Probojem tunela Gaj JP Autoceste FBiH korak bliže završetku 102 km autoceste na Koridoru 5C.
"Iskop tunela Gaj predstavljao je posebno veliki izazov za izvođače, jer je struktura tla kroz koji se vršio iskop bila izuzetno lošeg kvaliteta. Ipak, u rekordno kratkom roku uspješno je savladana i ova prepreka. Poslovi na Koridoru 5C odvijaju se po planu i završetkom tunela Gaj ostvaruje se cilj da do kraja godine u funkciji bude više od 102 kilometara moderne autoceste, odnosno da bude završeno 35 posto Koridora 5C", saopćeno je danas iz JP Autoceste FBiH.
Radove na tunelu izvodi turska kompanija Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret a.s. gdje je angažirano oko stotinu radnika i više desetina strojeva.
Ovaj tunel je treći po redu koji je probijen na dionici Vlakovo- Tarčin. Prije njega, u septembru prošle godine, probijen je tunel Grabosječ, dužine oko 880 metara te u januaru ove godine tunel Suhodol, dug gotovo tri kilometra.
Ugovor o izgradnji poddionice Vlakovo-Lepenica potpisan je 21. decembra 2012. godine. Poddionica je duga ukupno 10,2 km i predstavlja najdužu poddionicu autoceste na Koridoru 5C koja je trenutno u izgradnji. Vrijednost ugovora za izgradnju ove poddionice je oko 350 miliona maraka, sa PDV-om. Za izvođenje radova na ovoj poddionici sklopljeno je partnerstvo između turske komapnije Insaat Sanayi ve Ticaret a.s. i domaćih građevinskih kompanije. Od ukupnog iznosa ugovora, domaće komapnije koje učestvuju u izgradnji ove poddionice će izvršiti radove u vrijednosti od oko 200 miliona maraka.
Osim tunela Gaj, na ovoj poddionici se gradi još nekoliko značajnih objekata i to vijadukti Vlakovo (oko 390 metara), Gladno Polje (oko 350 metara) i Šamin Gaj (oko 350 metara), zatim tunel Tulica koji je dug oko 350 metara, te dvije petlje Vlakovo i Lepenica. Na ovoj poddionici bit će izgrađena dva naplatna mjesta i to čeono naplatno mjesto Vlakovo i bočno naplatno mjesto Lepenica, saopćeno je iz Autocesta FBiH.