Kraj strpljenja u BH Airlinesu: Nebriga Vlade i ministra Bijedića gura nas u propast
Poseban udar na njihovo poslovanje predstavlja odluka od 7. januara ove godine, kojom je ministar Bijedić na čelu Federalnog ministarstva prometa i komunikacija zatražio da BH Airlines doznačena sredstva od putničke takse vrati u budžet. Riječ je o iznosu od 1.650.241,11 KM.
Ovaj novac je u budžetu FBiH za 2014. godinu bio osiguran u okviru programa subvencije javnih preduzeća, a u ugovoru je definisano da će BH Airlines izvještaj o utrošku sredstava dostaviti do 28. februara ove godine.
Zahtjev da se Vlada pozabavi opstankom
Sindikat BH Airlinesa je od Ureda Vlade FBiH za zakonodavstvo i usklađenost sa propisima Evropske unije zatražio da se ispita je li ovaj potez imao zakonski osnov, kao i da se pitanje opstanka ove kompanije nađe na dnevnom redu sjednice Vlade FBiH, a pisali su i ministru Bijediću tražeći odgovore.
"Gospodine ministre, imajući u vidu veoma tešku situaciju u cijeloj državi, strpljivo smo čekali da se resorno ministarstvo, na čijem ste čelu, aktivno uključi u rješavanje nagomilanih problema u kojima se nalazi naša kompanija. Strpljivo smo čekali i da ispunite obećanja data našim predstavnicima da ćete sa HETA d.o.o. i Međunarodnim aerodromom Sarajevo dogovoriti deblokadu naših računa, te da ćete obezbijediti dva miliona KM koja su u ovom momentu potrebna kako bi, do uspostave nove vlasti, kompanija preživjela i kako bi se vratio avion koji je prizemljen u Njemačkoj", navode iz BH Airlinesa.
Odluku da se oglase su, kako kažu, donijeli potaknuti Bijedićevom izjavom u dnevniku TV1, kao i činjenicom da nijedno od datih im obećanja nije ispunio.
Bijedić je rekao da Ministarstvo priprema informaciju o stanju u BH Airlinesu, ukupnim potraživanjima, dugovima, broju zaposlenih, kadru..., te da će Vlada potom "zauzeti stav" o budućim postupcima.
Bijedić krivi upravu
Ministar Bijedić za katastrofalno poslovanje krivi upravu aviokompanije i kaže da "na dva aviona imaju stotinu zaposlenih", te da su primanja zaposlenih "nerealno visoka", kao i da "ne reaguju na mjere potrebne za rekonstrukciju kompanije".
U reakciji Sindikata BH Airlinesa navode da nije prvi put da ministar ističe kako je krucijalni uzrok stanja u kojem se kompanija nalazi broj uposlenika, čime, uvjereni su, želi skrenuti pažnju sa stvarnih razloga.
"Nikako da shvatite da nije problem u dva aviona, nego u tri destinacije na koje letimo. Nikako da shvatite da ste svojom nezainteresovanošću, kao čelnik ministarstva u kojem se nalazite posljednje četiri godine, lično kumovali istiskivanju naše kompanije sa naše nekad najprofitabilnije destinacije – Istanbul. Svojom nebrigom i maćehinskim odnosom prema našoj kompaniji omogućili ste da turske aviokompanije imaju čak 25 letova sedmično naspram domaće aviokompanije sa nijednim letom. Malo se raspitajte, gospodine ministre, na koji način su zemlje iz okruženja zaštitile svoje kompanije kada su se našle u sličnoj situaciji", stoju u pismu upućenom Bijediću.
Subvencioniranje konkurencije
Iz BH Airlinesa ministra kritikuju što se hvali da je uspio da dovede WizzAir u Tuzlu.
"Žalosno je da jedan ministar smatra hvale vrijednom činjenicu da je uspio dovesti direktnog konkurenta kompaniji čijeg vlasnika lično predstavljate, dajući mu čak i subvenciju", kažu iz bh. aviokompanije.
Na ministrove komentare o prevelikom broju zaposlenih objašnjavaju mu da međunarodni avijacijski propisi nalažu četiri posade po avionu koje se sastoje od četiri člana, kao i najmanje tri tehničara po avionu, što znači da samo za posadu i tehničare moraju imati 38 uposlenika.
O kadrovima koje Bijedić spominje iz BH Airlinesa ga informišu da su kadrovi odškolovani i stasali u ovoj kompaniji objeručke prihvaćeni u svjetskim aviokompanijama kao što su Turkish Airlines, Etihad, Qatar Airways i FlyDubai.
Od ministra traže konkretne prijedloge koje uprava treba uraditi kako bi se prevazišli problemi i premostio period do uspostave nove vlasti, te zahtijevaju da konačno odgovori na brojne dopise koji su na njegovu ličnu, kao i na adresu ministarstva upućeni od marta 2014. do danas.
Konkretni potezi umjesto deklarativnih izjašnjavanja
"Smatramo, također, da ste lično odgovorni za situaciju u kojoj se trenutno nalazimo, jer niste postupili po zaključku Vlade FBiH od 04.12.2013. godine, kojim se Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija nalaže da sačini prijedlog odluke o utvrđivanju javnog interesa za dalje poslovanje JP B&H Airlines d.o.o. Sarajevo, kao nacionalnog avioprevoznika, za razliku od npr. Vlade Republike Srbije, koja je u decembru 2014. godine po hitnom postupku dala na usvajanje prijedlog zakona kojim će se obaveze Air Serbie u iznosu od 160 miliona eura prebaciti na državu. Trebamo li napominjati da ste Vi, umjesto da postupite po Odluci Vlade FBiH o usvajanju utroška sredstava otplate domaćeg pozajmljivanja – unapređenje avioprometa u FBiH za 2014. i doznačite nam sredstva u iznosu od 5.140.000,00 KM, pismenim nalogom, čija je zakonitost upitna, tražili povrat sredstava u iznosu od 1.650.241,11 KM. Za vašu informaciju, za 2015. godinu već imamo dogovorene, ali ne i potpisane (zbog nezavidne situacije u kojoj se nalazimo), ugovore u vrijednosti od cca 8.400.000 KM, koji se odnose na čarter letove za Italiju, Tursku, Makedoniju i Crnu Goru, kao i jednogodišnji poslovni aranžman sa Air Serbia", istaknuto je u pismu BH Airlinesa.
Iz ove aviokompanije pitaju ministra Bijedića hoće li dozvoliti da se i ova sredstva odliju u kase stranih aviokompanija, a samim tim i ugasi domaća koja je, uprkos brojnim problemima, zajedno sa Croatia Airlinesom proglašena najsigurnijom aviokompanijom u regiji.
"Uposlenicima BH Airlines Vaše deklarativno izjašnjavanje da 'ne želite gašenje kompanije koja nosi bosanskohercegovačku zastavu' ne znači ništa bez konkretne pomoći koja nam je u ovom trenutku prijeko potrebna", upozorili su iz Sindikalne podružnice JP BH Airlines d.o.o. Sarajevo.