Pod pritiskom
96

Mijenjaju li stranci tim koji pobjeđuje i je li smjena uprave sarajevskog aerodroma uvod u koncesiju

Piše: D. Be.
Foto: V. D./Klix.ba
Foto: V. D./Klix.ba
Iako Međunarodni aerodrom u Sarajevu obara rekorde po broju putnika i linija, dok se šire kapaciteti i kantonalni ministri hvale uspjesima, Vlada FBiH je pokrenula proceduru imenovanja nove uprave preduzeća Aerodrom Sarajevo.
Međunarodni aerodrom u Sarajevu najbolje posluje od svog osnivanja, a broj putnika koji su prošli kroz aerodrom nikada nije bio veći. Bila je sredina oktobra ove godine kada je Međunarodni aerodrom Sarajevo opslužio 1.500.000 putnika u toku ove godine dok je dosadašnji rekord bio 1,37 miliona putnika u jednoj cijeloj godini.

No, čini se da ništa od toga nije dovoljno dobro za Vladu Federacije BiH koja je odlučila smijeniti upravu na čelu sa direktorom Alanom Bajićem.

Vlada FBiH vjerovatno nikada neće otkriti pravi razlog za ovu odluku, jer izvještaji i podaci govore da ovakvu upravu ne bi trebalo mijenjati. Iza svega se, što je i javna tajna, krije jak pritisak iza kojeg stoje američke i evropske diplomate s ciljem da se sarajevski aerodrom da pod koncesiju stranoj kompaniji. Oni odavno zagovaraju tezu da se to više ne treba odgađati i da posao treba "završiti".

Ministar prometa i komunikacija BiH Edin Forto jednom prilikom je kazao: "Vjerujem da bi izdavanje aerodroma u najam putem koncesije pomoglo."

Istovremeno, njegov premijer Nihad Uk i kantonalna vlada na čijem je čelu izdavajaju milionske iznose za subvencije aviokompanijama i jačanju sarajevskog aerodroma i time se hvale punih usta.

Prosto je pitanje, zašto bi se pod koncesiju davalo javno preduzeće koje u posljednje vrijeme ostvaruje odlične rezultate, bilježi pozitivno poslovanje, širi kapacitete, obnavlja infrastrukturu, širi pistu i u koju se ulažu ogromna sredstva!?

Dok Amerikanci i zvanični Brisel "pritišću" Trojku da Aerodrom u Sarajevu daju pod koncesiju pod svaku cijenu, Dragan Čović "za kaznu" dobija samo žestoke kritike putem saopćenja za javnost jer godinama blokira iznimno važnan projekat za državu BiH - Južnu interkonekciju, što je i američki strateški interes. I to Čovića, očito, i ne skira previše.

Stručnjak za avijaciju Alen Šćuric u nedavnom razgovoru za Klix.ba je kazao da je "gotova stvar" da sarajevski aerodrom završi pod koncesijom.

Za njega je posebno indikativno što ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto (NS), nakon pisma ambasadora Sjedinjenih Američkih Država i Evropske unije u Bosni i Hercegovini, pohvalno govori o mogućnosti da Aerodrom Sarajevo bude pod koncesijom.

"Forto je nakon toga počeo govoriti o tome da je to super, nabolje moguće rješenje. To je način ponašanja u cijeloj regiji. Jednostavno je - vlasnici moći dođu iz Amerike i Evrope i kažu da će to ići pod koncesiju. Zatim silni političari, pod ko zna kojim utjecajem (mita, korupcije, ucjena, itd.), to prihvate i zagovaraju", mišljenja je Šćuric.

Poručio je da je "glupo" davati pod koncesiju nešto što je komercijalno, profitabilno, što se razvija i što se može razvijati vlastitim novcem. Za sve regionalne aerodrome koji su pod koncesijom je ocijenio da su "smak svijeta".

Sa sarajevskog aerdroma sada u prosjeku dnevno slijeću i polijeću 22 aviona na različite destinacije u Evropi i Aziji, a prema najavama broj linija će se dodatno povećati tokom iduće godine.

Sarajevski aerodrom je u saradnji s Ministarstvom privrede Kantona Sarajevo najavio nove destinacije kao rezultat javnog poziva za poticaj aviosaobraćaja. Ministar privrede KS, Zlatko Mijatović, istaknuo je da su dosadašnji poticaji omogućili 16 novih direktnih linija, donoseći značajan ekonomski učinak.

Direktorica Sektora aerodromskih usluga Vedrana Vikić Musić najavila je da se sedam aviokompanija prijavilo na ovogodišnji javni poziv, među kojima su Norwegian, LOT Polish, Ryanair, Wizz Air, Eurowings, Swiss i SunExpress.