Bojkot daje rezultat?
387

McDonald's zabilježio najveći globalni pad prodaje u posljednje četiri godine

F. H.
Foto: Shutterstock/Klix.ba
Foto: Shutterstock/Klix.ba
McDonald's je zabilježio još jedan veći pad prodaje od očekivanog jer potražnja i dalje pada, unatoč pokušajima da se kupci privuku natrag.

Potrošnja potrošača bila je spora ili u padu u SAD-u, Evropi i Kini posljednjih mjeseci, a ljudi umorni od godina visoke inflacije hrane traže jeftinije obroke ili ostaju kod kuće.

Globalna prodaja McDonald'sa u prodajnim mjestima otvorenim najmanje godinu dana pala je za 1,5% između jula i septembra, što je najveći pad u četiri godine, više nego dvostruko veći od predviđanja analitičara. Uslijedio je pad od 1 posto u razdoblju od aprila do juna, prva dva uzastopna tromjesečja smanjenja od vrhunca Covid krize 2020.

Dok su se SAD vratile rastu u najnovijim rezultatima s porastom prodaje od 0,3 posto, međunarodna tržišta su pala za 2,1 posto, potaknuta Francuskom i Velikom Britanijom. Neto dobit pala je za 3 posto na 2,3 milijarde dolara.

Slabija potrošnja u Kini i kontinuirani utjecaj rata na Bliskom istoku doveli su do pada prodaje od 3,5 posto u licenciranom poslovanju, u kojem restorane vode lokalni partneri.

McDonald's se suočio s bojkotima i demonstracijama zbog svog percipiranog proizraelskog stava i navodnih finansijskih veza sa tom zemljom. U aprilu je kompanija kupila svoju 30-godišnju izraelsku franšizu od Alonyala, preuzimajući natrag vlasništvo nad 225 restorana koji zapošljavaju više od 5.000 ljudi. Alonyal je najavio da će donirati besplatne obroke izraelskoj vojsci.

Američki lanac brze hrane pokušao je pridobiti kupce ponudama obroka od 5 funti u Velikoj Britaniji i ograničenim promocijama od 5 dolara u SAD-u. Rivali, uključujući Wendy’s, Burger King i Taco Bell, također su pribjegli paketima obroka i vremenski ograničenim ponudama kako bi privukli kupce, posebno one iz kućanstava s nižim primanjima.

Izvršni direktor McDonald'sa, Chris Kempczinski, rekao je da je kompanija "laserski usredotočena" na svakodnevnu vrijednost i pristupačnost jer kupci "i dalje vode računa o svojoj potrošnji". Produžio je ponudu obroka od 5 dolara u SAD-u, pokrenutu u junu, do decembra na većini lokacija.

Ispričao se zbog nedavne epidemije E coli povezane s Quarter Poundersom koja je zarazila 75 ljudi i usmrtila najmanje jednu osobu. Rekao je da se čini da je situacija obuzdana i da je "uvjeren u sigurnost jela u McDonald'su".

Prošle je sedmice McDonald’s privremeno obustavio posluživanje Quarter Poundersa u petini od svojih 14.000 američkih restorana. Narezani luk koji se koristi u hamburgerima vjerovatno je izvor zaraze, koja se povezuje s jednim dobavljačem povrća u Coloradu. McDonald's je prestao kupovati luk od dobavljača. Dionice kompanije izgubile su gotovo 7 posto prošle sedmice i pale 2 posto prije otvaranja tržišta u utorak, prije nego što su se oporavile i trgovale za gotovo 1 posto više.

"Najznačajniji događaji su iza nas i posao koji treba obaviti sada je usmjeren na vraćanje povjerenja potrošača, vraćanje našeg poslovanja u SAD-u na onaj snažan zamah", kazao je Glavni finansijski direktor kompanije, Ian Borden,