Rok 4 mjeseca
13

Krajem maja počinje dubinska analiza BH Telecoma

D. Be.
Krajem ovog mjeseca započet će dubinska analiza BH Telecoma koja će trajati četiri mjeseca, što je bio jedan od uslova Međunarodnog monetarnog fonda (MMF) za dobijanje sredstava iz kredita.

Ovu informaciju za Klix.ba potvrdila je Svetlana Cenić iz Nadzornog odbora BH Telecoma kazavši da je ona na tome insistirala i da je to zvanično odlučeno, kao i da se Vlada svojevremeno obavezala.

"Odavno se o tome govori. Kada je stand by aranžman zaključen MMF je insistirao da se uradi due diligence odnosno dubinska analiza. BH Telecom treba dubinsku analizu jer se svako suočava sa manama i treba da ih eliminiše", izjavila je Cenić.

Cenić je naglasila da se predstojeća dubinska analiza BH Telecoma ne radi sa ciljem privatizacija.

"Ne radi se zbog nekog kupca nego zato što to zaista BH Telecom treba zbog unaprijeđenja poslovanja. Tu će vjerovatno biti raznih zaključaka i o rasporedu i strukturi zaposlenih", dodala je Cenić.

Ona je kazala da predstojeća analiza neće smanjiti vrijednost niti naškoditi BH Telecomu, već naprotiv te da potencijalni kupac BH Telecoma ne postoji.

"Treba znati da nema zainteresovanih da kupe BH Telecom, niti se kupac javlja niti je Vlada to tražila. Da postoji kupac to bi se znalo kada se krene ući u dubinsku analizu. Znalo bi se ko je taj kupac ili bi se ranije raspisao tender", zaključila je Cenić.

Dubinska analiza bi pored BH Telecoma trebala biti sprovedena i za HT Mostar s obzirom da se nalaze u istom paketu.

Riječ je detaljnoj analizi finansijskog i organizacionog stanja telekoma i pronalaženju dijelova kompanija u kojima postoje problemi pri funkcioniranju. Na osnovu analize bit će urađene preporuke kako bi se unaprijedilo poslovanje kompanija i njihova profitabilnost te povećala vrijednost.

Due diligence znači procjenu društva s komercijalnog, finansijskog i pravnog stajališta. Bavi se između ostalog razumijevanjem poslovanja društva koje treba kupiti i potvrđuje hoće li društvo koje kupuje dobiti ono što misli da kupuje, otkrivajući svaki rizik pri sklapanju poslova, pronalazeći stavke za pregovore i pomažući planiranju integracija nakon sklapanja posla.