom su se obratili premijer Nikšić, direktor JP Autoceste FBiH Karić, te Asim Cengiz, član Uprave kompanije Cengiz Insaat. Govornici su se zahvalili radnicima na uspješno obavljenom zadatku, te istaknuli kako se radovi odvijaju predviđenom dinamikom.
''Do kraja 2014. godine, ako se radovi nastave ovom dinamikom, FBiH bi trebala imati 102 kilometra moderne autoceste'', istakao je , uz ostalo, federalni premijer Nermin Nikšić.
"Siguran sam kako je vaš osjećaj zadovoljstva, sreće i ponosa zbog ovoga što radite s pravom daleko veći. Nažalost, živimo u vremenu kada su samo loše stvari vijest. Čestitam firmama izvođačima radova, a posebno čestitam i zahvaljujem se radnicima, koji su u rekordnom roku završili još jedan građevinski poduhvat probijanjem tunela od skoro tri kilometra", rekao je Nikšić.
Istakavši kako je ovo drugi tunel približne dužine koji je na trasi Koridora 5C probijen u posljednjih godinu dana, Nikšić je kazao kako očekuje da radovi budu nastavljeni ovom dinamikom i da autocesta od Zenice do Tarčina bude izgrađena u roku, te da do kraja 2014. u BiH budu u funkciji ukupno 102 kilometra moderne autoceste na Koridoru 5C.
Direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić kazao je kako u novu godinu ulaze s uspjehom, te da je ''ovaj uspjeh zasnovan na puno truda i zajedničkog rada''.
"Zadovoljstvo mi je saopćiti da ćemo, nakon što smo najveći tunel Vijenac preimenovali u tunel '1. Mart' i tunelu Suhodol dati ime tunel '25. Novembar'. Tako ćemo dva najznačajnija datuma u modernoj historiji BiH obilježiti sa dva najveća tunela na Koridoru 5C", poručio je Karić.
Inače, 25. novembra 1943. godine na zasjedanju u Mrkonjić Gradu obnovljena je državnost BiH, te udareni moderni temelji te države.
Član Uprave ''Cengiz'' Insaata Ekrem Cengiz podsjetio je da je sa iskopom tunela započeto u septembru 2012. godine, tri mjeseca nakon potpisivanja ugovora sa Vladom FBiH, te da su tada obećali da će tunel biti probijen u roku od 15 mjeseci.
"Ponosni smo na činjenicu što smo ispoštovali rokove i uvjeravam vas da će tako biti i ubuduće. Uspjeli smo da za kratko vrijeme probijemo tunel dužine 2.800 metara. Za to vrijeme radovi na ostalim dijelovima trase napreduju u skladu sa planiranom dinamikom. Zasluge pripadaju i lokalnim partnerima sa kojima smo sarađivali i rješavali probleme", poručio je Cengiz.
On je dodao da je kompanija ''Cengiz Insaat'' gradila i duže tunele, ali prvi put vidi toliko interesovanje za probijanje jednog tunela.
Probijanju tunela Suhodol prisustvovao je i ministar vanjskih poslova BiH Zlatko Lagumdžija, predstavnici Ambasade Republike Turske u Sarajevu, kao i brojni radnici.
Tunel Suhodol dužine je tri kilometara, a pripada dionici dugačkoj 20 kilometara, čija je vrijednost preko 70 miliona KM. Na ovoj dionici nalazi se pet tunela, sedam mostova i vijadukta, tri petlje, čelno naplatno mjesto, a u sklopu ovog projekta planirana je izgradnja osam km lokalnih i servisnih saobraćajnica. Kompletna dionica će biti završena i puštena u pogon do kraja 2014. godine.
Najznačajniji objekt na poddionici Suhodol - Tarčin je upravo tunel Suhodol dužine tri kilometra. Ugovor za izgradnju poddionice Suhodol - Tarčin potpisan je 21. maja 2012. godine s turskom kompanijom Cengiz Insaat San. ve Tic. AS, dok je završetak i puštanje u promet cjelokupne dionice Vlakovo - Tarčin planirano za drugu polovinu ove godine.