Na konferenciji se obratio ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine Staša Košarac, koji je istakao da turstički sektor možemo učiniti održivijim i organizovanijim.
"Po preuzimanju mandata vidio sam da nemamo dovoljno zaposlenih u ovom sektoru. Vjerujem da turizam može biti top sektor u BiH. Statistika pokazuje da imamo elemente i dobru polaznu osnovu da kroz jasno definisane politike možemo učiniti ovaj sektor održivijim i organizovanijim. Cijenim da mi to možemo, da imamo značajan potencijal i da značajnu pažnju moramo usmjeriti u edukaciju", kazao je.
Nastavlja da kroz razvoj turizma treba svi da se pronađemo, da je to naš značajan proizvod.
"Mislim da dobru priliku i ispruženu ruku međunarodne zajednice trebamo prihvatiti i vidjeti na koji način možemo razvijati turizam kao jednu od jakih grana i one koja može donijeti značajna sredstva. Od 2010. do 2020. turizam je rastao 250 posto. Godine 2019. imali smo 1,6 miliona dolazaka u BiH, a 2020. oko 490.000 dolazaka. Imali smo pad 67,3 posto. Covid-19 je itekako utjecao na ovaj sektor, on je najpogođeniji u BiH", dodao je.
Košarac je istakao kako ga raduje pomoć turističkim radnicima te dodaje da su bili vidljivi potezi institucija u naše države.
"Želim da budem otvoren. Moramo mnogo više da radimo zajedno, institucije na svim nivoima i ljudi koji su zaposleni u turizmu. U narednim danima ću sa ambasadorima zagovarati ideju o organizaciji investicionog foruma za turizam u BiH, gdje bismo pozvali direktno one ljude koji su pogođeni pandemijom, na koji bismo način mogli da ih edukujemo i usmjerimo na ono što institucije žele da finansiraju", naveo je.
Kada je u pitanju strateški pristup, iskazao je želju da afirmiše potpunu koordinaciju aktivnosti sa svim entitetskim tijelima.
"Ne želim da promovišem ideju nametanja rješenja sa zajedničkog nivoa. Želim da zajedno radimo na strateškim dokumentima, kao što smo radili u nekim drugim oblastima. Imamo primjere dobrih praksi, važno je da svi uz pomoć međunarodnih organizacija, adekvatno tretiramo turistički put razvoja u BiH. Turizam može biti top sektor u BiH. Vjerujem da mi možemo, ali mislim da najviše treba da investiramo u edukaciju ljudi, u infrastrukturu, u proizvod i u promociju", zaključio je.
Ambasador SAD-a u Bosni i Hercegovini Eric Nelson složio se s Košarcem da turizam može biti top sektor u BiH, upitavši kako ćemo doći do toga.
"Utjecaj pandemije osjetio se širom svijeta, a sektor turizma pretrpio je veliki udar. Bosna i Hercegovina je pretrpjela posljedice obustavljanja putovanja na globalnom nivou, a broj inostranih posjeta opao je za 83 procenta u 2020. godini u odnosu na 2021. godini. To je uzrokovalo i masovno otpuštanje radnika u sektoru ugostiteljstva i turizma. Američka ambasada se angažovao kako bi se popravila situacija u ovom sektoru, kako bi se na odgovarajući način, marketinški plasirale informacije o atraktivnosti ove zemlje i na taj način pomoglo ovom sektoru", kazao je.
Američka ambasada već nekoliko godina, u partnerstvu sa UNDP-em i italijanskom, vladom promovišu Via Dinaricu, veoma atraktivnu turističku lokaciju.
"Isto tako, BiH ima potencijala da napreduje u smislu međunarodnih certifikata za postizanje odgovarajućih standarda, naročito po pitanju higijene. Svjetski ekonomski forum Bosnu i Hercegovinu je rangirao na 105. od 143. mjesta prema njihovom indeksu konkurentnosti u sektoru putovanja i turizma. Tako da je ostalo još mnogo toga kako bi se proširila ponuda i omogućilo bolje rangiranje BiH. Kako bi se sve to postiglo potrebne su odgovarajuće politike u ovoj oblasti, američka ambasada radi zajedno predstavnicima vlada, oba entiteta i Brčko Distrikta kao i sa relevantinim predstavnicima iz privatnog sektora", kazao je.
Nelson ističe da sve što rade, rade zajedno s Evropskom unijom, kako bi se zadovoljili svi standardi na evropskom nivou.
"Kako bi se maksimalno iskoristio potencijal sektora turizma i generisalo što više prihoda, američka ambasada je pokrenula novi program pod nazivom 'Turizam', kroz koji će u narednih pet godina biti će investirano 20 miliona dolara. Jačanjem turizma jačaju se i drugi sektori i ostale grane, prije svega oglašavanje, poljoprivreda i prevoz. Čineći turizam top privrednom granom u BiH obezbjeđujemo trajni prosperitet", kazao je.